اقتصادی

«سایه» دست‌مایۀ یک حراجی جعلی شد!

آگهی تخفیفی برای یک محصول آرایشی و بهداشتی که به دلیل مرگ «سایه» رد شده بود، دروغ بود.

به گزارش خبر فوری، با اینکه چند روزی از درگذشت امیرهوشنگ ابتهاج (ح.آ سایه) نمی گذرد و البته هنوز پیکر وی برای مراسم تشییع به ایران بازنگشته است، اما در این اطلاعیه نام این شاعر فقید ذکر شده است. رد شده است..

ماجرا از این قرار است که عکسی از حراج یک محصول آرایشی و بهداشتی به مناسبت «شید» توسط یک فروشگاه اینترنتی ایرانی منتشر شده و در حال انتشار است. این آگهی به بینندگان می گوید که با کد تخفیف اسم ابتهاج، هوشنگ، می توانند تا 70 درصد تخفیف بگیرند!

اما پس از پیگیری خبرنگار خبر فوری در فضای مجازی، این فروشگاه اینترنتی نوشت که این آگهی مربوط به آنها نیست.

به نظر می رسد سازندگان این آگهی همزمان از نام یک شاعر معروف و شهرت یک شرکت استارتاپی استفاده کرده و تبلیغی جعلی کرده اند، شاید به دنبال یک موقعیت طنز بوده اند.

درست است، اگرچه پیش از این، در آگوست ۲۰۱۹، پسر شاعر درباره تجارت با نام و عکس پدرش هشدار داد و در بخشی از آن نوشت: «امروز نقل قول ها و گفته های شاعران و نویسندگان بسیار زیاد است. با جعل دست به دست می شود. هر شاعری کتابی دارد و نوشته واقعی از اهل کتاب سناد است نه این نقل قول های ساختگی و ساختگی. هر فردی که در انتشار این اظهارات نقش داشته باشد و حتی به صفحات جعلی با نام و عکس این افراد شناخته شده به عنوان اصلی وارد شود، سهم زیادی در این خطا دارد.

* یک کپی با نسخه اصلی یکسان نیست.

* با نام و عکس سایه و دیگر سالمندان تجارت نکنید!

* هر فردی یک چهره و یک عکس دارد. با عکس های دیگران صفحه درست نکنید. بیایید خود واقعی خود باشیم!”

انتهای پیام