اخبار جامعه

آتش سوزی در انبار چوب در مجیدیه شمالی/ عملیات جسورانه آتش نشانان در این حادثه

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از آتش سوزی انبار چوب در خیابان مجیدیه شمالی خبر داد.

سیدجلال ملکی در گفت وگو با خبرنگار خبر فوری، اظهار کرد: ساعت 21:30 آتش سوزی در یک جنگل کاری در رسالت، خیابان مجیدیه شمالی، کوچه سازمان آب، سامانه 25 آتش نشانی شهرداری و سازمان خدمات ایمنی تهران رخ داد. مطلع شد که بلافاصله سه ایستگاه با تجهیزات پشتیبانی از جمله نردبان هیدرولیک به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: آتش نشانان در مدت دو دقیقه در محل حاضر شدند و شاهد آتش سوزی در انباری به ارتفاع 140 متر با سقف شیروانی بودند. این سقف ها مقاومت کافی در برابر آتش ندارند. مکانی برای نگهداری چوب و آثار باستانی بود که مقدار زیادی چوب، تخته، درهای ساخته شده در آن محل ذخیره می شد و آن قسمت آنقدر شور بود که آتش از زیر سقف بیرون می آمد.

ملکی گفت: در یک طرف این انبار یک ساختمان مسکونی دو طبقه قرار داشت که صبح زود توسط اهالی به دلیل نگرانی از گسترش آتش سوزی تخلیه شد. آن طرف انبار تعویض روغن و داخل آن یک ماشین بود. آتش نیز در آستانه سرایت به فروشگاه بود و اگر این اتفاق بیفتد به دلیل وجود خودرو و نفت و بنزین وضعیت بدتر می شد.

وی ادامه داد: با شرایط موجود، آتش نشانان دو طرف عملیات را آغاز کردند. بر اثر شدت گرما سقف های شیب تخریب و عملیات به سختی انجام شد اما با اقدامات عملیاتی صحیح، آتش مهار و گسترش بیشتری پیدا کرد.

ملکی گفت: «جایی که چند سیلندر اکسیژن و چند سیلندر گاز مایع وجود داشت، یکی دو بمب آتش گرفته بود». این موضوع همچنین خطر خروج آتش نشان را در همان لحظات اولیه با یک عملیات متهورانه قبل از انفجار افزایش داد. مدت هاست که آتش خاموش شده و تلفات جانی نداشته است. این رویداد خسارت اقتصادی قابل توجهی به بار آورده است.

به گفته وی، محل تحویل کارشناسان و مالکان برای بررسی علت فراهم می شود.

انتهای پیام/