اخبار عمومیکسب و کار خبر فوری

مشاوره رایگان برای بهترین انتخاب پرده شید در دکوپیک برای شما

انواع پرده اداری؛ راهنمای انتخاب بهترین پرده برای اداره

پرده زبرا چاپی و پرده اداری یکی از مدل های پرده به شمار می رود که در محیط های اداری، خانه ها، مطب ها، بیمارستان ها و غیره مورد استفاده قرار می گیرد و به همین دلیل به این نام خوانده می شود. به طور کلی پرده پوششی است که به عنوان یک عنصر تزیینی و کاربردی در داخل ساختمان ها استفاده می شود و ساختمان های اداری نیز این قاعده مستثنی نیستند، و پرده در این محیط ها نیز بکار برده می شود. پرده و پوشش پنجره را می توان یکی از عناصر مهم در دکوراسیون و طراحی فضاهای اداری معرفی کرد.

پرده اداری هم به دلیل تاثیر فراوان بر روی دکوراسیون و دیزاین محیط شرکت، هم تاثیر بر روی کارکنان و افرادی که وارد اداره یا دفتر شما می شوند اهمیت بسیار زیادی دارد. با انتخاب پرده اداری مناسب می‌توان محیط مناسبی برای کارمندان ایجاد کرد تا در آرامش مشغول به کار شوند و همچنین با انتخاب رنگ مناسب محیطی زیبا را ایجاد کرد.

این نوع از پرده در انواع و مدل ها تولید می شود و پرده کرکره ای یکی از بهترین و محبوب ترین نمونه های پرده اداری می باشد. علت اینکه در ادارات از پرده کرکره استفاده می شود این است که با استفاده از این پرده می توان نور را به اندازه دلخواه در اتاق تنظیم نمود. این پرده ها در رنگ ها و طرح های مختلف وجود دارند و می توان این طرح ها و رنگ های خلاقانه را بدون هیچ محدودیت و چارچوب خاصی با دکوراسیون فضای اداری و کاری هماهنگ کرد. به طوری کلی انواع پرده اداری عبارتند از:

  • پرده شید دکوپیک
  • پرده زبرا
  • پرده کرکره فلزی
  • پرده کرکره چوبی
  • پرده لوردراپه (پرده عمودی)

شما می توانید این پرده را در انواع و اقسام رنگ ها تهیه کنید. آن ها به قدری منعطف هستند که به شما این اجازه را می دهند تا رنگ آن ها را با دکوراسیون داخلی محل کارتان ست کنید. بکارگیری مناسب هر مدل از پرده در جای خود و مناسب نوع کاربرد مورد انتظار بسیار مهم است. در خرید پرده اداری باید نکات مهمی را در نظر گرفت که این موارد بسته به نوع اداره و محل استفاده پرده متغییر می باشند. از مهمترین مواردی که باید در نظر داشت می توان به این موارد اشاره نمود:

  • جنس پرده اداری: انتخاب جنس مورد نظر به میزان استفاده و مکان استفاده بستگی دارد.
  • رنگ بندی و هماهنگ کردن آن با دکوراسیون
  • قابلیت شستشوی پرده اداری: اگر در اداره شما امکان کندن و شستشوی پرده وجود ندارد می توانید از پرده هایی استفاده کنید که در حالت نصب قابلیت شست و شو دارند.
  • قابلیت تنظیم نور: نور عنصری مهم در ادارات است. باید پرده ای برای این مکان ها انتخاب شود که قابلیت تنظیم دلخواه نور را داشته باشد.

انواع پرده اداری کرکره ای

در گذشته از لوردراپه یا همان کرکره‌ها بیشتر برای پوشش پنجره‌ها در مکان‌های اداری و تجاری استفاده می‌شد اما این روزها به دلیل طراحی زیبا و تنوع در رنگ و شکل از آن ها برای پوشش پنجره‌های منازل نیز استفاده می‌شود. پرده‌های کرکره‌ای به دو صورت افقی و عمودی تولید می‌شوند و انواع افقی آنها به سه شکل فلزی، چوبی و طرح چوب در بازار موجود هستند.

