اقتصادیکسب و کار خبر فوری

کاربردهای جذاب چاپ مش

در مورد چاپ مش و انواع آن قبلاً در لینک داده شده صحبت کرده‌ایم. شما می‌توانید از طریق این صفحه به اطلاعات فنی در این مورد دست پیدا کنید. در این مقاله در مورد کاربردهای مختلف چاپ مش و ایده‌های جذابی که برای استفاده از آن وجود دارد، صحبت خواهیم کرد. همانطور که گفتیم در چاپ مش از یک نوع پی وی سی استفاده می‌شود که دارای سوراخ‌های ریز است. این سوراخ‌های ریز موجب می‌شود که نور فضای بیرونی از تصویر شما عبور کند و در نتیجه فضای داخلی شما از نور محروم نشود. مزیت دیگری که چاپ مش دارد این است که دید بیرون به داخل را محدود می‌کند. در ادامه با ما باشید تا کاربردهای معمولی چاپ مش را ببینید و در کنار آن از برخی از استفاده‌های جذابی که می‌توان از چاپ مش کرد، آگاه شوید:

تبلیغات بر روی شیشه فروشگاه

یکی از پرکاربردترین موارد استفاده از چاپ مش بر روی شیشه‌های فروشگاه است. هنگامی که شما علاقمند باشید که روی شیشه‌های فروشگاه خود کار تبلیغاتی انجام دهید و در عین حال نور بیرون را هم از دست ندهید، استفاده از چاپ مش بر روی شیشه بهترین گزینه است. فروشگاه‌هایی که در ساختار درب ورودی آنها از شیشه زیادی استفاده شده است، معمولاً از این روش بهره می‌گیرند. نمونه‌های این کار را در ادامه می‌بینید:

کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌ها

خیلی از مکان‌های عمومی مانند کافی‌شاپ‌ها یا رستوران‌هایی که خانواده‌ها از آن استفاده می‌کنند و یا به عنوان محیط‌هایی برای گفتگوی صمیمانه و دوستانه مطرح هستند، استفاده از چاپ مش را می‌توانند در اولویت خود بگذارند. با استفاده از چاپ مش روی شیشه می‌توانید کاری کنید که افراد هنگام صرف غذا یا نوشیدنی راحت باشند و در معرض دید رهگذران بیرون از کافی‌شاپ یا رستوران نباشند و از طرفی در عین حال از نور بیرون استفاده کنند و دید مناسبی هم به منظره زیبای بیرون داشته باشند. دقت کنید که نوع محصول در این موارد از نوع چاپ مش پشت چسب دار است. تصویر زیر گویای همه چیز است:

استفاده در فضاهای بیرونی برای دید مناسب و کاهش فشار باد

در خیلی از مواقع نیاز دارید که طرحی که چاپ می‌کنید در یک محیط بیرونی نصب شود ولی این کار مشکلاتی دارد. از جمله اینکه جلوی دید را می‌گیرد و همچنین فشار باد ممکن است در دراز مدت باعث فرسوده شدن و کنده شدن محصول شود. در این مواقع هم استفاده از چاپ مش مناسب است. اولاً نور محیط از سوراخ‌های ریز چاپ مش عبور می‌کند و دید به بیرون حفظ می‌شود ثانیاً باد هم می‌تواند از داخل سوراخ‌ها عبور کند و در نتیجه فشار باد در کل سطح کار شما توزیع می‌شود. برای مثال اگر زمین چمنی داشته باشد که دور آن با فنس پوشیده شده است، بهترین کار برای نصب تبلیغات و یا اعلامیه برنامه‌های ورزشی در دور زمین، این است که از چاپ مش استفاده کنید.

به این ترتیب، هم می‌توانید دید تماشاگران بیرون از زمین به داخل را حفظ کنید و هم در دراز مدت از پاره شدن آن جلوگیری کنید. البته در مواقعی که بخواهید این کار بر عکس انجام شود، کافیست محصول چاپ شده را در طرف دیگر نصب کنید تا دید بیرون به داخل را محدود کنید. دقت کنید که نوع محصول در این موارد، چاپ مش بدون چسب است. هر چند استفاده از این محصول در فضاهای خارجی در ایران خیلی جا نیفتاده است ولی کاربردهای جالبی برای آن وجود دارد. تصاویر زیر مثال‌هایی از استفاده از چاپ مش در محیط‌های بیرونی است:

پنجره‌های خارجی ساختمان‌ها

خیلی از ساختمان‌های اداری و حتی شخصی برای اینکه بتوانند نمای زیباتری داشته باشند و یا از شیشه ساختمان برای تبلیغات استفاده نمایند، از چاپ مش استفاده می‌کنند. با این کار، هم از شیشه‌های ساختمان که در ارتفاع بالایی هستند بیشترین استفاده را برای تبلیغات می‌برند و هم داخل ساختمان را از نور بیرون محروم نمی‌کنند. نمونه زیبایی از این کار در تصویر زیر آمده است:

استفاده در نمایشگاه‌ها و محیط‌های داخلی

استفاده از چاپ مش بدون چسب در نمایشگاه‌ها و محیط‌های داخلی هم شایع است. برای مثال وقتی می‌خواهید برای زیبایی بیشتر طرح، نور محیط از آن عبور کند می‌توانید بر روی استندهای تبلیغاتی در داخل نمایشگاه این محصول را سفارش دهید. همچنین در اتاقک‌ها و کارگاه‌هایی که در داخل نمایشگاه‌ها برگزار می‌شود می توانید برای اطراف اتاقک خود از طرح‌هایی با چاپ مش استفاده کنید. بسته به اینکه دید از بیرون به داخل یا دید از داخل به بیرون برای شما مهم باشد، می‌توانید طرح خود را در داخل یا بیرون نصب کنید. مثال‌های زیر این گفته‌ها را بیشتر توضیح می‌دهد:

چاپ مش بر روی شیشه ماشین

هر چند استفاده از چاپ مش روی شیشه خودرو در ایران زیاد مرسوم نیست ولی در بسیاری از کشورها استفاده می‌شود. البته با توجه به قوانین ایران، نباید شیشه خودرو را طوری بپوشانید که داخل خودرو دیده نشود ولی با این حال می‌توانید قسمت‌هایی از شیشه اتوموبیل خود را به کمک چاپ مش زیباسازی کنید. همانطور که گفته شد با چاپ مش در هنگام رانندگی از دید شما چیزی کم نمی‌شود و از طرفی نور بیرون هم به خوبی وارد خودروی شما خواهد شد.

سفارش چاپ مش آنلاین در

چاپ مش آنلاین یکی از خدمات ما است. خدماتی مانند چاپ مش ماشین، چاپ مش پشت چسب دار و … را می‌توانید با قیمت مناسب از سایت دریافت کنید. فقط کافیست بعد از ثبت نام فوری در سایت، محصول مورد نظر را انتخاب کنید و با واریز مبلغ، آن را در درب منزل تحویل بگیرید. برای چاپ طرح خود باید آن را برای ما ارسال کنید. مناسب بودن کیفیت فایل ارسالی باعث افزایش سرعت در انجام کار شما خواهد بود. در غیر این صورت فایل شما توسط کارشناسان بررسی و تغییرات لازم از جهت کیفیت یا اندازه روی آن انجام خواهد شد. ضمناً بهتر است با مد رنگی CMYK از فایل خود خروجی بگیرید تا برای چاپ مناسب‌تر باشد  جهت تماس با ما می‌توانید تلفنهای تماس را از لینک داده شده به دست آورید. کارشناسان ما در ساعات اداری و روزهای کاری آماده هستند تا مشاوره لازم را به شما ارائه دهند و بهترین گزینه ممکن را از لحاظ قیمت محصول و کیفیت چاپ طرح به شما پیشنهاد کنند. ضمناً برای چاپ استیکر هم می‌توانید از لینک داده شده اقدام نمایید.

کاربرد چاپ مش و چاپ استیکر

مش نیز همانند استیکر دارای جنس pvc  است، با این تفاوت که چاپ مش دارای سوراخ‌هایی است که برای عبور نور هستند. از این رو برای مکان‌هایی که نیاز به حفظ نور محیط بوده، استفاده از چاپ مش بسیار مناسب است. چاپ مش همانند چاپ روی چرم کاربرد فراوانی در صنعت تبلیغات دارد و از روش های تبلیغاتی مناسب محسوب می‌شود. مش هم همانند استیکر خاصیت ضد آب دارد که کاربرد آن را آسان ساخته است.

