اخبار جامعه

افزایش کیفیت نمایشگاه کتاب با استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی فرهنگی تهران

جلسه هماهنگی برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب در منطقه ۷ با حضور شهردار و معاونین منطقه و همچنین مدیر کمیته اجرایی و رفاهی سی‌ و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

به گزارش خبر فوری، نصراله آبادیان شهردار منطقه ۷  با بیان اینکه در چهارچوب جغرافیایی کشور رویدادی به بزرگی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با این حجم از بازدیدکننده وجود ندارد، گفت: اهمیت برگزاری این نمایشگاه برای همگان روشن است و این رویداد ملی مرهون زحمات و تلاش دستگاه‌های مختلف است، سی‌ و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیستم اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا سی‌ام اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به مدت یازده روز در مصلی امام خمینی(ره) از علاقه‌مندان به کتاب و ناشران میزبانی می‌کند. 

وی با تاکید بر استفاده ظرفیت‌های معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برای برگزاری باشکوه نمایشگاه کتاب، عنوان کرد: حوزه کتاب و نشر از پیشگامان در حوزه فرهنگ هستند از همین رو باید با هماهنگی، همکاری و هم افزایی بین بخشی بهترین های خود را به میدان آورده و خدمات رسانی مطلوب و شایسته به شهروندان صورت پذیرد.

شهردار منطقه ۷ با اشاره به اینکه این منطقه در جهت ارائه بهترین خدمات شهری به مردم عزیز ایران با تمام ظرفیت  در کنار برگزار کنندگان نمایشگاه کتاب تهران قرار دارد، یادآور شد: برای رفاه حال بازدیدکنندگان از نمایشگاه باید تمام جوانب سنجیده شود تا شهروندان در کنار حضور در این فضای فرهنگی بتوانند بتوانند اوقات خوب و مفرحی را با خانواده های خود سپری کنند.

در ادامه این جلسه حسین صفری؛ مدیر کمیته اجرایی و رفاهی سی‌ و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیان کرد: سی‌ و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، بیستم اردیبهشت ماه کار خود را آغاز می‌کند. بر اساس جدول زمان‌بندی، کمیته‌های حمل و نقل و ترافیک، کمیته خدمات عمرانی، کمیته خدمات شهری و رفاهی، کمیته انتظامی، کمیته فرهنگی و اطلاع‌رسانی و… کار خود را  بر اساس دستورالعمل‌ های اعلامی دنبال خواهند کرد. در حوزه زیباسازی بصری کار ویژه‌ای باید در این دوره از نمایشگاه انجام شود و استراحتگاه‌ها، خودروهای برقی، استفاده از نشان‌های مناسب و… باید افزایش پیدا کنند. 

بنا براعلام روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، وی تاکید کرد: برای دانشجویان بازدیدکننده از نمایشگاه باید مهمان‌سرا پیش‌بینی کنیم تا با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی‌ در نمایشگاه حضور پیدا کنند. اختصاص امکانات و خدمات رفاهی ویژه برای خانواده‌ها به ویژه اتاق‌های مادر و کودک، پیش‌بینی ون‌های مختص معلولان و جانبازان، توجه ویژه به استراحتگاه‌ها نیز در این نمایشگاه باید از سوی دستگاه‌های مختلف مورد توجه قرار بگیرد. ستاد مدیریت بحران نیز قبل و در زمان برگزاری نمایشگاه موارد خطرآفرین را تذکر دهند تا برای رفع آنها اقدام‌های لازم صورت بگیرد.

انتهای پیام