اخبار جامعه

رهاسازی دست مرد جوان از چرخ گوشت

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران گفت: دست مرد جوانی را در چرخ گوشت صنعتی گرفتار کرده است.

سید جلال ملکی در گفت وگو با خبرنگار خبر فوری، اظهار کرد: ساعت 20:25 روز جمعه، 3 تیرماه، بیمارستان یک مورد گیرکردن دست در چرخ گوشت صنعتی به 125 بیمارستان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران گزارش داد. کارکنان و بلافاصله اولین شماره سازمان از آن تیم امدادی به بیمارستان امام خمینی (ره) اعزام شدند.

وی ادامه داد: ظاهراً این فرد از باقرشهر به بیمارستان امام خمینی تهران منتقل شده و برای انجام عملیات خرد کردن گوشت با آتش نشان تماس گرفته است.

ملکی گفت: مجروح حدود 30 ساله بود که تحت نظر پزشکان بود و دست راستش در داخل چرخ گوشت صنعتی به مشت گیر کرده بود. این فرد اقدامات درمانی اولیه را انجام داد و آتش نشانان در یک عملیات بسیار حساس با توجه به اینکه این گوشت سوزها اغلب دارای بدنه چدنی هستند، عملیات عملی را انجام دادند.

وی افزود: کوچکترین سهل انگاری در این دسته از عملیات باعث آسیب بیشتر به بدن مصدوم می شود. آتش نشانان پس از مدتی تلاش، بدنه گوشت سوز را بریده و دست را که از ناحیه کناری انگشت به شدت آسیب دیده بود، خارج کردند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: مصدوم برای ادامه روند درمانی به کادر درمانی تحویل داده شد.

وی افزود: چند سالی است که اتفاقات بو دادن گوشت خانگی بسیار کم بوده است، مگر در مواردی که دست بچه ها داخل گوشت سوز گیر کرده است، زیرا در دهه های اخیر تغییراتی در تولید گوشت و دست مردم ایجاد شده است. آگاهی نیز افزایش یافته است.» هر از چند گاهی شاهد گیرکردن دست های مردم در چرخ گوشت های صنعتی هستیم که در قصابی ها و رستوران ها رایج است. این چرخ گوشت ها به گونه ای طراحی شده اند که دست فرد به راحتی داخل آن ها می رود.

ملکی بیان کرد: این چرخ گوشت ها قدرت زیادی دارند و می توانند به استخوان ها آسیب بزنند بنابراین توصیه می کنیم افراد مراقبت های لازم را انجام دهند.

انتهای پیام