اخبار ورزشی

علی خلیلی: می‌خواهیم مردم دسترسی آسان به ورزش داشته باشند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، علی خلیلی امروز ۱۵ اسفندماه در مجمع سالانه هیات خوزستان در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به کم‌تحرکی و فعالیت بدنی کم افراد در جامعه، فدراسیون و دفتر حوزه ورزش همگانی در وزارت ورزش و جوانان، در راستای کاهش کم‌تحرکی و اینکه بتوانیم جامعه پرنشاط و شادابی داشته باشیم، رویدادهای مختلف ورزشی را تعریف و برنامه‌ریزی کرده است.

وی ادامه داد: در این راستا تلاش این بوده است که ورزش ارزان و آسان به افراد جامعه ارائه شود و برنامه‌ها بیشتر به این سمت و سو است که مردم دسترسی آسان به ورزش داشته باشند و این مهم جزو برنامه‌ها و اولویت‌های ما در وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون ورزش‌های همگانی است.

سرپرست فدراسیون ورزش‌های همگانی در پاسخ به این سؤال که تا چه اندازه از وضعیت هیات همگانی در خوزستان ابراز رضایت دارید؟ گفت: طبق ارزیابی هیات‌های ورزش‌های همگانی کشور، خوزستان موفق شد رتبه اول در سال ۱۴۰۰ را به خود اختصاص دهد که این جای تبریک دارد و نشان می‌دهد در این استان توجه ویژه‌ای به توسعه ورزش‌های همگانی شده است.

علی خلیلی ادامه داد: همچنین امید داریم این رتبه تداوم داشته باشد و مسئولان استانی توجه ویژه‌ای به مقوله ورزش همگانی داشته باشند زیرا اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان به تنهایی نمی‌تواند در این مسیر اقدامات لازم را داشته باشد و باید مسئولان ارشد استان و نیز شهرداری‌ها توجه ویژه‌ای به ورزش همگانی داشته باشند، چراکه توجه به ورزش همگانی نشاط جامعه را دربر دارد و می‌توان از این طریق از بیماری‌های غیرواگیر پیشگیری کرد و در نهایت جامعه سالمی داشت. پس ورزش همگانی باید در اولویت مسئولان استانی قرار بگیرد.