کاربرد چاپ استیکر و چاپ مش

چاپ مش و استیکر را می‌توان هم برای فضای داخلی و هم فضای خارجی استفاده کرد، جنس خاص استیکر و مش باعث ایجاد قابلیت نصب آسان چاپ استیکر و مش شده است. چاپ مش و استیکر دارای انواع مختلفی است که قابیلت استفاده از آنها را در مکان‌های مختلف فراهم کرده است. چاپ های براق و یا مات می تواند بسته به میزان نور محیط مختلف انتخاب شوند. چاپ مش و استیکر را می‌توان روی شیشه نصب کرد، از این رو یکی از روش‌های تبلیغاتی مناسب برای نصب بر روی شیشه مغازه‌ها، فروشگاه‌ها، کف پاساژها و مراکز خرید بوده و می‌تواند برای خریداران کالا و خدمات بسیار جذاب و کاربردی باشد.

تفاوت و کاربردهای چاپ مش و استیکر برای تبلیغات

حتما با آشنایی در مورد رابطه تبلیغات و چاپ به این نتیجه رسیده اید که برای تبلیغات هر نوع چاپی را نمی توان انتخاب کرد.

من در این مقاله شما را با دو نوع چاپ مش و استیکر آشنا خواهم کرد و درادامه در مورد تفاوت ها و کابردهای چاپ  روی مش و استیکر مطالبی را بیان خواهم کرد. بدون شک با اشنایی با این دو نوع چاپ گزینه شما هم برای هر نوع تبلیغی مش و استیکر خواهد بود. با ما تا ادامه مقاله همراه باشید.

چاپ روی مش چیست ؟

    انتقال هر نوع طرح ، تصویر و نوشته مورد نظر به کمک دستگاه های چاپ دیجیتال بر روی مش امکان پذیر می باشد ، این انتقال تصویر را چاپ روی مش می گویند.

تفاوت چاپ مش و استیکر

چاپ مش یکی از چاپ هایی است که در تبلیغات مورد استفاده است. نوع ماده به کار برده شده در این نوع از چاپ، وینیل است که باعث بالا بردن اثر چاپی وضد آب بودن و در نهایت زیبایی چاپ می شود. در این نوع چاپ همان طور که در تصویر زیر می بینید، سوراخ هایی در متریال چاپ وجود دارد. این نوع از چاپ به دلیل همین ویژگی کاربرد خاصی را ایجاد کرده است. در چاپ استیکر از جنس پی وی سی استفاده می شود که همین عامل سبب بالا بردن کیفیت کار چاپ می شود. البته در این نوع از چاپ هم ماده اصلی به کار برده شده وینیل می باشد. در واقع این یکی از شباهت های چاپ مش روی شیشه و چاپ استیکر است.

استیکر دارای دو نوع شیری و شیشه ای است که نوع شیشه ای آن دارای دید از دو طرف است و در نوع شیری به دلیل این که زمینه سفید است مخاطب تنها قادر است که یک طرف را ببیند. این نوع از چاپ پشت چسب دار می باشد و برای مکان هایی چون بدنه اتومبیل و اتوبوس ها گزینه مناسبی است. و اما بعد از این آشنایی کوتاه در مورد انواع چاپ بهتر است به این سوال بسیاری از مخاطبین و طرفداران چاپ مش و استیکر پاسخ دهیم که این دو نوع چاپ چه تفاوتی دارند و چه چیزی باعث تمایز این دو از یکدیگر می شود و درواقع برای تبلیغات چرا از این دو نوع چاپ با وجود تفاوت هایشان استفاده می شود ؟!

آنچه باعث تفاوت در این دو نوع چاپ شده است بدون شک در نوع ساخت و ویژگی منحصر به فرد چاپ مش و استیکر است؛ همان طور که در قسمت بالا اشاره کردیم وجود سوراخ های ریزی در ساختار مش سبب شده است که مش خاصیت عبور نور و روشنایی را از خود داشته باشد ولی در استیکر چنین چیزی نیست و امکان عبور نور و دید برای ما امکان پذیر نیست. این عامل سبب تفاوت عمده این دو نوع چاپ است. مش به دلیل همین سوراخ هایی که در خود دارد سبب کاربرد فراوان آن در محیط هایی که نیاز به نوردارد، شده است.

از طرفی به مراتب قیمت چاپ مش و استیکر به دلیل تفاوتهای ساختاری آنها نیز با یکدیگر تفاوت دارد.  و اما چاپ استیکر بعد از نصب امکان دارد حباب هایی در بین فضای مورد استفاده و چاپ قرار بگیرند و سبب خدشه دار شدن کار شود ولی در چاپ مش چنین چیزی اتفاق نخواهد افتاد. شما به راحتی به دلیل سوراخ هایی که چاپ مش دارد، هیچ گونه حبابی در موضع چاپ ایجاد نمی شود.