پرده اداری عمودی

پرده لوردارپه یا پرده عمودی، پرده‌ایست که در آن اسلایدها عمودی نصب شده و جمع شوندگی آن به صورت افقی می باشد و این نوع پرده برای دفاتری با پنجره های وسیع مناسب بوده و همچنین با کالیته ی رنگی بالا می توان هارمونی خاصی به فضا ببخشد و از جمله ویژگی‌های آن چاپ تصویر دلخواه بر روی آن است که به کارفرما امکان این را می دهد یک تصویر زیبا در محیط کاری خود داشته باشد.

پرده اداری کرکره‌ای چوبی

پرده اداری کرکره چوبی در کالیته های مختلف با انواع طرح رگه های چوب طبیعی و مصنوعی عرضه می گردد. این نوع پرده را شاید بتوان یکی از قدیمی ترین مدل ها نام برد. البته در طول سالیان دراز نوع چوبی تغییرات کلی کرده و سعی شده فرایند تولید ساده تر و مقرون به صرفه تری ایجاد گردد تا بتواند با سایر مدل ها رقابت نماید.

امروزه پرده های چوبی تنوع بسیاری در متریال و رنگ دارند. در برخی از آنها، تیغه های چوبی پرده کرکره، در فرایند رنگ کاری رنگ شده و پوشش با رنگ دلخواه ایجاد می شود که در این فرایند رنگ های مختلفی ارائه می شود. در نوع دیگر از چوب بامبو استفاده می شود. چوب بامبو طبیعتا دارای زیبایی و جذابیت خاصی بوده و از لحاظ میزان مقاومت نیز دارای مقاومت بالایی است. پرده های چوبی به دو صورت ارائه می گردند: یکی با نوارهای قیطانی و دیگری با نوارهای تسمه ای که در حالت تسمه ای دارای مقاومت و زیبایی بیشتری است.

مشخصات فنی و ابعاد پرده کرکره چوبی

پرده کرکره چوبی از لحاظ پهنای تیغه ها نیز در چند نوع عرضه می گردد که پرکاربرد ترین آنها عبارتند از پرده کرکره چوبی ۲۵ میلیمتری که دارای تیغیه های با پهنای ۲۵۵ میلیمتر بوده و معمولا برای اکثر قسمت های داخلی ساختمان در پنجره ها و بعضا در داخل پارتیشن ها نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

این نوع در مکانیزم کنترلی و موتورایز بیشتر از مدل های پهن آن مورد استفاده قرار می گیرد. چرا که پرده های چوبی با پهنای ۳۵ میلیمتر و یا ۵۰ میلیمتر دارای وزن بالا بوده و در فرآیند موتورایز، به موتور آن فشار آورده و از کارکرد و دوام موتور می کاهد. پرده های چوبی بامبو، عموما دارای وزن کمتری بوده و برای استفاده در پرده های خودکار مناسب تر می باشد.

البته در استفاده از پرده های اداری و انتخاب پهنای تیغه مناسب توجه به اسکیل محیطی بسیار مهم است. همانطور که می دانید تناسب ابعاد در تمامی اجزای یک دکوراسیون چه داخلی و چه خارجی نقش تعیین کننده ای در مقبولیت آن دکور دارد. در نظر گرفتن پنجره نیز مهم است و در پهنه ها و ابعاد پنجره های بزرگ مانند نمای بیرونی بانک ها و ساختمانهای بزرک و لابی های وسیع بهتر است پرده هایی با تیغه های پهن استفاده گردد و در ابعاد کوچکتر نیز بکارگیری انواع آن با تیغه های باریک مناسب تر خواهد بود.

با پیشرفت تکنولوژی پوستر دیواری کوچک و پرده ها نیز مجهز به الکترو موتور شده و میتوان بوسیله این الکتروموتورها آنها را بالا و پایین و تاریک و روشن نمود. با استفاده از این الکتروموتورها میتوان با ریموت های مربوطه در هر کجای محل زندگی و کار به راحتی تمامی حالات پرده را ایجاد کرد .

پرده اداری کرکره فلزی

پرده اداری کرکره آلومینیومی یا فلزی در قطر های مختلف از جمله ۱۶، ۲۵، ۳۵ و۵۰ میلیمتری عرضه می شود که این تنوع در قطرهای آن امکان این را به شما می دهد از این نوع پرده کرکره در جاهای مختلف همچون پنجره های محیط های اداری (اتاق مدیریت، کنفرانس، سرپرستی،کارشناسی… و حتی درپارتیشن های اداری) و ما بین پنجره های دوجــداره استفـاده نمایید.

