اخبار جامعه

انهدام باند فروش رمدسیویرهای تقلبی در تهران

رئیس پلیس فتح استان تهران از انهدام گروهی که در فضای مجازی اقدام به فروش مواد مخدر تقلبی می کردند، خبر داد.

به گزارش خبر فوری، سرهنگ داوود معظمی گودرزی در این خصوص گفت: چندی پیش فردی با مراجعه به پلیس فتای تهران اعلام کرد که برای درمان تاج در فضای مجازی آمپول رامسویر خریداری کرده اما به پزشک مربوطه تحویل داده است. ، متوجه شد که این آمپول ها قابل استفاده است. این کار را نمی کند و محتویات آن با دست پر می شود.

وی ادامه داد: شاکی به دلیل ابتلای همسرش به ویروس کرونا، پیگیر یادداشت های وی بوده، با جست و جو در فضای مجازی و آشنایی با فردی ناشناس در اینستاگرام، خود را یکی از واردکنندگان این آمپول ها معرفی کرده و پس از صحبت های اولیه، پول پرداخت کرده است. مبلغی برای خرید این داروها پرداخت شد و پس از دریافت داروها، پزشک معاینه کرد و تشخیص داد که این داروها به هیچ وجه قابل استفاده نیست.

رئیس پلیس فتای تهران افزود: کارشناسان پلیس فتای تهران تحقیقات را آغاز کردند و با استفاده از روش های علمی و اقدامات فنی در فضای مجازی فرد مورد نظر را شناسایی و متوجه شدند متهمان با تشکیل یک گروه چهار نفره اقدام به ایجاد صفحه کرده اند. اینستاگرام در فضای مجازی داروهای فاسد و غیرقابل استفاده به نام داروهای تاج را به افراد نیازمند می فروشد.

گودرزی اظهار داشت: مجرمان پس از کسب اطلاعات هویتی متهمان و در ادامه مراحل قضایی وارد عملیات شدند و در نهایت پوسته های خالی آمپول عروق بیماری کرونا “رمد سیور” را با مواد غیرقابل استفاده و آسیب دیده در مخفیگاه پر کردند. بیش از 45 هزار قلم مواد مخدر کمیاب و کمیاب در یکی از مناطق جنوبی تهران کشف و جیب های پر از مخفیگاه این افراد کشف شد.

رئیس پلیس فتا تهران به شهروندان توصیه کرد: لازم به ذکر است که خرید و فروش هر گونه مواد مخدر در فضای مجازی ممنوع است و علاوه بر جرم بودن، اکثر این افراد کلاهبردار نیز هستند، بسیاری از این افراد فاقد مواد مخدر هستند و جستجوی ساده در فضای مجازی اطلاعاتی را ارائه می دهد او می گوید داروهای کمیاب دارد. همچنین شهروندان در صورت اطلاع هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی را به پلیس فتا اطلاع دهند.

انتهای پیام/