کاربرد مش و استیکر

چاپ روی مش و استیکر جزو چاپ هایی هستند که برای مکان های عمومی و محیطها و فضاهای بیرون در جهت تبلیغات و فعالیت های اقتصادی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرند. این به دلیل مقاومت بالای این دو نوع چاپ است که باعث شده که در برابر رطوبت و دیگر عوامل محیطی از این نوع چاپ ها استفاده شود. با استفاده از این چاپ ها به راحتی می توانید فضای تبلیغاتی برای فروش محصولات داشته باشید و به برند شدن خود کمک کنید.

چاپ روی مش به کمک چاپ فلت بد

در چاپ روی مش با استفاده از چاپ فلت بد انجام خواهد شد چرا که میتوانید در فضای باز و در زیر نور آفتاب از آن استفاده کنید، اما باید بدانید که کیفیت فلت بد نسبت به چاپ اکوسالونت بهتر است و ماندگاری بیشتری دارد. پیشنهاد میکنیم برای چاپ روی مش از از چاپ فلت بد (چاپ یووی) استفاده نمایید.

کاربرد چاپ روی مش

از مهم ترین کاربردهای چاپ مش بر روی شیشه است. هرجایی که شما نیاز به تبلیغات دارید و البته روشنایی و رزولیشن برای شما در آن محیط اهمیت دارد، به راحتی می توانید با چاپ مش کار خود را انجام دهید. همان طور که قبلا گفتیم، چاپ مش به دلیل سوراخ هایی که دارد برای عبور نور و دید کافی گزینه بسیار مناسبی است. به صورت کلی موارد کاربرد مش عبارتند از:

  • شیشه اتوبوس ها
  • شیشه مغازه ها و فروشگاه ها
  • شیشه های رستوران ها و کافی شاپ ها
  • دیوار و فضاهایی که در معرض فشار باد قرار دارند. همانند دیوارهای موجود در زمین چمن، دیوارها و فنس های موجود در مناطق جنوبی چون کناردریا
  • پنجره های خارجی ساختمان های اداری
  • در دکورهای نمایشگاه های عرصه محصولات

کاربرد استیکر

چاپ استیکر از جمله چاپ هایی است که کاربرد بسیار زیادی در تبلیغات دارد.و با توجه به نظر مشتری می تواند به صورت مات و براق (شیشه ای و شیری) برای هدف تبلیغاتی مورد استفاده قرار بگیرد.

چاپ استیکر برروی انواع خودرو

حتما تبلیغات و نوشته های رنگارنگ را در روی خوروهایی چون اتوبوس های شرکت واحد دیده اید. این نوع از چاپ ها از نوع استیکر می باشد. البته علاوه بر خودروهای حمل و نقل برای تبلیغات از خودورهای یخچال دار نیز استفاده می شود. که احتمالا در سطح شهر شما شاهد این نوع از چاپ بوده اید. این چاپ ها در ابعاد بسیار بزرگی هستند و با دستگاه های چاپ انجام می شوند. و از جمله قابلیت های استیکر این است که به راحتی قابلیت این را دارد که بعد از مدتی اگر نیاز به پاک شدن تبلیغات از بدنه خودرو بود، این کار انجام شود.

چاپ استیکر در فضاهای عمومی

شاید برای شما هم جالب است که بدانید که تصاویر و تبلیغات روی شیشه های فروشگاه ها و مغازه ها و دیوارها از نوع چاپ استیکر است. در این موارد از از “استیکر روز رنگ ” استفاده می شود. استیکر های روز رنگ برای برش حروف مورد استفاده هستند و در رنگ های سبز، قرمز ، مشکی، طلایی و… به کار می روند.

چاپ استیکر در صنایع مختلف

چاپ استیکر در صنایع مختلفی از جمله صنایع غذایی ، آرایشی ، بسته بندی، تولیدی و صنعتی مورد استفاده است. البته بیشترین کاربرد استیکر در صنعت تبلیغات در عرصه تجارت است. بسیاری از تولید کنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی تمایل دارند از این چاپ در برند شدن خود استفاده کنند و تولیدات خود را به مشتریان نمایش دهند. در این میان تولیدکنندگان مواد شوینده هم از قافله عقب نمانده و از این استیکرهای پشت چسب دار برای تبلیغ محصول خود بهره می برند. شما همراه می توانید جهت اطلاع از قیمت چاپ مش تبلیغاتی و قیمت چاپ عکس روی شیشه به سایت اصلی مراجعه نمایید.