اخبار جامعه

توضیحات پلیس درباره دستگیری عامل سرقت از یک موزه

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ جزئیات بیشتری از کشف آثار تاریخی مربوط به دوره ایلامی که از یکی از موزه ها به سرقت رفته و توسط پلیس پیشگیری پایتخت کشف شده بود، فاش کرد.

به گزارش خبر فوری، سرهنگ جلیل موفوفی با تشریح جزئیات سرقت 13 اثر عتیقه ایلامی از این موزه که روز سه شنبه گزارش شده است، گفت: چندی پیش گروهی از ماموران کلانتری مهرآباد در حال گشت زنی در محدوده امنیتی خود بودند که به فردی مشکی مشکوک شدند. کوله پشتی و او رفتارشان را کنترل می کردند. این فرد که در کنار خودروی پارک شده بود به محض مشاهده پلیس محل را ترک کرد و به همین دلیل تعقیب و گریز بین این فرد و ماموران آغاز شد و در نهایت متهم دستگیر و به مقر پلیس منتقل شد.

وی با بیان اینکه در تحقیقات اولیه از کوله پشتی متهم 13 قطعه آثار تاریخی در انواع مختلف کشف و ضبط شد، گفت: متهم در تحقیقات اولیه به جرم سرقت اشیاء تاریخی از یکی از موزه ها اعتراف کرد و گفت: . که قصد فروش این آثار را در تهران داشته است.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در توضیح بیشتر درباره این سرقت گفت: در پی دستگیری متهم توسط ماموران کلانتری 119 مهرآباد و کشف 13 قطعه اشیاء عتیقه از این فرد، وی به سرقت این اشیاء عتیقه اعتراف کرد. موزه ای در استان همدان. متهم همچنین در اجرای مرحله پنجاه و هشتم طرح رعد در حضور جمعی از خبرنگاران به جرم خود اعتراف کرد.
وی با بیان اینکه متهم حدود 50 سال سن دارد، درباره انگیزه این فرد از سرقت گفت: متهم 50 ساله در پاسخ به این سوال که چرا و از کجا این آثار تاریخی را سرقت کرده است، گفت که این کار بوده است. او مدت ها در یکی از موزه های همدان مشغول به کار بوده و کارمند موزه بوده است. وی در این مدت اظهار داشت که خدماتی از قبیل خرید و اجاره تجهیزات به این موزه ارائه کرده و موزه مذکور 300 میلیون تومان به وی بدهکار بوده اما مسئولان موزه به درخواست وی توجهی نکرده و از پرداخت این مبلغ خودداری کرده اند. . او در همین راستا تصمیم به سرقت از این موزه گرفته است.

در این زمینه بخوانید:


13 عتیقه به سرقت رفته از دوره ایلامی از موزه


ما از موزه ها دزدی نکردیم!

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت، موفوحی با بیان اینکه متهم صراحتا به سرقت اشیاء عتیقه از موزه های استان همدان اعتراف کرد، اظهار داشت: در بررسی سوابق متهم مشخص شد که وی است. یکی از اعضای دادگاه را از موزه دزدید و به قصد فروش اشیای عتیقه راهی تهران شد و توسط ماموران کلانتری مهرآباد دستگیر شد.

مرتضی ادیب زاده، مدیر کل موزه ها نیز روز گذشته در رابطه با انتشار این خبر به خبر فوری گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر سرقت اجناس و آثار از موزه های تحت نظارت وزارتخانه نداشته ایم. میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی. به این معنی که موزه ها در صورت مفقود شدن کالا و یا سرقت آثار در همان روز به اداره کل موزه ها اطلاع دهند. اظهارات پلیس و همچنین اعترافات منتسب به دزد موزه لازم است. البته سال گذشته سرقتی در موزه همدان صورت گرفت و پس از ارسال گزارش از استان، فهرست اشیاء مسروقه و تصاویر آنها به پلیس اینترپل ارسال شد، اما تا امروز از بقیه اطلاعاتی به دست نیامده است. . اشیایی که این مورد مربوط به موزه همدان است. در این صورت نتیجه پس از مقایسه اشیای ضبط شده با فهرست میراث فرهنگی اعلام خواهد شد.»

انتهای پیام