اقتصادی

صرفه جویی اداری و صنعتی برق در ساوه منجر به پرداخت پاداش ۱۵ میلیاردی شد

خبر فوری/ مرکز مدیر توزیع برق شهرستان ساوه گفت: همکاری تولیدکنندگان و ادارات شهرستان ساوه منجر به پرداخت 15 میلیارد میلیارد تومان تخفیف مصرف برق در سال گذشته شد.

محمد مطهری در گفت وگو با خبر فوری، با بیان اینکه طرح های مدیریت توزیع برق ساوه در تابستان به اوج برق رسیده است و 45 درصد برق این شهرستان متعلق به صنعت و 25 درصد آن در کشاورزی است، اظهار کرد: 70 درصد برق شهرستان ساوه در اختیار صنعت است. مصرف برق شهرستان ساوه مرکز صنعتی و کشاورزی متمرکز بر حوزه تولید است که سهم بالایی از مدیریت مصرف دارد.

وی با اشاره به اینکه کشور در سال گذشته به 68 هزار مگاوات برق نیاز داشت، افزود: 53 هزار مگاوات نیروگاه تولید و 15 هزار مگاوات با همکاری صنعت و کشاورزی و ادارات تامین شد که به 1400 مگاوات رسید. . با همکاری تولیدکنندگان و ادارات شهرستان ساوه منجر به پرداخت 15 میلیارد تومان کمک هزینه شده است.

مدیر توزیع نیروی برق ساوه با اشاره به نیروگاه 59 هزار مگاواتی در سال جاری گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده توسط وزارت نیرو 6 هزار مگاوات برق خارج از مدار تولید می شود نیروگاه های تجدید شده.

وی به مصوبه شورای حکومتی در مورد مدیریت مصرف دولتی اشاره کرد و افزود: بر اساس این مصوبه صنعت، صنعت فولاد باید در دو هفته اول نیمی از بار مصرف کننده و در هفته آینده 100 درصد استفاده کند. دو هفته. این رویه را طبق برنامه اعلام شده کاهش داده و تکرار کنید. در حوزه غذای عمومی، صنایع باید دو روز در هفته بار مصرفی خود را تا 90 درصد کاهش دهند و تولید نداشته باشند و در صورت عدم همکاری، برق این صنایع قطع و جریمه می شود. . پیام متنی.

وی افزود: تفاهم نامه ای بین سرپرست مدیریت توزیع برق استان مرکزی و سازمان صمت و مدیریت شهرک های صنعتی استان مرکزی برای مدیریت مصرف برق در صنایع منعقد شد و طرفین توافق کردند برای مصرف بهینه با یکدیگر همکاری کنند.

مطهی افزود: بر اساس بیانیه این اداره موظف است نسبت به مصرف مشابه پارسال 30 درصد در ساعات اداری و 60 درصد در خارج از ساعات اداری کاهش بار مصرفی را داشته باشد. واضح است که میزان برق مصرفی ادارات توسط کنتورهای هوشمند کنترل می شود و در صورت عدم توجه، برق آنها با اخطار پیامکی که در گذشته برای 25 مشترک ادارات و بانک ها ارسال شده است، قطع می شود. چند روز.

وی افزود: قرار دادن کولر آبی در دایره آهسته، قرار دادن کولر گازی در شماره 27 و عدم استفاده از روشنایی با برداشتن پرده های اداری و استفاده از نور طبیعی از جمله راهکارهای کاهش مصرف برق در ادارات است. در خارج از ساعات اداری، مصرف انرژی فقط باید توسط نگهبانان یا دوربین های هوشمند استفاده شود.

مطهری همچنین به تغییر ساعت ادارات اشاره کرد و گفت: بر اساس مصوبه هیات وزیران، تغییر ساعت ادارات از 12 خرداد تا 23 شهریور از ساعت 7 تا 13:30 در سراسر کشور به تصویب رسیده است. حداکثر استفاده از ژنراتورها نیز مورد نیاز است.

وی افزود: در بخش کشاورزی چاه های کشاورزی به مدت پنج ساعت از ساعت 13 تا 18 تعطیل است و هزینه برق تا 19 ساعت آینده رایگان خواهد بود. در صورت عدم رعایت این مصوبه مرکز نگهداری مواد غذایی منطقه را قطع می کند و طبیعی است که این قطعی برق تمامی مراکز تولیدی کشاورزی از جمله دامداری ها و حتی مصارف خانگی را تحت تاثیر قرار دهد.

مدیر توزیع برق شهرستان ساوه درباره فعالیت ارزهای رمزنگاری شده نیز گفت: در استان مرکزی ارزهای رمزنگاری شده دارای مجوز و انشعاب برق وجود ندارد و فعالیت آنها ممنوع است و در صورت داشتن قرارداد در کشور، نخواهند داشت. . حق استفاده در تابستان

وی با اشاره به اینکه در ازای افزایش یک درجه ای دمای کشور، مصرف برق 2200 مگاوات افزایش می یابد، گفت: در اختیار ادارات و بانک ها با فعالیت های حساس ویژه، ژنراتورهایی برای مقابله با مشکلات در مواقع اضطراری ارائه می شود. بیا.

انتهای پیام/