اخبار عمومیکسب و کار خبر فوری

بهترین پمپ شناور کدام است؟

بهترین پمپ شناور ایرانی

با توجه به مدرنیته شدن صنایع مختلف از جمله صنایع کشاورزی و باغبانی و مشکل پمپاژ آب، شرکت های مختلف و متعددی در ایران اقدام به تولید انواع مختلف پمپ های آب شناور ، پمپ های چاه ، پمپ کفکش و … نموده اند که از کیفیت بالا و مناسبی نیز برخوردار می باشند. در حال حاضر می توان برندهای راد پمپ، پمپیران، ویهان و سولار پمپ را از جمله بهترین تولید کنندگان پمپ شناور در ایران دانست.

بهترین پمپ شناور چینی

در حال حاضر صنعت چین توانسته محصولات مختلف خود را در زمینه های متعدد روانه بازارهای مختلف در سراسر جهان نماید. ایران نیز یکی از کشورهایی که میزبان نمایندگی های محصولات و برندهای مختلف کشور چین می باشد. یکی از محصولاتی که نمونه های چینی آن در بازار حال حاضر ایران وجود دارد، پمپ های شناور می باشد. از جمله برندهای قوی و معتبر تولید کننده پمپ های شناور در ایران می توان به برند استریم، اس پی سی و لیو و پمپ شناور پنتاکس یا کفکش توان تک اشاره نمود که از کیفیت بالایی برخوردار بوده و محصولات خود را به کشورهای بسیار زیاد دیگری نیز صادر می کنند.

انواع پمپ شناور تک فاز:

بطور کلی پمپ های شناور را از نظر توان و برق مصرفی می توان به دو نوع تک فاز و سه فاز دسته بندی نمود. پمپ های شناور تک فاز در واقع پمپ هایی هستند که الکتروموتورهای تا 5 اسب یا 3.7 کیلو وات را ساپورت می کنند که می تواند برای مصارف خانگی، عمومی و برخی صنایع مناسب باشد. پمپ های شناور تک فاز اغلب جمع و جور و کوچک هستند و می توانند در هر فضایی استفاده شوند و به لحاظ قیمت بسیار مقرون به صرفه می باشند. پمپ های شناور تک فاز همچنین طول عمر بالاتر و بهره وری بیشتری نیز دارند.

بطور کلی برندهای متعدد و مختلفی پمپ های شناور با ویژگی های مختلف را تولید کرده اند اما از جمله با کیفیت ترین و برترین برندهای پمپ های شناور تک فاز می توان به پمپ های شرکت های pentax ،  sear ، mitogen ، ebara و … اشاره نمود.

مزایا و معایب پمپ شناور

استفاده از پمپ های شناور نیز مانند تمام تجهیزات دیگر دارای مزایا و معایب مختص به خود می باشد. از جمله مزایای استفاده از پمپ های شناور می توان به سبک و قابل حمل بودن آنها، قیمت مقرون به صرفه به دلیل صرفه جویی در مصرف انرژی، افزایش فشار آب، ضد آب بودن و سبک بودن آن ها اشاره نمود.

همانطور که گفته شد پمپ های شناور نیز در کنار مزیای بسیار خود دارای معایبی نیز می باشد که از جمله مهمترین آنها می توان به عیب یابی مشکل و زمان بر و همچنین عدم جذب ذرات ریز و معلق در آب اشاره نمود.

انواع پمپ شناور:

پمپ های شناور با توجه به کارآیی و عملکرد خود به انواع مختلفی از جمله پمپ های توربینی، پمپ های جریان محوری، پمپ های شفت غلافی و الکترو پمپ ها تقسیم شده و مورد استفاده قرار می گیرند. البته از لحاظ کارآیی می توان این پمپ ها را به پمپ های شناور چاه عمیق، شناور فاضلاب و شناور تخلیه نیز دسته بندی نمود.

قیمت انواع پمپ شناور

بطور کلی قیمت انواع مختلف پمپ های شناور به عوامل و موارد متعددی از جله تک فاز یا سه فاز بودن آنها، کاربرد آنها، برند شرکت تولید کننده و ویژگی های دیگر بستگی دارد؛ اما در حالت کلی باید بخاطر داشت که شاید پمپ های چینی یا برندهای متفرقه دارای قیمت پایین تری نسبت به نمونه ها و برندهای اروپایی داشته باشند اما منطقاً به دلیل استفاده از مواد اولیه ارزان تر طول عمر کمتری خواهند داشت و سریع تر نیاز به تعویض یا تعمیر پیدا خواهند نمود که این امر نیز علاوه بر صرف هزینه مجدد منجر به اتلاف وقت نیز خواهد شد.

