اخبار جامعه

بررسی برنامه وزرای پیشنهادی کشور، دفاع، علوم و آموزش و پرورش در کمیسیون اقتصادی

سخنگوی کمیته اقتصادی کمیته مشورتی کمیسیون اسلامی از بررسی برنامه پیشنهادی وزیران کشور و دفاع در جلسه امروز آن کمیته خبر داد.

غلامرضا رهابه امروز (دوشنبه) در گفت وگو با خبر فوری ، در مورد جلسه کمیته اظهار داشت: احمد وحیدی ، وزیر پیشنهادی کشور ، برنامه هایی را برای مدیریت وزارت کشور به کمیته اقتصادی مجلس ارائه کرده است.

وی افزود: تمرکززدایی و افزایش اختیارات دولتی ، مدیریت مناسب تقسیمات کشوری و برگزاری انتخابات ، تجدید سیاست های انتخاب استانداران ، انتخاب و استفاده از اختیارات محلی برای انتخاب استانداران ، امور خارجه ، تقویت و ارائه تجهیزات اجرای قانون. در جلسه امروز مورد بحث قرار گرفت.

این نماینده مجلس یادآور شد: “پس از جلسه ، با آقای محمدرضا قرایی آشتیانی ، وزیر پیشنهادی دفاع و نیروهای مسلح ، که گزارشی از نیت های اولیه مدیریت این مجموعه ارائه کرد ، استقبال کردیم.”

سخنگوی کمیسیون عمومی اقتصادی گفت: تقویت دفاعی کشور و ارتقای خدمات به نیروهای مسلح محور اصلی برنامه های وزیر دفاع است که در جلسه امروز مورد بحث قرار گرفت.

وی همچنین به جلسه بعدازظهر با وزیر آموزش و پرورش پیشنهاد شده توسط کمیته اشاره کرد: حفظ شأن معلمان ، طبقه بندی معلمان ، ارتقای جایگاه دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی و رفع مشکلات آموزش و پرورش.

این نماینده مجلس افزود: آقای زلفی گل ، وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری پیشنهادی دولت بعدی ، سپس برای ارائه برنامه های خود در کمیته مشورتی اقتصادی شورای اسلامی حاضر شد.

مرهبا همچنین گفت که در حالی که کمیسیون اقتصادی پیشنهاد ملاقات با کمیته های علمی ، تحقیقاتی و فناوری را ارائه می دهد ، تعامل با دانشگاه آزاد اسلامی ، انتقادات از پذیرش دانشجو ، عدم آزمون ورودی ، وضعیت دانشگاه آزاد ، کیفیت تحصیل در برخی موارد را برجسته می کند. دانشگاهها به ویژه دانشگاههای پیام فقدان علم ، دانشگاه های کاربردی و غیر انتفاعی ، تغییرات در دانشگاه ها و عدم توجه در زمینه های مدیریت کار و نیازمندان.

انتهای پیام