اخبار عمومیکسب و کار خبر فوری

دریچه هوای خطی چیست؟ دریچه هوای خطی را از کجا بخریم؟

یکی دیگر از دریچه هوا دریچه خطی می باشد. دریچه خطی از جنس های آلومینیومی، پلاسیتیکی و چوبی که در سه نوع یک طرفه، دو طرفه و سه طرفه ساخته و قابل عرضه می باشد. این دریچه مناسب برای انواع کانال های هوارسانی که دارای عملکرد مناسبی جهت هدایت هوا است. این نوع دریچه ها را از طریق یک جعبه یا مجرای پلنیوم با دهانه مستطیلی به حرکت وادار می کنند.

به دلیل این که پره های این نوع دریچه ثابت می باشند، امکان تغییر جهت وزش باد وجود ندارد. همین موضوع باعث شده است که در صورت مصرف این مدل دریچه ها برای دستگاه های کولر آبی، باید عدم امکان تغییر جهت پرتاب باد را در نظر داشت. دریچه خطی در دو مدل با دمپر و بدون دمپر ساخته می شود و در عملکردهای برگشت هوا نیز بسیار کاربرد دارد. طی این مقاله به بررسی دریچه هوای خطی پرداخته شده و جهت آشنایی با دریچه هوای خطی تا انتهای این مطلب با سایت تهویه نظری همراه باشید.

قابلیت های دریچه خطی

  • دارای افت فشار متوسط می باشد.
  • انواع دمپر پشت دریچه ای روی آن قابل نصب می باشد.
  • قابلیت توزیع هوا به صورت لایه ای از سقف را دارا می باشد.
  • قابل ساخت در ابعاد مربعی و مستطیلی شکل می باشد.
  • همچنین قابل ساخت در ابعاد گوناگون طبق سفارش مشتری می باشد.
  • قابلیت پخش هوا همراه با جهت دهی انتخابی به صورت دیفیوزر را دارد.
  • حداکثر طول دریچه تا 2/8 متر می باشد و قابلیت نصب به صورت یکپارچه در طول نا محدود را دارا می باشد.
  • امکان استفاده از دمپر به منظور توزیع هوای خروجی از فن کوئل ها دارد.

فواید استفاده از دریچه هوای خطی

بعضی از مزایای نصب دریچه های خطی به شرح ذیل می باشند:

  • قابلیت تنظیم دبی هوا به صورت یکنواخت را دارا می باشد.
  • امکان ساخت به شکل منحنی و یا مدور را دارد.
  • قابلیت نصب در هر زاویه ای از کُنج پلان را دارا می باشد.
  • علاوه بر کاربردهای فنی این نوع دریچه، می توان از آن برای زیبا سازی فضا نیز استفاده نمود.
  • قابل نصب در سقف های گچی، انواع سقف کاذب، دیوار و پیشانی سقف کاذب می باشد.
  • نصب آن بسیار راحت و ساده می باشد.
  • دارای قابلیت افزایش تعداد شیارهای خروج هوا تا ده اسلوت می باشد.
  • قابلیت تولید برای کنج ها (به شکل دیواری یا سقفی) با زاویه دلخواه را دارا می باشند.
  • قابلیت تولید به شکل یک سر بسته، دو سر بسته و حتی دو سر باز را دارد.

نحوه انتخاب اندازه دریچه هوای خطی

مهم ترین نکته ای که در انتخاب این دریچه ها باید به آن توجه کافی داشته باشید، سرعت جریان هوا روی دریچه، میزان پرتاب، انطباق دریچه با پلنوم باکس و طرز نصب آن می باشد. همچنین برای این انتخاب باید به نکات زیر هم توجه داشته باشید:

  • فضایی که باید خنک شود یا گرم شود؛
  • طول و عرض ابعاد فضا را در نظر داشته باشید؛
  • به هیچ عنوان زیبایی‌ ظاهری فضا را فراموش نکنید؛
  • ارتفاع سقف را حتماً در نظر بگیرید.

مدل های متنوع دریچه هوای خطی

دریچه لاینیر در سه مدل دریچه خطی زاویه دار، دریچه خطی کله قندی و طرح اسلوت طراحی و تولید می‌‌‌‌‌‌شود. دریچه خطی که زاویه دار است با زاویه تنظیم شده ای که دارد و دارای یک تا چهار مسیر می باشد هوا را عبور می دهد. ممکن است دریچه از یک سری تیغه تشکیل شده باشد که به صورت موازی در کنار هم قرار گرفته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند و بدون هیچ زاویه ای جریان هوا را منتقل می کنند.

