اقتصادی

چگونه اطلاعات شخصی را از گوشی اندرویدی پاک کنیم؟

اگر می خواهید تلفن قدیمی Android خود را بفروشید ، اهدا یا بازیافت کنید ، ابتدا باید اطلاعات شخصی موجود در آن را کاملاً پاک کنید. برای پاک کردن اطلاعات شخصی در دستگاه خود ، باید تنظیم مجدد کارخانه یا تنظیم مجدد آن را انجام دهید.

به گزارش خبر فوری و بیزینس اینسایدر ، این فرایند تقریباً ساده است اما اگر می خواهید پس از حذف اطلاعات آن را به شخص دیگری منتقل کنید ، باید مراحل دیگری را انجام دهید.

چگونه دستگاه اندرویدی را پاک کنیم؟

مکان دقیق گزینه “Reset” در تنظیمات به نسخه سیستم عامل Android که توسط دستگاه شما استفاده می شود بستگی دارد. این کار را می توانید در اکثر تلفن ها انجام دهید:

1- به تنظیمات برنامه بروید و گزینه “System” را وارد کنید.

2. سپس “Reset” و “Reset Phone” را انتخاب کرده و انتخاب خود را تأیید کنید.

در برخی از تلفن ها ، برای دسترسی به گزینه “تنظیم مجدد” باید گزینه “پیشرفته” را انتخاب کنید.

در تلفن سامسونگ ، مراحلی که باید برای “تنظیم مجدد” تلفن خود انجام دهید کمی متفاوت است. پس از دسترسی به قسمت تنظیمات ، به بخش مدیریت عمومی بروید ، در آنجا گزینه “Reset” را پیدا خواهید کرد.

3- هنگامی که “تنظیم مجدد” به پایان رسید ، دستگاهی مانند روز اول خریداری آن خواهید داشت و هیچ اطلاعاتی در مورد آن وجود ندارد.

چگونه محافظت از تنظیم مجدد کارخانه را در دستگاه Android خود غیرفعال کنیم؟

اگر می خواهید تلفن خود را به شخص دیگری بدهید ، باید “Factory Reset Protection” را حذف کنید. این گزینه از تمیز کردن سارق تلفن شما و استفاده از آن به گونه ای که گویی تلفن خود او است جلوگیری می کند. حتی پس از حذف داده ها ، تلفن شما را از شما می خواهد که با حساب Google خود وارد سیستم شوید مگر اینکه ابتدا “حفاظت از تنظیم مجدد کارخانه” را غیرفعال کنید. اگر قصد بازیابی یا از بین بردن تلفن خود را دارید ، می توانید از این مرحله صرف نظر کنید. برای حذف “Factory Reset Protection” ، باید موارد زیر را انجام دهید:

1- قفل صفحه تلفن را غیرفعال کنید.

2. وارد قسمت “تنظیمات” شوید و گزینه “Accounts and backup” را انتخاب کنید.

3- وارد قسمت “حسابها” شوید.

4- سپس “حساب Google” را انتخاب کرده و با انتخاب گزینه “Delete Account” گزینه خود را تأیید کنید.

انتهای پیام