یکی از خصوصیات برجسته این پرده همسانی بالا با محیط اداری است و همچنین ظاهری رسمی و مدرنی را به فضای شما می بخشد. از جمله ویژگی های آن می توان به انعطاف پذیری بسیار بالای تیغه های آلومینیومی اشاره کرد که موجب بالا رفتن دوام و طول عمر زیاد آن می شود و رنگ بندی متنوع آن دایره انتخاب شما را وسیع می نماید تا با توجه به سلیقه ی شخصی و در نظر داشتن هارمونی چیدمان فضایتان رنگ مناسب با آن را انتخاب نماید. برای تمیز کردن پرده اداری کرکره‌ای آلومینیومی ابتدا باید اسلاید ها را ببندید و سپس با گردگیر دستی یا یک پارچه ی نرم، گرد و خاک موجود را از بین ببرید و در صورت وجود گرد و خاک زیاد می توان از پارچه مرطوب استفاده نمود.

پرده زبرا اداری

پرده زبرا اداری تشکیل شده از دو اسلاید پارچه به صورت نوار افقی می باشد که به صورت غلتکی می توان نور داخل فضا را تنظیم نمود و یا فضایی کاملا خصوصی را برای خود ایجاد کرد این نوع پرده کرکره برای پوشش مساحت وسیع مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین با تنظیم کردن آن می توان سایه و روشن زیبایی به فضا بخشید و محیطی گرم و زیبایی را داشت.

پرده اداری زبرا یا رولی می تواند پوشش شگفت انگیزی برای پنجره های شما محسوب شده و کارایی بسیار خوبی را به محیط اداری و یا مسکونی شما بدهد. پرده اداری زبرا در یک نگاه شباهت زیادی به پرده سیلوئت دارد، ولی پرده سیلوئت ساده‌تر بوده و در محیط های اداری خواستگاه بیشتری دارد. پرده زبرا نیز دارای تنوع بالایی است و از نظر تنظیم نور نیز دارای انعطاف و کارکرد خوبی است و شما می توانید براحتی با تنظیم افقی آن میزان نور و ارتباط بصری را در پرده زبرا تعیین نمایید. مکانیزم ساده و طرح فلت پرده زبرا آن را برای محیط اداری مناسب کرده است.

پرده اداری شید رول

کاربرد اصلی این نوع پرده اداری در پنجره‌های وسیع می‌باشد که با پایین آوردن آن یک صفحه شفاف و زیبایی را به فضا می بخشد که این صفحه به دلیل یک دست بودن آن قابلیت دکوراتیو شدن را داراست یعنی می‌توان تصویر دلخواه خود را روی آن چاپ کرد و آن را تبدیل به یک قاب عکس شفاف نمود.

فاکتورهای مهم انتخاب پرده اداری مناسب

از آنجا که محل کار، خانه دوم هر فردی محسوب می‌شود و بیشترین ساعات روز را در آن سپری می‌کنیم، به همین جهت تنظیم فضای اتاق از اهمیت بالایی برخوردار است. پس بهتر است در هنگام انتخاب لوازم و تجهیزات برای محل کار خود حساسیت لازم را به خرج دهید. همانطور که میدانید پرده اداری تاثیر بسیار زیادی در جذابیت و زیبایی محیط‌های اداری دارد و انتخاب درست و اصولی آن نه تنها باعث ارتقا سطح دکوراسیون محیط شما می‌شود، بلکه تاثیر مستقیم در راندمان کاری پرسنل نیز دارد. در ادامه به بررسی فاکتورهای مهم در انتخاب پرده اداری مناسب می پردازیم.

مدل، سایز، نوع و رنگ

یکی از مهم‌ترین فاکتورها مدل پرده می‌باشد که باید بیشترین هماهنگی را با محیط داشته باشد و از حالت خانگی خارج باشد. جهت انتخاب مدل‌های زیادی وجود دارد از جمله : زبرا، شید، سیلویت و … که همگی در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی در بازار موجود می‌باشند. همچنین ابعاد پنجره می‌بایست مناسب با پنجره‌ها و محل مورد استفاده و فیت باشد.

