اخبار جامعه

متقاضیان نهضت مسکن آورده نیاورند حذف می‌شوند

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در صورت عدم انجام اقدام اولیه ودیعه پیامکی مشمول و جایگزین خواهند شد. اولویت های بعدی

خلیل محبتی در گفت وگو با خبر فوری، اظهار کرد: سهمیه طرح نهضت ملی مسکن استان تهران 155 هزار واحد در سال است و در حوزه زمین مشکلی نداریم. زمین برای دو سال آینده داده شده و تا چهار سال آینده داده خواهد شد.

وی افزود: تا حدود 45 روز پیش در کارگروه و کمیته در حال بررسی مسائل زمین بودیم که آن مرحله به پایان رسیده است. در حال حاضر در حال آماده سازی طرح ها و مشاوران هستیم. در برخی مناطق، پیمانکاران کار خود را آغاز کرده اند. در برخی نقاط زمین به پیمانکار واگذار شده و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

برای تمامی افراد واجد شرایط پیامک ارسال کرده ایم

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران خطاب به افرادی که تعهدات خود را در خصوص متقاضیان نهضت ملی مسکن استان تهران مشخص نکرده اند، گفت: برای تمامی افرادی که حق واریز مبلغ اولیه را دارند پیامک ارسال کرده ایم. در صورت عدم پرداخت به موقع مبلغ توسط افراد اولویت بعدی جایگزین می شوند.

محبت خواه تصریح کرد: اگر فردی حق دارد و پیامک ارسال نکرده است، موضوع را از طریق سایت پیگیری کند. اگر جواب نداد به اداره راه و شهرسازی شهرستان مربوطه مراجعه کنید.

بیش از 40000 واحد تاسیس شده است

وی درباره آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در استان تهران گفت: پروژه ها به خوبی پیش می رود. بیش از 40000 واحد راه اندازی شده است و به زودی چندین پروژه دیگر نیز به این تعداد اضافه خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: به تعداد متقاضیان در استان تهران واحدهای نهضت ملی مسکن را می سازیم. تاکنون 900000 نفر ثبت نام کرده اند و اصلاح آنها تقریباً کامل شده است. ثبت نام جدید به زودی انجام خواهد شد.

بر اساس این گزارش بر اساس دولت سیزدهم است قانون جهش تولید و عرضه مسکن مصوب 26 مرداد 1400 ساخت چهار میلیون خانه در چهار سال در برنامه آن گنجانده شده است. حدود 5.4 میلیون نفر برای این طرح ثبت نام کرده اند که از این تعداد 3.6 میلیون مورد تایید قرار گرفته است. بر اساس اعلام وزیر راه و شهرسازی ثبت نام از 24 تیر 1401 از سر گرفته می شود. ثبت نام از طریق سامانه طرح جامع مراقبت در منزل به نشانی saman.mrud.ir انجام خواهد شد.

تا امروز 507 هزار نفر برای واحدهای نهضت ملی مسکن در بانک مسکن حساب باز کرده اند و 290 هزار نفر نیز برای عقد قرارداد و دریافت تسهیلات به بانک مسکن ملحق شده اند. با 91 هزار نفر قرارداد بسته اند و اقساط اول تسهیلات را دریافت کرده اند. بر اساس آخرین برآوردها قیمت هر مترمربع واحد نهضت ملی مسکن 4 میلیون و 750 هزار تومان و مدت زمان ساخت پروژه 18 تا 24 ماه است.

انتهای پیام