اخبار جامعه

پروژه نهضت ملی مسکن قم متری ۶ میلیون تمام شد

معاون بنیاد مسکن گفت: واحدهای نهضت ملی مسکن با توجه به قیمت تمام شده در اختیار متقاضیان قرار می گیرد و هر چه زمان اجرای طرح سریعتر باشد هزینه ها کمتر می شود. به عنوان مثال در شهر قم با توجه به تسریع در کار، این پروژه با هزینه متری کمتر از 6 میلیون تومان به اتمام رسید.

حمیدرضا سهرابی در گفت وگو با خبر فوری، اظهار کرد: سال گذشته از زمانی که وزارت راه و شهرسازی قیمت هر متر مربع را 4 میلیون و 700 هزار تومان برای واحدهای نهضت ملی مسکن اعلام کرد، این رقم تغییری نکرده اما تغییر کرده است. همواره بر اساس این واحدها تاکید شده است. هزینه به عهده متقاضیان خواهد بود.

وی افزود: دولت و بنیاد مسکن با راهکارهایی در صدد کاهش هزینه ها هستند. ما بخشی از مصالح ساختمانی را به عنوان امنیت ارائه می دهیم، اما قیمت ها بسته به پروژه، مشخصات، تعداد طبقات و قسمت های مشترک متفاوت است. طبیعتا هر چه تعداد طبقات بیشتر باشد، مشاعات، آسانسور، پله ها و پارکینگ بیشتر می شود که هزینه ها را افزایش می دهد.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه نمی توانیم قیمت نهایی واحدها را تعیین کنیم، گفت: طرح های نهضت ملی مسکن که توسط بنیاد راه اندازی می شود در مکان های مختلف ویژگی ها و شرایط متفاوتی دارد. مثلاً در قم پنج طبقه، در اصفهان و شاهین شهر 12 طبقه و در ایلام 12 طبقه در حال ساخت هستیم. هیچ کس نمی تواند برآورد دقیقی از هزینه داشته باشد.

سهرابی تاکید کرد: تلاش می کنیم مشاعات را به کمترین حد ممکن برسانیم و البته شرایط رفاهی خراب نشود. از طرفی سرعت اجرای طرح مهم است. به عنوان مثال پروژه 180 واحدی قم با متری کمتر از 6 میلیون تومان به پایان رسید چون کار تسریع شد. اما شاید هزینه پروژه هایی که امسال شروع می شود کمتر از 7 میلیون تومان برای هر متر نباشد. اگر امکانات، تجهیزات و آب و برق را هم اضافه کنید، این مبلغ به 8.5 تا 9 میلیون تومان می رسد.

وی در خصوص زمان عملیاتی شدن طرح نهضت ملی مسکن که بر عهده بنیاد است، گفت: در سال گذشته به مرحله افتتاح 350 واحد رسیده ایم. قرار است حدود 1000 واحد برای افتتاح در دسامبر آماده شود.

انتهای پیام