اخبار عمومی

مایلی‌کهن: مگر قرار است پرسپولیس تا ابد قهرمان شود؟

پرسپولیس برای همیشه قهرمان می شود؟ فوتبال دیگر نیست. پرسپولیس همیشه نمی تواند قهرمان شود. آیا رئال مادرید یا بارسا همیشه در اسپانیا برنده می شوند؟

به گزارش خبر فوری و به نقل از اخبار شبکه، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال صحبت های جالبی درباره لیگ برتر و شرایط این روزهای فوتبالی دارد. محمد مایلی کهن یکی از آن افراد صادق و صادق زمانه است. همانطور که آنها صحبت می کنند و جایی که باید بگویند: «اینها سخنان من است. حرفه من تغییر نکن من از هیچ کس و هیچ چیز نمی ترسم، اما کسانی هستند که حرفه خود را تغییر می دهند. من می‌خواهم هر آنچه را که می‌گویم منتشر کنم، نه هر چیزی که دیگران می‌خواهند».

هنوز فوتبال را دنبال می کنی؟ پرسپولیس سه هفته مانده به پایان لیگ قهرمانان برای استقلال مقابل سپاهان شکست خورد.

آیا پرسپولیس برای همیشه قهرمان می شود؟ فوتبال دیگر نیست. پرسپولیس همیشه نمی تواند قهرمان شود. در اسپانیا همیشه رئال می برد یا بارسا؟

او امسال بعد از پنج سال استقلال قهرمان لیگ برتر شد اما در فضای مجازی خیلی از هواداران رقیب این موضوع را با وزیر و وکیل و … دارند.

آنها می خواهند نقش مربی ای مثل فرهاد مجیدی را که بارها و بارها شروع کرده، دست کم بگیرند. امسال استقلال قهرمان شد چون «جلسات بیشتر» بود. شک نکنید مثلا اگر پرسپولیس قهرمان می شد می گفتند کار برانکو بود! من نمی دانم چرا آنها چنین می گویند. به جز سیدجلال و کامیابینی چه بازیکنانی از تیم برانکو کنار گذاشته شده اند؟

اتفاقا خیلی ها از مسابقات اخیر یحیاری و پرسپولیس به خاطر تیم برانکو صحبت می کنند.

سوال من است چرا برانکو آن را در عمان نگرفت؟ چرا این تیم را به مسابقات جهانی نبرد؟ حالا از فرهاد مجیدی صحبت می کنند. به طور کلی وقتی یک تیم قهرمان می شود عوامل زیادی در آن تورنمنت تاثیر می گذارد.

مجیدی هم شاگرد شما بوده است. الان که شاگردتان در قالب سرمربی قهرمان لیگ شده چه احساسی دارید؟.

من هرگز از فرهاد مجیدی یا هیچ کس دیگری استفاده نمی کنم زیرا عنوان شاگرد من بود. البته آقا فرهاد با خشا فالوده نمی خورد! اما بگذارید یک چیز را به شما بگویم. سال ها پیش زمانی که مجیدی و موسوی در تیم های امید پاس و بهمن حضور داشتند، به من گفتند که سرمربی تیم ملی برای فینال امید هستم. در استان تهران و بین پاس و بهمن. خلاصه رفتیم و بعد از بازی فرهاد مجیدی از بهمن و علی موسوی از پاشا را که آن زمان سرباز بود به تیم ملی دعوت کردم. مراقب انتظارات باشید. الان کدام مربی این کار را می کند؟ مهدی مهدوی کیا، داریوش یزدانی، خداداد عزیزی، کریم باقری، سیروس دین محمدی و حتی نیما نکیسا. اگر احمدرضا عابدزاده دروازه بان اول شما باشد برای بازی نیما نکیسا این کار را انجام می دهید؟ اما من انجام دادم.

بسیاری از کارشناسان معتقدند نقش گابریل پین در استقلال را نمی توان به راحتی فراموش کرد. چه فکری در این باره دارید؟

من نمی گویم گابریل پین نقشی نداشت، اما فرمانده کل کی بود؟ فرهاد مجیدی. حمایت همه بازیکنان، مربیان و همچنین مدیریت تدارکات به موفقیت همه این عوامل کمک می کند. به نظر من نقش مربی و مربی 20 یا 30 درصد در موفقیت است. من استراماچونی را مثال می زنم. همه می گویند او استقلال را تغییر داد. در مورد تغییر به من بگویید. اگر او مربی خیلی خوبی است چرا تیمش در قطر هشت هشت گل می زند؟ باور کنید اگر پرسپولیس امسال می برد همه می گفتند تیم برانکو بود!

انتهای پیام/