انواع پمپ شناور خورشیدی:

پمپ های شناور خورشیدی در واقع پمپ های شناور با وظایف و عملکرد سایر پمپ های شناور می باشند با این تفاوت که این نوع پمپ ها، انرژی مورد نیاز خود را برای کار از طریق پنل های خورشیدی و از انرژی خورشید بدست می آورند و برای کار خود به برق نیازی نخواهند داشت. بدیهی است این نوع پمپ های شناور با طلوع خورشید روشن شده و با غروب آفتاب و شروع زمان تاریکی، خاموش خواهند شد. این نوع پمپ ها در شهرها و مکان هایی که در اغلب اوقات سال آفتابی هستند ی توانند بخوبی عمل کنند. این پمپ ها بدون سر و صدا عمل می کنند و نیاز چندانی به عیب یابی و تعمیرات نخواهند داشت.

پمپ شناور برای چاه:

همانطور که پیش تر گفته شد، جهت تخلیه و یا انتقال آب چاه های عمیق یا نیمع عمیق باید از پمپ شناور برای چاه و تخلیه مایعات استفاده نمود. پمپ های شناور تخلیه چاه های عمیق به انواع مختلفی تقسیم می شوند و در دو نوع تک فاز و سه فاز به فروش می رشند. در حال حاضر برندهای مختلف و متعددی از جمله پمپیران، pentax ،  sear ، mitogen ، ebara ، استریم، اس پی سی ، لیو و … انواع پمپ شناور چاه و بهترین پمپ شناور چاه در ایران را عرضه می کنند و افراد می توانند با توجه به نیاز خود از این پمپ ا استفاده نماید.

خرید پمپ شناور کوچک:

پمپ های شناور کوچک اغلب برای مصارف خانگی و رفع مشکل افت فشار آب در ساختمان ها استفاده می شوند. در واقع می توان با استفاده از یک پمپ شناور کوچک تک فاز، به راحتی این مشکل را حل کرد و به فشار قابل قبولی دست یافت. البته لازم به ذکر است که توان و قدرت پمپ شنوار انتخابی بصورت مستقیم با تعداد طبقات و اینکه واحد مورد نظر در کدام طبقه از ساختمان قرار دارد، بستگی خواهد داشت.

پمپ های شناور طبقاتی:

از پمپ های شناور طبقاتی یا پمپ های عمودی اغلب در مکانهایی که فضای کافی برای پمپاژ آب وجود ندارد استفاده می شود. چاه هایی با ورودی های محدود، چاله های پرشده از آب، پمپاژ آب به دیگ های بخار در دستگا های تصفیه کننده و … از جمله موارد و مکان هایی هستند که برای تخلیه سیال خود به پمپ های طبقاتی نیاز دارند.

پمپ شناور برای کشاورزی:

بطور قطع نمی توان نقش پمپ های شناور را در بحث کشاورزی و آبیاری قطره ای باغ ها که در واقع در بحث آبیاری نوین که همان آبیاری پرفشار می باشد، نادیده گرفت. برای آبیاری باغ ها و ابیاری قطره ای، آب باید بصورت پرفشار در دسترس باشد؛ بنابراین قطعاً برای استفاده از آب مخازن مربوط به آبیاری و یا چاه های عمیق باید از پمپ های شناور و پمپ شناور برای آبیاری قطره ای استفاده نمود.

پمپ شناور برای استخر

همانطور که پیش تر به ان اشاره شد، امروزه سیستم آبیاری نوین در حوزه کشاورزی سیستم آبیاری پرفشار می باشد. در این حوزه چه برای استفاده از آب استخرها جهت آبیاری باغ ها و چه برای تخلیه و مکش آب استخرها، باید از پمپ شناور برای استخرها استفاده نمود. برای اینکار باید فشار آب از فشار محیط بالاتر رود تا فرآیند تخلیه و مکش صورت پذیرد؛ بنابراین در این چنین شرایطی به سادگی می توان با استفاده یک پمپ شناور برای استخر، عملیات مکش و تخلیه را به خوبی انجام داد.