اخبار جامعه

بررسی نقش کیفیت خودروهای داخلی در تصادفات جاده‌ای در کمیسیون امور داخلی کشور

سخنگوی کمیسیون داخلی و شورای مجلس شورای اسلامی از تعیین مهلت ۷۲ ساعته برای ایران، خودرو و سایپا برای ارائه نقشه راه، ارتقای کیفیت خودرو و جلب رضایت مردم خبر داد.

روح الله نجابت در گفت وگو با خبر فوری؛ وی در جلسه امروز کمیته امور داخلی و شورای شهر (سه شنبه 20 اردیبهشت ماه) گفت: در جلسه امروز به بررسی تاثیر کیفیت خودروهای ساخت داخل بر تصادفات جاده ای، افزایش سرقت و تامین ایمنی داخلی پرداخته شد. ماشین ها. در این نشست نمایندگانی از پلیس راه ناجا، وزارت راه و شهرسازی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و گروه صنعتی ایران خودرو و سایپا، سازمان ملی استاندارد و کارشناس مرکز تحقیقات حضور داشتند. .

وی در ادامه اظهار داشت: پس از ارائه گزارش دستگاه ها و خودروسازان مختلف داخلی، با توجه به پلیس راهور و نیروی انتظامی، گزارش کامل تصادفات جاده ای کشور با توجه به عوامل انسانی، وسیله نقلیه، جاده و جاده تایید شد. درصد تقصیر عوامل فوق. و آمار سرقت خودرو باید با توجه به فراوانی گروه های صنعت خودرو داخلی و خارجی به دست آید.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شورا همچنین گفت: در این راستا قرار شد مدیران عامل ایران خودرو و گروه صنعتی سایپا نقشه راه خود را برای ارتقای کیفیت و رضایت مردم و به طور خلاصه به کمیسیون ارائه کنند. برنامه های توسعه بلندمدت و بلند مدت در 72 ساعت. همچنین به وزارت راه و شهرسازی موظف شد آمار و موقعیت محل‌های تصادفات جاده‌ای کشور را به همراه گزارش فعالیت این وزارتخانه به همراه برنامه‌های اجرایی و راهکارهای کاهش تصادفات جاده‌ای ارائه کند.

وی همچنین تاکید کرد: از سوی دیگر وزارت صنعت، معدن و تجارت باید سیاست های دولت را با راهکارها و برنامه های اجرایی مطلوب برای ارتقای کیفیت خودروهای داخلی به کمیسیون اعلام کند.
در نهایت پس از جمع بندی گزارش، جلسه بعدی این کمیته به منظور بررسی راهکارها و برنامه های ارتقای کیفی خودرو با حضور خودرو، وزیر راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، مدیرکل کشور برگزار می شود. و سایپا، پلیس راهور، رئیس سازمان مقررات ملی.

انتهای پیام/