اقتصادی

سهم آورده متقاضیان مسکن آنلاین پرند از سوی دولت پرداخت می‌شود

مدیرعامل شرکت توسعه شهر پرند گفت: هزینه متقاضی در خانه های آنلاین پرند توسط نماینده متقاضی توسط شرکت توسعه شهری پرداخت می شود.

محسن وطن خواهی ، مدیرعامل شرکت توسعه شهر پرند جدید با اشاره به حمایت دولت برای تکمیل هرچه سریعتر مسکن آنلاین اظهار داشت: “من باید از وزیر در این باره تشکر کنم.” همه چیز به سرعت در منابع وزارتخانه انجام می شود و تاکنون وزیر هر آنچه گفته است انجام داده است.

وطن پرستی پرداخت غیرقانونی کمک های متقاضیان را دلیل اصلی تأخیر در تکمیل پروژه های مسکن آنلاین عنوان کرد و افزود: یکی از مشکلات این است که ما برای اعمال فشار به متقاضیان برای تکمیل سهم ، اهرم لازم را نداشته ایم. این امر به عدم بودجه دائمی برای ساخت و ساز مسکن آنلاین منجر شده است.

وی ادامه داد: سه محل برای تأمین اعتبار مسکن آنلاین وجود دارد: یکی توسط متقاضی وارد شده است. یکی وام بانکی است که توسط متقاضی پرداخت می شود. مورد دیگر ، پشتیبانی دولت در چشم انداز است. پشتیبانی چشم انداز ارائه شده است. بخش عمده ای از وام بانکی نیز بازپرداخت شده و بخش کوچکی از آن نیز باقی مانده است و ما این فشار را بر آن داریم که برای پرداخت مسکن بانک ها پرداخت کنیم. بنابراین بیشتر پولی که هنوز پرداخت نشده توسط متقاضی دریافت می شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهری پرند تصریح کرد: امسال دولت به آنلاین اجازه داده است تا در بند B تبصره 8 قانون بودجه برای مسکن هزینه کند. برای این منظور ، دولت تصمیم به اتمام مسکن آنلاین گرفت و به تأیید مدیریت شرکت تکیه کرد. ساخت شهر جدید پرند قرار بود از طرف شرکت متقاضی پرداخت شود.

وی ادامه داد: روز یکشنبه صددرصد هزینه باقیمانده پروژه از منابع باقیمانده و پاکیزگی تأمین می شود. هزینه این کمک مالی بین 600 تا 700 هزار میلیارد تومان است.

میهن پرستی با بیان اینکه چطور باید حمایت مالی پرداخت شود ، گفت: “با اینكه پیمانكار متعهد به خرید شود ، بسته به وضعیت خرید ، از منابع یا زمینی كه در اختیار داریم به سازنده كمك خواهیم كرد.”

وی افزود: از این پس پروژه ها باید در دو دوره و سه دوره فعال باشند. پروژه های مسکن آنلاین تنها پاشنه آشیل بود که دارای منابع مالی بود و بهانه ای به پیمانکار نخواهد داد. بنابراین با اطمینان می توانم بگویم که امسال همزمان با قول وزیر مسکن آنلاین تکمیل می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به تغییرات قیمت و تورم ، تمام تلاش خود را برای پشتیبانی و همچنین هرگونه موارد اضافه بار انجام خواهیم داد تا تصمیم بگیریم که بعداً چگونه بهبود پیدا کنیم.

مدیرعامل پرند شرکت توسعه شهر جدید همچنین در مورد روش بازپرداخت این کمک گفت: متقاضی این است که بخشی از آن کمک را برگرداند. برای مثال در یکی از پروژه ها ، هزینه متقاضیان 220 میلیارد تومان است. مبلغ 220 میلیون دلار به پیمانکار پرداخت می شود و سرانجام توسط متقاضی تسویه می شود. البته از آنجا که متقاضی نمی تواند تمام سهم را پرداخت کند ، مشمول قانونی بودن بخشی از این کمک هزینه است.

و وی افزود: این مورد در مورد روبناها نیز وجود دارد. به عنوان مثال ، چون هزینه آب و برق بالا رفته است ، این شرکت از طرف مردم آن را پرداخت کرده است.

انتهای پیام