اخبار سلامت

اسلامی: امروز دانشمندان ما در حوزه آب‌سنگین حرف‌هایی برای گفتن دارند

اسلام: امروزه دانشمندان ما در مورد آب سنگین حرفهای زیادی برای گفتن دارند

سمینار نقش رادیوداروها در تشخیص و درمان سرطان روز پنجشنبه توسط معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، مدیرعامل شرکت ایزوتوپ پارس و جمعی از مدیران و دست اندرکاران حوزه سلامت در سالن کنفرانس برگزار شد. . بیمارستان قلب شهید رجایی تهران.

به گزارش خبر فوری، محمد اسلامی معاون رئیس‌جمهور با اشاره به نقش فناوری هسته‌ای در تضمین نقش فناوری هسته‌ای در «تشخیص و درمان رادیوداروها»، گفت: پر رنگ‌تر از همیشه است و بهداشت عمومی یکی از آنهاست. مهمترین محور فعالیت های سازمان برای دستیابی به اهداف صنعت هسته ای است.
وی افزود: در فعالیت های این سازمان در حوزه پزشکی پیشرفت ها و نکات مثبتی داشتیم که یکی از آنها ایجاد کیت غربالگری نوزادان بود. دشمنان به شدت با فعالیت های مسالمت آمیز ایران در بحث آب سنگین مخالفت کردند و خواستار عدم حضور ایران در منطقه بودند.
وی افزود: خوشبختانه با وجود فشارهای غرب توانسته ایم با آب سنگین و مشتقات آن پیش برویم و امروز در حوزه آب سنگین دانشمندان ما حرفی برای گفتن دارند.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: آب سنگین دروازه بسیار مهم و مهمی در فرآیند مهندسی مولکولی و هسته ای است و مشتقات آن می تواند گام های بلندی در سلامت و سلامت صنعت داخلی داشته باشد. آنها نمی خواهند مردم ما با ایجاد توانمندی های استراتژیک علمی و فنی در بین قدرت های جهان قرار گیرند.

اسلامی در خصوص فعالیت دانشمندان هسته‌ای در حوزه‌های بهداشت، صنعت، کشاورزی و استفاده از تشعشعات گفت: ما امکانات کاملی برای چرخه سوخت هسته‌ای داریم و با توانمندی‌های علمی، پژوهشی و صنعتی که ایجاد کرده‌ایم در خدمت هستیم. تشخیص، کمک های اولیه و درمان.
معاون رئیس جمهور افزود: هدف ما دستیابی به دستاوردهای چشمگیر در عرصه های راهبردی در مقابل دشمن و افزایش سطح و اقتدار علمی ایران اسلامی است.
وی با تمرکز بر تحقیقات سریع و علمی و نتایج پژوهشگران صنعت هسته‌ای در حوزه‌های مختلف، گفت: امروز از طریق راکتورها یا شتاب‌دهنده‌ها باید ایزوتوپ‌هایی را که باید به آن دست یابیم و ظرفیت صنعتی که باید داشته باشیم، ایجاد کنیم. . ما باید بیشترین سهم رادیوداروهایی را داشته باشیم که می توانند مستقیماً بر سلول های سرطانی تأثیر بگذارند.
معاون رئیس جمهور در ادامه سخنان خود به درد و رنج بیماران سرطانی و تلاش سازمان انرژی اتمی برای کاهش آلام و آلام این بیماران پرداخت و گفت: در حوزه پزشکی حرکت می کنیم تا با رادیوداروها و درمان سلولی عوارض را به حداقل برسانیم. 210 مرکز پزشکی از محصولات و رادیوداروهای ما استفاده می کنند و در حال تحقیق و کار روی رادیوداروهای جدید هستیم.
مهندس اسلامی در پایان سخنان خود به اقدامات این سازمان در زمینه جت های پلاسمای سرد مورد استفاده در درمان سرطان اشاره کرد و گفت: اقدام مهم دیگری را آغاز کرده ایم و مردم ما در آینده نزدیک شاهد پیامدهای مثبت آن خواهند بود. این یک فناوری و دستاورد عالی است که برای قسمت های مختلف بدن، به ویژه در گردن و باسن استفاده می شود. به طور مستقیم سلول های سرطانی را هدف قرار می دهد و به طور قابل توجهی رنج بیماران سرطانی را کاهش می دهد. همچنین در حال راه اندازی اولین کلینیک ترمیم زخم برای بیماران دیابتی با استفاده از پلاسما درمانی هستیم.

من باید بگویم؛ سمینار «نقش رادیوداروها در تشخیص و درمان سرطان» با همکاری پژوهشکده هماتولوژی، انکولوژی و سلستوتراپی و شرکت پارس ایزوتوپ با حضور جمعی از متخصصان و متخصصان انکولوژیست هسته ای پیشرو ایران برگزار شد. هدف از این همایش آشنایی با رادیوداروها و آنهایی که در تشخیص و درمان سرطان استفاده می شوند، به منظور بهره مندی از کاربرد آنها در تشخیص و درمان انواع سرطان بود.
انتهای پیام/