اقتصادیکسب و کار خبر فوری

معرفی انواع سنگ های نمای ساختمان

اگر بخواهیم توضیح مختصر و جامعی را راجب به سنگ های ساختمانی داشته باشیم، می توان اینگونه بیان کرد که سنگ های ساختمانی به چند دسته ی کلی تقسیم می شوند.

دسته اول تراورتن ها هستند که برای نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند و جنس و تراکم آن ها باعث شده تا در نمای بیرونی تمامی ساختمان ها در مناطق جغرافیایی گوناگون با آب و هوای متفاوت مناسب باشند. تراورتن ها به دو دسته ی کلی تراورتن روشن و تیره تقسیم می شوند.

از معادن معروف تراورتن روشن و سفید می توان به سنگ هایی مانند تراورتن عباس آباد، دره بخاری و حاجی آباد اشاره داشت که در زمینه ی رنگی خود دارای بهترین کیفیت و زمینه ی رنگی خواهند بود. تراورتن های کرم و شکلاتی تنوع بسیار بالایی داشته و از برند های معروف و شناخته شده ی آن ها می توان به سنگ تراورتن معدن کاشان، تکاب و سنگ های معادن اصفهان اشاره داشت که هر یک دارای ویژگی های منحصر به فرد و زمینه های رنگی متفاوتی خواهند بود.

دسته ی دوم سنگ ها مرمریت هستند که بیشتر برای نماهای داخلی و همچنین کاربری های کف و پله مورد استفاده و اجرا قرار می گیرند. سنگ های مرمریت فارغ از معدن و نامشان دارای تخلخل بسیار کمتری نسبت به تراورتن ها می باشند و همین امر باعث شده است که تراکم و مقاومت بالاتری را داشته باشند.

سنگ مرمریت را نیز میتوان به دو دسته ی روشن و تیره بخش بندی کرد. از معروف ترین معادن سنگ مرمریت روشن می توان به مرمریت دهبید، هرسین، صلصالی و آباده اشاره داشت که زمینه های رنگی روشن و کرم رنگی داشته و میتوانند بسته به معدن و سورت بندی های متفاوتی که دارند، هاله ها و رگه های رنگی متنوعی را نیز داشته باشند. در سنگ های معروف مرمریت مشکی یا تیره نیز می توان سنگ مرمریت لاشتر یا مشکی نجف آباد را نام برد که از بهترین و مقاوم ترین نوع مرمریت های مشکی به شمار می روند.

گرانیت ها در دسته سوم سنگ های ساختمانی قرار دارند که می توان از آن ها به عنوان محکم ترین و با دوام ترین نوع سنگ نام برد. این مقاومت و فشار بالا را شرایط محیطی و روند تشکیل سنگ گرانیت در لایه های زمین موجب شده است و همین امر باعث آن شده است که استحکام بالای آن ها برای مجریان کار روشن شده باشد و به همین دلیل در بیشتر اماکن عمومی همانند ایستگاه های مترو میتوان انواع گوناگونی از گرانیت ها را مشاهده کرد.

گرانیت ها را می توانیم به دو دسته ی کلی گرانیت های سفید و مشکی تقسیم کنیم. سنگ گرانیت سفید که در بازار با نام های گرانیت گل پنبه ای یا گرانیت فلفل نمکی نیز شناخته میشود از معادن معروف گرانیت نهبندان و نطنز استحصال شده و به بازار عرضه می شود. نوع دیگر گرانیت ها گرانیت مشکی است که دارای زمینه ی رنگی کاملا مشکی بوده و گرانیت مشکی تویسرکان و همچنین نطنز را می توان به عنوان معروف ترین آن ها نام برد. البته گرانیت های پرتقالی و سبز نیز در بازار موجود هستند و توسط کارخانه هایی تولید می شوند که آن ها را به ندرت و با قیمت های بالاتری می توان سفارش داد.

سنگ های چینی در آخرین دسته بندی سنگ های ساختمانی قرار دارند. همان گونه که از اسم آن ها مشخص است این مدل سنگ ها دارای جنس ترد و استخوانی شکل هستند و به سنگ های چینی الیگودرز و ازنا شناخته می شوند. سنگ های چینی عموماً زمینه ی رنگی روشنی داشته و تراکم بسیار بالا و جذب آب پایین را می توان از ویژگی آن ها دانست. بیشترین نوع فرآوری سنگ های چینی را می توان به صورت اسلب و سنگ های پلاک دانست که برای فضای داخلی ساختمان ها مورد استفاده و اجرا قرار می گیرند.

انواع سنگ نما با عکس

تمامی سنگ های معرفی شده در مطلب بالا را می توانید در سایت کالاساخت مشاهده کنید. ما در کالاساخت بر آن شدیم تا سنگ های ساختمانی را از معادن مختلف کشور بسته به نوع کاربری های متفاوت آن ها عرضه نماییم تا در وقت و هزینه ی هموطنان عزیزمان نهایت صرفه جویی را داشته باشیم. بدیهی است که سنگ های تراورتن، مرمریت، گرانیت و چینی موجود در سایت کالاساخت با بهترین کیفیت و کمترین قیمت ارائه می شوند و قیمت های تولیدی درب کارخانه را می توانیم مبنای استعلام قیمت های خود داشته باشیم.

مشاوران ما در کالاساخت با علم و شناخت کاملی که از انواع سنگ های ساختمانی دارند با تمامی شرایط آب و هوایی و مناطق مختلف کشور آشنایی دارند و می توانند مشاوران بسیار خوب و قابل اطمینانی برای انتخاب و خرید سنگ باشند همچنین با ارسال تصاویر و توضیحات تکمیلی فرآیند خرید را برای مشتری عزیز بسیار آسان خواهند کرد. برای مشتریان عزیزی که امکان خرید حضوری وجود ندارد می توانند نمونه های دسته ی سنگ را ارسال کنند و تایید نهایی را از لحاظ جنس و رنگبندی سنگ دریافت کنند و بار به صورت مستقیم و بدون واسطه در اختیار مصرف کننده قرار گیرد.

کالاساخت، در تمامی مراحل ساخت و ساز کنارتان هستیم.