اقتصادی

حافظه مناسب در گوشی اندرویدی چقدر است؟

ظرفیت حافظه یکی از معدود ویژگی های گوشی شماست که می توانید یکی از آن را انتخاب کنید.

به گزارش خبر فوری، در جدیدترین گوشی های سامسونگ نمی توان پردازنده را انتخاب کرد، اما می توان بین 128 و 256 گیگابایت حافظه داخلی را انتخاب کرد.

این گزینه به مصرف شخصی یک گوشی اندرویدی بستگی دارد. هر کدام عادات غذایی متفاوتی دارند. برای برخی 128 گیگابایت کافی است و سایر کاربران ممکن است فضای کمتری در مدل یک ترابایتی گلکسی اس 22 پیدا کنند. مقدار ذخیره سازی مورد نیاز به عوامل مختلفی بستگی دارد.

چه چیزی فضای ذخیره سازی را پر می کند؟

ابتدا باید فضای ذخیره سازی اصلی گوشی خود را ببینید. این به نحوه استفاده شما از گوشی نیز بستگی دارد. با این حال، دو بزرگ ترین مصرف کننده حافظه در تلفن، فایل های سیستمی و برنامه ها و بازی ها هستند. فایل های سیستم شامل هر چیزی است که سیستم عامل و تلفن شما را در دسترس قرار می دهد. برنامه ها می توانند پس از دانلود فایل ایجاد کنند و بازی ها گاهی اوقات به فایل های حجیم نیاز دارند.

مصرف کننده بزرگ بعدی جایی است که گوشی ها، عکس ها و فیلم ها را ذخیره کند. عکس ها و فیلم های با کیفیت بالا از تلفن های اندرویدی پیشرفته می توانند فضای زیادی را اشغال کنند. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که هرگز از شر بهم ریختگی خلاص نمی شوید، احتمالاً به حافظه بیشتری نیاز خواهید داشت.

آهنگ های بعدی، اسناد و دانلودها هستند. همه چیز واقعاً به کاربر تلفن بستگی دارد. اگر از خدمات پخش موسیقی استفاده می کنید، احتمالاً نیازی به فایل موسیقی روی گوشی خود ندارید. افرادی که با بسیاری از فایل های PDF کار می کنند ممکن است بسیاری از این فایل ها را داشته باشند.

به طور کلی برنامه ها، بازی ها، عکس ها، ویدیوها، آهنگ ها، اسناد و دانلودها مواردی هستند که حافظه گوشی را اشغال می کنند اما قابل کنترل هستند.

چگونه فضای اشغال شده گوشی خود را بررسی کنم؟

بررسی فضای ذخیره سازی که در تلفن اندرویدی خود استفاده می کنید آسان است. برای این کار، منوی کشویی را از بالای گوشی بکشید و روی نماد چرخ دنده در گوشه سمت راست بالای گوشی کلیک کنید. سپس به بخش “ذخیره سازی” بروید. در گوشی های سامسونگ، باید بخش «مراقبت از باتری و دستگاه» را ببینید. در اینجا می توانید ببینید که چقدر از ظرفیت ذخیره سازی استفاده کرده اید، چه مقدار فضای خالی باقی مانده است و چه چیزی بیشترین حافظه را اشغال کرده است. چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشت.

نکته ای که باید در نظر داشت این است که چه مقدار حافظه در دسترس است. مثلاً در گوشی اندرویدی با ظرفیت 128 گیگابایت، اگر بعد از یک سال از ظرفیت 89 گیگابایت استفاده می کنید، یعنی اگر 17 گیگابایت عکس دارید و اسناد و بازی های کمی دارید و در سرویس های موسیقی به موسیقی گوش می دهید، مطمئن باشید 128 گیگابایت حافظه ظرفیت مناسبی برای گوشی بعدی شما خواهد بود.

چقدر فضای ذخیره سازی لازم است؟

اکنون می توانید از این اطلاعات برای تعیین میزان فضای ذخیره سازی مورد نیاز خود استفاده کنید. اگر در عکاسی خیلی خوب نیستید و می خواهید عکس ها و فیلم های ضبط شده را ذخیره کنید، احتمالاً 128 گیگابایت کافی است. همچنین اگر تعداد زیادی عکس نمی گیرید، اما فایل های موسیقی خود را نگه می دارید، احتمالاً 128 گیگابایت کافی خواهد بود.

اما در مجموع، مطمئناً به ظرفیت ذخیره سازی بیشتری نیاز دارد. گرفتن تعداد زیادی عکس و فیلم و ذخیره تمام آهنگ های شما در گوشی به سرعت فضای زیادی را اشغال می کند. اجرای بازی های سنگین و دانلود روزانه فایل های حجیم به سرعت فضای ذخیره سازی شما را محدود می کند.

به گزارش وب سایت How-toges، قاعده کلی این است که اگر تمام ظرفیت حافظه استفاده شده برای یکی از این بخش ها باشد، 128 گیگابایت ممکن است کافی باشد. در غیر این صورت، برای به دست آوردن فضای ذخیره سازی بیشتر، باید پول بیشتری خرج کنید.

انتهای پیام/