اخبار فرهنگیکسب و کار خبر فوری

راهنمای خرید کتابخانه برای اتاق دختر و پسر

اگر قصد تهیه کتابخانه برای کودکان و فرزند خود را دارید در این مقاله به شما کمک میکنیم تا بهترین کتابخانه را انتخاب کنید. برای خرید کتابخانه در مرحله اول باید انتخاب کنید که کتابخانه با چه مدلی نیاز دارید.

انتخاب مدل کتابخانه :

  • کتابخانه‌ی استاندارد: این نوع کتابخانه از چوب یا MDF به صورت منظم ساخته می‌شود، فضاهای مساوی، قفسه‌های منطبق بر هم و دارای چهارچوب بسته، شیشه‌ای و جنبه‌ی تزئینی داشتن از ویژگی‌های کتابخانه‌ی استاندارد است.
  • پلکانی یا تکیه‌گاهی: این کتابخانه با طبقات پلکانی برای تکیه‌ دادن به دیوار طراحی شده است، هرچه به طرف بالا می‌رود اندازه‌ی قفسه‌ها کمتر می‌شود.
  • کتابخانه‌ی زاویه‌ای: این گروه از کتابخانه‌ها جهت قرار گرفتن در گوشه‌ی اتاق طراحی و تولید شده‌اند.
  • داربستی: قفسه‌ها در این نوع کتابخانه، بین دو اهرمی که به شکل نردبان طراحی شده‌اند، نگه‌داری می‌گردند.
  • مکعبی: تقسیم به دو جهت افقی و عمودی و ساختن شکلی مکعب مانند، کتابخانه‌ی مکعبی را از دیگر مدل‌ها متمایز می‌سازد.
  • کتابخانه‌ی توکار: همان‌گونه که از نامش پیداست، این کتابخانه با طرح و ایده‌ی دلخواه، از قبل در دیوار تعبیه می‌شود.

ارتفاع:

یکی از ویژگی های کتابخانه ارتفاع آن است. هر چه تعداد کتاب ها و مجلاتی که ذخیره می کنید بیشتر باشد، قفسه های بیشتری دارید و فضای بیشتری خواهید داشت. همچنین با ارتفاع زیاد خود برای ادارات و خانه هایی که باید از یک دیوار یا یک طرف اتاق به طور کامل به عنوان کتابخانه استفاده شود مناسب است. اما با ارتفاع کمتر می توانید آن را به صورت پلکانی در کنار هم قرار دهید و از سطح بالایی آن برای قرار دادن وسایل تزئینی و کتاب های کوچک برای کتابخانه ای زیباتر استفاده کنید.

طبقات:

برخی مدل ها دارای طبقات متحرک می باشند و میتوانید  چیدمان کتاب در کتابخانه را به راحتی با سلیقه خود انجام دهید. یعنی میتوانید به راحتی طبقات را جا به جا کنید و کتاب های بزرگ خود را در آن قرار دهید. در صورتیکه قفسه ها ثابت بودند ارتفاع بین طبقات را اندازه گیری نمایید تا دچار مشکل نشوید. همچنین با توجه به کوتاه بودن قد کودکان باید زمان خرید کتابخانه کودکان با قد و قامت آنها توجه کنید.

راهنمای خرید کتابخانه برای اتاق دخترانه

با توجه به روحیات دختران میتوانید کتابخانه هایی با رنگ روشن و شاد انتخاب کنید و همچنین میتوانید با مدل های مختلف مانند یونیکورن، کیتی، باب اسفنجی و غیره انتخاب کنید.

راهنمای خرید کتابخانه برای اتاق پسرانه

با توجه به روحیات پسران می توانید کتابخانه هایی با رنگ آبی، سبز و نارنجی  انتخاب کنید و همچنین میتوانید با مدل های مختلف مانند بن تن، باب اسفنجی،  و غیره انتخاب کنید

نتیجه گیری

به موارد مهمی که باید برای خرید کتابخانه اشاره کنیم ارتفاع و طول و عمق کتابخانه با توجه به اندازه کتابخانه اشاره کنیم.مورد بعدی انتخاب رنگ کتابخانه با توجه به شخصیت کودک خود است.

مورد آخر هم مدلی انتخابی کتابخانه که پیشنهاد میکنیم این مورد را با توجه به سلیقه فرزند خود انتخاب کنید.