پرده های اداری زبرا

اگر شما هم جزو کسانی هستید که برای دکوراسیون محل کارتان ارزش زیادی قائلید و به دنبال انتخاب بهترین پرده اداری هستید، حتما نام پرده زبرا اداری را شنیده‌اید. پرده زبرا اداری انتخابی مناسب است که بیشتر مدیران اداری می‌باشد. این نوع پرده شما را، هم از لحاظ کلاسیک بودن بسیار غنی و فوق العاده می‌کند و همچنین از آنجایی که این نوع پرده‌ها روی یک کتیبه به صورت افقی قرار دارند، جلوه بسیار خوبی به پنجره‌های اداری داده و به راحتی تنظیم می‌شوند.

پرده سیلوئت

ساخت و ساز این مدل پرده برای ایجاد سایه روشن در فضا مورد استقبال بسیاری از افراد می‌باشد تا با متریال پارچه فضای گرمی را برای خود فراهم کنند. با استفاده از پرده سیلوئت جهت ایجاد سایه روشنی لطیف، تنوع بی پایانی از حالات مختلف را می‌توان ایجاد کرد. کاربرد می‌تواند با توجه به میزان نور و ارتباطی که می‌خواهد، با روشن و تیره کردن آن پرده خود تنظیم نماید. این پرده برخلاف ظاهر ظریف دارای مقاومت بالایی است و همچنین تنوع بسیار بالایی را داراست، که هم استفاده اداری و هم استفاده مسکونی دارد.

پرده کرکره شید

کاربرد اصلی این پرده شید رول در پنجره‌های وسیع می‌باشد که با پایین آوردن آن یک صفحه‌ی شفاف و زیبایی را به فضا می‌بخشد که پرده به دلیل یکدست بودن آن قابلیت دکوراتیو شدن را داراست یعنی می‌توان تصویر دلخواه را روی آن چاپ کرد و آن را تبدیل به یک قاب عکس شفاف نمود. اگر شماهم جزو کسانی هستید که قصد دارید از مدل‌های مختلف پرده اداری دیدن کرده و طرح موردنیاز خود را خریداری کنید، با شماره‌های مندرج شده در سایت تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

پوشانندگی و حفظ حریم شخصی

جهت پوشانندگی و حفظ محیط داخلی باید از انواع فضاهای اداری و تجاری را در نظر بگیرید از جمله مکان‌هایی که در مجاورت خیابان واقع شده اند، همچنین برای فضاهای کوچک که با پارتیشن‌های شیشه‌ای از هم جدا شده‌اند می‌توان از پرده‌های مخصوص پارتیشن برای حفظ حریم خصوصی افراد در محیط کار استفاده نمود.

راحتی و آسایش کارمندان و مشتریان

اگر قصد دارید در محیط کار خود از پرده استفاده کنید بهتر است بدانید که پرده انتخابی شما برای کارمندان ایجاد آرامش نماید. می بایست به میزان نور مصنوعی و طبیعی دقت کنید تا مشکلاتی مانند خستگی چشم را تا حد ممکن پایین بیاورید. از طرفی اگر مشتریان شما به صورت حضوری به محل کار شما مراجعه می‌نمایند این پرده‌ها باید ایجاد جذابیت برای مشتریان شما ایجاد کنند.

همانطور که قبلا اشاره کردیم حتما طرح و رنگ را طوری انتخاب کنید که هم برای کارمندان آرامش دهنده باشد و همچنین برای مشتریان شما جذابیت داشته باشد.

میزان بودجه و قیمت پرده

با توجه به هزینه‌هایی که پرده دارد و بودجه‌ای که شما در نظر گرفته‌اید ممکن است محدودیت‌هایی برای شما به وجود بیاید. بخاطر اختلاف قیمت کم از خیر پرده خوب و مناسب نگذرید زیرا شما پرده را یکبار برای چندسال خریداری می‌کنید پس بهترینش را انتخاب نمایید. جهت استعلام قیمت و کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان ما تماس بگیرید.

هماهنگی با فضای محل کار

بهتر است پرده‌ی انتخابی با فضا و رنگ‌های موجود در محیط و البته پوشش کارمندان اداره هماهنگ باشد و به طور کل زیبایی شناسی و هویت محیط را تغییر ندهد بلکه سعی در تقویت آن داشته باشد. انتخاب رنگ مناسب برای دفتر کار می‌تواند موجب افزایش راندمان کاری شود.