اخبار جامعه

آتش‌سوزی انبار لاستیک‌های اسقاطی در جنوب تهران

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران از وقوع آتش سوزی در انبار لاستیک خودروهای سنگین آسیب دیده در اتوبان آزادگان خبر داد.

سیدجلال ملکی در گفت وگو با خبر فوری وی با بیان اینکه ساعت 9 و 53 دقیقه صبح روز سه شنبه آتش سوزی در مرکز 25 قطعات خودروهای سنگین سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران به وقوع پیوست و بلافاصله 3 نفر آتش سوزی شد، گفت: با سه سطل آب و تجهیزات اطفای حریق در محل به محل اقامت اعزام کرد.

وی با بیان اینکه این حادثه در جاده آزادگان روستای علی آباد قاجار رخ داد، گفت: حضور آتش نشانان در محل یک انبار روباز به مساحت حدود 3000 متر بود. ، که در آن تعداد زیادی لاستیک خودروهای بزرگ آسیب دیده بود.صنعتی مانند کامیون و لودر نگهداری می شد. لاستیک ها روی هم انباشته شده و در حدود 500 متری این محل آتش گرفته و آتش در حال سرایت به اطراف بود.

ملکی ادامه داد: با قرار گرفتن لاستیک ها در کنار یکدیگر، آتش به سرعت در حال سرایت و سرایت به نقاط دیگر بود که آتش نشانان از جهات مختلف عملیات را آغاز کردند. از آب و محلول برای کنترل آب و کف کف و جلوگیری از پخش شدن آن در ابتدا استفاده کردند.

سخنگوی آتش نشانی تهران ادامه داد: در حال حاضر آتش به طور کامل خاموش شده و نیروها در حال ایمن سازی و رصد منطقه هستند. این را هم باید بگویم که وی در این حادثه آسیبی ندیده است اما به دلیل نوع لاستیک ها دود و آتش بسیار زیاد شده بود.

دانش امنیتی: راهکارهای جلوگیری از تجمع ریسک در انبارها

به گفته ملکی، آتش نشانان پس از اتمام عملیات به عملیات خود پایان می دهند و پس از آن تلاش تیمی از آتش نشانان برای تعیین علت حادثه آغاز می شود.

وی گفت: در این گونه انبارها اعم از لاستیک، فرآورده های نفتی و هیدروکربن ها که اشتعال پذیری بالایی دارند باید اصول ایمنی رعایت شود. این اصول ایمنی باید با همان قوانین تجهیزات جدید، بدون توجه به نو یا فرسوده بودن لاستیک، رعایت شود، زیرا قابل اشتعال است و فاصله لازم بین ردیف ها باید رعایت شود. خاموش کننده ها نیز باید وجود داشته باشد و زغال سنگ یا آتش بین لاستیک ها باید اجتناب شود.

انتهای پیام/