اقتصادی

واکنش پلیس به افزایش ترافیک یک هفته اخیر در تهران/انتقاد از محل برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب

رئیس پلیس پایتخت با انتقاد از محل برپایی نمایشگاه های پرمخاطب در تهران و تاثیر آن بر ترافیک شهر گفت: ترافیک بیش از حدی که هفته گذشته در تهران به وجود آمد به دلیل برگزاری نمایشگاه ها و کمتر از آن است. آنها بر ترافیک کل شهر تأثیر می گذارند

به گزارش خبر فوری، در هفته ای که گذشت ترافیک تهران به موضوع داغ پایتخت نشینان و برخی مدیران و مسئولان شهری تبدیل شد. ترافیک، دلیل اصلی این امر برپایی نمایشگاه های سطح بالا به ویژه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران است و تاکنون علاوه بر پلیس، ترافیک مورد انتقاد برخی اعضای شورای شهر تهران نیز قرار گرفته است. در میان این انتقادات، معاون شهر تهران نیز از رئیس جمهور خواست تا شخصا در موضوع حضور در نمایشگاه بین المللی دخالت کند.

دلیل اصلی افزایش ترافیک در جاده های تهران چه بود؟

در همین راستا سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در گفت وگو با خبر فوری. وی علت افزایش ترافیک تهران در هفته گذشته را تشریح کرد. وی در این خصوص اظهار داشت: دلیل اصلی ترافیک هفته گذشته شهر تهران نمایشگاه ساختمان، مصالح ساختمانی و مشاغل مرتبط بوده است. متاسفانه این موضوع تکرار می شود و بارها گفته ایم که نمایشگاه های سطح بالا در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار نشود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: متاسفانه با وجود همه انتقادات همچنان به این موضوع توجه کافی نمی شود و بار ترافیکی ناشی از برگزاری فوری و کمتر از یک ساعت این نمایشگاه ها کل ترافیک شهر تهران را تحت تاثیر قرار می دهد. .

وی گفت: قبل از این نمایشگاه در جلسه ای با برگزارکنندگان و نمایندگان باشگاه انقلاب شرکت کردم. در آن جلسه توضیح داده شد که این حادثه باعث ایجاد ترافیک و کندی جاده ها می شود.

رحیمی افزود: در این جلسه برای رفع گره ترافیکی با طرفین صحبت شد اما اتفاقی نیفتاد. این نمایشگاه ها همچنان برگزار می شود و مشکلاتی را ایجاد می کند. این موضوع چند روزه نیست و با این وضعیت در آینده چنین مشکلاتی خواهیم داشت.

تأثیر تلویزیون، باشگاه انقلاب و نمایشگاه بین المللی بر ترافیک شمال تهران

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره مسدود شدن بخشی از جاده توسط برخی ارگان ها در این منطقه نیز گفت: انسداد مجموعه باشگاه انقلاب، نمایشگاه بین المللی و صداوسیما مشکلات زیادی را در تردد خیابان های ولیعصر ایجاد می کند. ، بزرگراه شهید چمران و خیابان سئول که به انحراف ترافیک برای بهبود شرایط کمک می کند. متاسفانه تاکنون این اصلاح صورت نگرفته است و امیدواریم مدیران در رفع آن کمک کنند.

رئیس پلیس پایتخت تاکید کرد: باید به فکر نمایشگاه های پرمخاطب باشیم چرا که برگزاری این نمایشگاه ها از هر نظر بر ترافیک تهران تاثیر می گذارد. ترافیک تهران به خودی خود خسته کننده است. اکنون با افزایش ترافیک نمایشگاهی، وضعیت بدتر خواهد شد.

وی درباره اهمیت سالن برای نمایشگاه های مردمی گفت: باید برای مکان برگزاری نمایشگاه های مردمی فکری کرد. در کنار این موضوع باید مشکل تقاطع های ترافیکی باشگاه انقلاب و نمایشگاه که باعث مسدود شدن معابر و ارتباط خیابان های اطراف می شود، حل شود.

حتی در روزهای آخر سردار محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ وی در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به ترافیک ایجاد شده در پایتخت همزمان با برپایی نمایشگاه صنعت ساختمان گفت: شرایط ترافیکی چند روز اخیر تهران در ابتدا مربوط به پایان تعطیلات و رفت و آمد مردم بود. به سمت تهران و سپس بیشتر بزرگراه های شمال تهران درگیر ساخت و ساز شد، به دلیل روزهای پایانی نمایشگاه صنعت، حجم بازدید از نمایشگاه فوق العاده زیاد بود، خود پارکینگ نمایشگاه مسئولیتی در این زمینه نداشت. و بخشی از شبکه جاده ای اطراف نمایشگاه درگیر پارک و خروج خودروها بود که سال گذشته بحث در این باره ادامه داشت و علاوه بر آن بحث تغییر جدول زمانی آنها نیز در دستور کار قرار گرفت که بر اساس آن حداکثر زمان این نمایشگاه ساعت سه بعد از ظهر برپا شد، این شماره تا فشار کمتری به کوآ وارد شود.»

بیشتر بخوانید:

مشکل ترافیک تهران با شعار حل نمی شود

مخالفت پلیس با برگزاری نمایشگاهی با بازدیدکنندگان زیاد در نمایشگاه بین المللی تهران.

به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، «بخش اصلی کار مربوط به تقاضای سفر به خود نمایشگاه است. پارکینگ ها پر بود و چاره ای جز پارک در اطراف نمایشگاه نبود. این وضعیت اضطراری به دلیل نمایشگاه ایجاد شد.» وی همچنین درباره موضوع مطرح شده مبنی بر عدم حضور ماموران پلیس در نقاط پرتردد گفت: سوال درباره عدم حضور ماموران پلیس در اطراف محوطه نمایشگاه کاملا کذب است. پلیس در مکانی است که ترافیک بالایی دارد. صدا و سیما نیز از مشکلات ترافیکی خود گلایه دارد و این مسائل را در قالب مشکلات مردم بیان می کند. در واقع ورودی رادیو در مکانی نامناسب قرار گرفته و رفت و آمد را برای مردم سخت کرده است. صدا و سیما باید مراقب منطقه ای باشد که آن را بسته و به پارکینگ خود تبدیل کرده و عبور و مرور مردم را مسدود کرده است.»

انتهای پیام