نوع اسلو نیز دریچه ای با خطوط ضخیم تر می باشد که زاویه ای ندارد و فاصله بین تیغه ها بیشتر است. دریچه خطی هوا باید توسط فرد با تجربه برای ساختمان و مکانی که نیاز به دریچه دارد انتخاب گردد. مکان نصب نیز باید بررسی گردد تا بهترین جریان هوا در آن صورت گیرد. با توجه به اینکه این بخش از سیستم تهویه بخش نهایی میباشد ولی در نتیجه کار بسیار تاثیر گذار است. نصب این قطعه ساده می باشد و زمان بر نیست.

جنس دریچه هوا خطی

دریچه های خطی از جنس های مختلفی تولید می شوند. به طور معمول، این نوع دریچه های هوا را از پروفیل آلومینیوم تهیه می کنند. اما این تنها گزینه برای تولید دریچه هوا خطی نمی باشد. بر اساس خواست و نیاز مشتری، دریچه خطی می تواند از جنس های مختلفی از قبیل استیل، ورق آلومینیوم، گالوانیزه و دیگر موارد مشابه تولید شود. البته در بعضی موارد می توان این نوع دریچه ها را از جنس پلاستیک نیز تولید کرد که برای محیط های مرطوب و شرجی مورد استفاده قرار می گیرد.

نحوه نصب دریچه خطی

به منظور حفظ زیبایی عرض دریچه خطی میبایست از ارتفاع آن بیشتر باشد. باید دقت شود پره های این مدل دریچه بصورت ثابت بوده و قابلیت جابجایی پره جهت تنظیم پرتاب هوا در جهات مختلف وجود ندارد نصب اين دريچه ها بوسيله پيچ های خودكار و بر روی قاب چوبی نصب شده بر لبه كانال صورت می پذيرد لذا بر روی انواع سقف از قبيل گچ، سيمان، آجر ،‌چوب و غيره قابل اجرا می باشد. دریچه خطی 15 درجه می تواند همراه با دمپرهای پشت دریچه ای موازی و متقابل سفارش گذاری می شود. این دریچه در انواع مختلف رنگ های پودری الکترو استاتیک تولید می گردد.

استعلام قیمت و خرید دریچه هوای خطی از تهویه نظری

تهویه نظری، تولید کننده انواع کانال سازی و دریچه هوا شامل تولید انواع دریچه بازدید کولر، دریچه توزیع هوا، دریچه های کنترل و هدایت هوا، کانال سازی (کانال سازی)، دریچه زیر فن کویل، دریچه خورشیدی، دمپر کانال موتوری، جت نازل، دمپر ضد آتش فیوزی، دریچه ضد انفجار، دمپر کانالی صنعتی، دریچه سقفی گرد تخت آلومینیومی، دریچه هوای رفت اتاق عمل، دریچه کولری، دریچه تایل آرمسترانگ، لوور پادری، دریچه هوا (باران گیر), دریچه خطی، کلاهک دودکش، هود صنعتی، کانال سازی صنعتی , دريچه بازديد تاسیسات، دریچه سقفی چهارگوش كلاف دور باز آلومینیومی است. با برقراری ارتباط امکان بهره مندی از مشاوره رایگان و تهیه دریچه هوای خطی را خواهید داشت.

سوالات متداول

در این بخش به سوالات احتمالی شما در خصوص دریچه هوای خطی پاسخ خواهیم داد.

دریچه هوای خطی رو از کی بخرم؟

شرکت تهویه نظری با ارائه بهترین دریچه خطی  جهت ارائه مشاوره خرید و استعلام قیمت در اختیار شما عزیزان است.

از دریچه هوای خطی با تیغه ثابت کجا استفاده میشه؟

به طور معمول از این نوع دریچه‌ها در قسمت پیشانی دیوار نصب شده و جهت پره‌های آن به سمت پایین زاویه خواهد داشت.

موقع خرید دریچه خطی به چه چیزهایی باید دقت کنیم؟

ابعاد دریچه، دمپر، جنس دریچه، رنگ و پوشش رنگ دریچه، ظرفیت هوادهی، طول پرتاب، شدت صدای تولید از پارامترهای مهمی هستند که هنگام خرید باید در نظر گرفته شوند.