اخبار عمومیکسب و کار خبر فوری

مزایا و کاربرد مخازن فایبرگلاس چیست؟

آیا به یک راه حل ذخیره سازی چند منظوره و با کیفیت نیاز دارید؟ مخزن فایبرگلاس بهترین راه حل برای کاربردهای مختلف شماست. به طور کلی، مخازن فایبر گلاس برای برداشت آب باران در فضای باز، ذخیره آب، احتفاء حریق، ذخیره سازی میدان نفتی، کود مایع، تصفیه آب، ذخیره آب آبیاری و سایر مصارف عالی هستند. تانکرهای فایبرگلاس نسبت به سایر مخازن آب (مثلاً فلزی) بیشتر عمر می‌کنند زیرا بادوام بوده و مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارند. اکنون، بیایید به کاربرد و مزایای مخزن فایبرگلاس خود بپردازیم.

انواع مخازن فایبرگلاس

مخازن فایبرگلاس را می‌توان براساس ظرفیت و ابعاد به انواع مختلف تقسیم کرد. اما به طور کلی، سه نوع مخزن فایبرگلاس وجود دارند که شامل موارد زیر هستند:

مخازن عمودی سطحی (روی زمین)

این مخازن با ظرفیت ذخیره سازی بالا و امکان استفاده روی زمین در صنایع مختلف مانند کشاورزی، غذا و نوشیدنی، مواد شیمیایی صنعتی، انرژی و تاسیسات، آب و فاضلاب و کنترل آلودگی هوا کاربرد دارند. برخی از کاربردهای رایج این مخازن شامل ذخیره سازی، حمل و نقل و توزیع محصولات مختلف تصفیه صنعتی هستند.

مخازن زیر زمینی (دفنی)

مخازن زیرزمینی در برابر خوردگی و فرسودگی مقاوم هستند و طول عمر بالایی دارند. به همین دلیل آنها را می‌توان در زیر زمین دفن کرد. این تانکرها عمدتاً برای ذخیره و بازیافت فاضلاب و پسماندها کاربرد دارند. این مخازن به دلیل صرفه جویی در فضا در زیر زمین نصب می‌شوند.

مخازن میدان نفتی

مخزن فایبرگلاس برای استفاده منظم در میادین نفتی مجهز شده است زیرا در برابر خوردگی و مواد شیمیایی مقاومت بالایی دارد. به طور کلی، مخازن فایبرگلاس گزینه‌ای بادوام و مقرون به صرفه محسوب می‌شوند. دلایل دیگر استفاده از تانکرهای فایبرگلاس برای میادین نفتی شامل مقاومت در برابر خوردگی، مقاومت کششی و انعطاف پذیری بالا و قابلیت تعمیر هستند.

ویژگی‌های مخازن فایبرگلاس

همانطور که قبلاً ذکر شد، فایبر گلاس به دلیل استحکام فوق العاده بالا و سبک بودن در صنایع مختلف استفاده می‌شود. تولیدکنندگان می‌توانند از این ویژگی فایبرگلاس برای ایجاد مخازن مستحکم و بادوام استفاده کنند. فایبرگلاس درواقع استحکام کششی بالایی ارائه می‌دهد. یکی دیگر از ویژگی‌های اصلی فایبرگلاس این است که مقاومت خوبی در برابر خوردگی دارد. به همین دلیل، مخازن فایبرگلاس انتخاب خوبی برای نگهداری مواد خورنده هستند. نگهداری مواد بسیار خورنده می‌تواند مشکل باشد زیرا می‌توانند مخازن را تخریب کنند، بنابراین مقاومت در برابر خوردگی مخازن فایبرگلاس می‌تواند یک ویژگی بسیار سودمند برای صنایع شیمیایی باشد. از دیگر ویژگی‌های این تانکرها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیفیت و طول عمر بالا
  • نسبت استحکام به وزن بالا
  • طراحی ساختاری قوی
  • سهولت حمل و نقل و بارگیری
  • قیمت کمتر نسبت به مخازن فولادی
  • مقاوم در برابر نور خورشید
  • قابلیت نگهداری نمک، کود و آفت کش
  • بدون نشتی (در صورت نگهداری صحیح)

با وجود همه مزایای مخزن فایبرگلاس، این محصول یک راه حل اقتصادی برای کاربردهای ذخیره سازی مایعات است. مخازن برای بسیاری از کاربردها به اندازه کافی مستحکم هستند و در صورت لزوم به راحتی تعمیر می‌شوند. به این معنی که مجبور نخواهید شد مخزن خود را برای فرسودگی جزئی تعویض کنید.

مزایای مخازن فایبرگلاس

استفاده از مخزن فایبرگلاس مخزن وان مزایای متعدد زیر را به همراه دارد:

1- حمل و نصب آسان

مخازن فایبرگلاس سبک وزن هستند که باعث می‌شود نصب آنها آسان باشد. مخازن فایبرگلاس را می‌توان به محل کار پروژه منتقل کرده و به راحتی اجرا کرد. این تانکرها فقط به اتصال خارجی لوله کشی و برخی از اتصالات الکتریکی نیاز دارند. وزن کم و قابلیت حمل بالا باعث کاهش هزینه های حمل و نصب مخازن می‌شود.

2- مقاومت در برابر مواد شیمیایی

مخازن فایبرگلاس برای ذخیره مواد شیمیایی مانند هیپوکلریت سدیم، هیدروکسید سدیم، سولفات آلومینیوم، منعقد کننده و غیره استفاده می‌شوند. با استفاده از فناوری‌های پیشرو برای ساخت مخازن با بالاترین کیفیت و ماندگاری طولانی مدت، می‌توان اطمینان داشت که این مخازن برای ذخیره سازی انواع مواد شیمیایی انتخابی عالی هستند.

3- مقاومت در برابر خوردگی

مزیت بارز مخزن فایبرگلاس مقاومت در برابر خوردگی مواد شیمیایی و شرایط خورنده است. تمام تانکرهای فایبرگلاس با مقاومت در برابر خوردگی سطحی بالا تولید می‌شوند که با افزودن یک لایه از رزین مقاوم به دست می‌آید. همین امر باعث می‌شود تا در محیط ها با خوردگی شدید مناسب باشد.

کاربرد مخزن فایبرگلاس

مخزن فایبرگلاس به طور گسترده در نفت، مواد شیمیایی، معدن، نیرو، اکتشافات دریایی، آبکاری الکتریکی، حمل و نقل، تصفیه آب و فاضلاب، محصول برج خنک کننده، آبزی پروری و ذخیره سازی آب (آب آشامیدنی، آب باران و آب کشاورزی) استفاده می‌شود. از این مخازن می‌توان در صنایع زیر استفاده کرد:

  • کاربردهای خانگی
  • صنایع کشاورزی
  • صنعت ساختمان
  • صنعت نفت و پتروشیمی
  • صنایع آب و فاضلاب
  • صنعت خودروسازی

کلام آخر

مخزن فایبرگلاس را می‌توان براساس ظرفیت و ابعاد سفارش داد. این مخازن مزایای زیادی دارند که اغلب شامل وزن کم، استحکام بالا و قابلیت ذخیره سازی آب و مواد شیمیایی هستند. از دیگر مزایای مخزن فایبرگلاس می‌توان به مقاومت در برابر خوردگی، استحکام کششی و انعطاف پذیری بالا، سهولت تعمیر و پیکربندی مجدد و بادوام و اقتصادی اشاره کرد. شما با خرید مخزن فایبرگلاس می‌توانید نیازهای کاربردی خود را به کلی حل کنید و سرمایه گذاری مناسبی داشته باشید.