اقتصادی

اعتبارات اشتغال در لرستان بر اساس نرخ بیکاری تقسیم می‌شود

خبر فوری/ لرستان مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: اعتبارات اشتغال با توجه به نرخ بیکاری و توسعه سرزمینی شهرها پرداخت می شود.

علی جهانی در نشست صمیمی با دست اندرکاران اقتصادی، اجتماعی و رسانه ای بروجرد که در جمع مدیران شورای هماهنگی استان برگزار شد، با اشاره به مشاغلی که توزیع عادلانه و دقیق برای ایجاد اشتغال هستند، گفت: به کلیه مناطق استان به تسهیلات اشتغال زا در حال حاضر اعتبارات تبصره 18 و پروژه های ایجاد اشتغال در حوزه های مختلف اقتصادی به استان با همکاری استانداری واگذار شده است. و کلیه دستگاه های اجرایی استان.

وی با بیان اینکه این اداره کل صرفا یک موسسه است 90 درصد از اعتبارات تبصره 18 را به متقاضیان واجد شرایط پرداخت کرده است، تصریح کرد: پیگیری و تلاش مستمر همکاران و حضور فیزیکی در بانک های عامل است. تسریع در پرداخت این تسهیلات .. خوشبختانه تا امروز کلیه اعتبارات پرداختی و ده درصد مابقی طرح های مربوطه در کمیته فنی این اداره کل بررسی و تصویب و به خزانه استان تقدیم شده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان تصریح کرد: دستگاه های اجرایی ابلاغی اعتبارات تبصره 18 باید در پرداخت این تسهیلات تلاش کنند اولاً افراد دارای شرایط لازم برای ایجاد و توسعه طرح های اقتصادی خود و ثانیاً کسانی که به اندازه کافی . و ضمانت های لازم.دیدن این اعتبارات و همچنین ورود متقاضیان به بانک هایی که ضمانت لازم برای دریافت این اعتبارات را نداشتند.

وی با تاکید بر اینکه واحدهای اقتصادی بخش خصوصی که نیاز به نیروی کار ماهر دارند باید درخواست خود را به این اداره کل گزارش کنند، افزود: برخی بنگاه‌های اقتصادی به صورت خودسرانه و ناآگاهانه کارکنانی را برای کار در واحدهای خود استخدام می‌کنند که موجب تبعیض می‌شود. اشتغال و در آینده این واحدها دچار مشکلاتی خواهند شد که نیاز به هماهنگی با این اداره کل دارد.

قانون کار با بیان اینکه هم از کارگر و هم از کارفرما حمایت می‌کند، می‌گوید: ما قانون را رعایت و اجرا می‌کنیم و برای حمایت از کارگر و کارفرما تبعیض قائل نمی‌شویم و مراجع حل اختلاف با آنها برخورد قانونی می‌کنند و نمی‌کنند. حق هر کسی را بپذیرید ما با آنها برخورد خواهیم کرد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به نرخ بیکاری در استان ادامه داد: مرکز آمار ایران نرخ بیکاری و مشارکت اقتصادی در مناطق مختلف را در فصول مختلف و با توجه به شاخص های فصلی و سالانه پیش بینی می کند. پرونده در حیطه این اداره کل نمی باشد.

جهانی اظهار داشت: بیمه بیکاری فرصتی برای کمک به کارگرانی است که بر خلاف میل خود اخراج می شوند و به افرادی که حق بیمه پرداخت کرده اند تعلق می گیرد و پس از بررسی درخواست این افراد توسط مراجع قانونی این اداره کل داده می شود. این پرداخت اجتماعی

وی با اشاره به اینکه همکاری و هماهنگی خوبی بین دستگاه های اجرایی شورای هماهنگی سرزمینی وجود دارد، تصریح کرد: شورای هماهنگی مدیران وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان برای ایجاد وحدت عمل و انسجام. همکاری بین مدیران اجرایی استان ها برای ارتقای سطح تعامل، ایجاد هم افزایی و تبادل تلاش و تبادل دانش و تجربه به طور منظم در استان شکل گرفته و برنامه های مختلفی برای تسهیل شرایط و ارائه خدمات به مردم و جامعه هدف برگزار می شود.

انتهای پیام