اخبار جامعه

افزایش مراکز غربالگری هایپوتیروئیدی نوزادان در استان قم

خبر فوری/ قم رئیس مرکز بهداشت شهرستان با اشاره به رشد مراکز غربالگری کم کاری تیروئید و PKU نوزادان در استان قم گفت: راه اندازی 3 مرکز جدید معاینه پاشنه پا برای نوزادان.

دکتر بهاره زارع رئیس مرکز بهداشت شهرستان با اشاره به رشد مراکز غربالگری کم کاری تیروئید و PKU در استان قم گفت: علاوه بر مراکز قبلی، 3 مرکز جدید برای مطالعه پاشنه در نوزادان راه اندازی کرده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان افزود: علاوه بر مراکز مستقر در امامزاده ابراهیم (ع) در روز 12 فروردین 3 مرکز امداد و نجات در بلوار امام موسی صدر، کوچه 21 و پردیسان همچنان فعال بودند. مرکز خازنی و نیروگاه نیروگاه کهک واقع در انجم در شهر کهک ایجاد شده و در خدمت همشهریان عزیز می باشد.

زارع با اشاره به اهمیت کم کاری تیروئید و غربالگری PKU در کودکان 3 تا 5 روزه گفت: این آزمایش ساده و تشخیص و درمان به موقع می تواند از عقب ماندگی شدید جسمی و ذهنی در کودکان جلوگیری کند.

وی افزود: با مراجعه به موقع (3 تا 5 روز پس از تولد نوزاد) به مراکز غربالگری، آموزش والدین در این زمینه انجام می شود و در صورت مشاهده هرگونه مشکل در آزمایش اولیه، مراجعات لازم توسط پزشک متخصص انجام می شود. و تست های اضافی

انتهای پیام/