اخبار عمومیکسب و کار خبر فوری

سقف متحرک چه مدل هایی دارد؟

ویژگی ها، مزایا و معایب سقف متحرک + قیمت و نکات مهم خرید

سقف متحرک رستوران از مدرن ترین سازه های به کار رفته برای سقف می باشد که امکان سرپوشیده و روباز بودن به صورت همزمان را برای این محیط ها فراهم می کنند. متریال به کار رفته در این سقف ها تنوع بسیار زیادی داشته و با توجه به شرایط آب و هوایی، بودجه در نظر گرفته شده برای کار و همچنین اندازه و ابعاد سقف یکی از انواع سقف متحرک شیشه ای، پلی کربنات و پارچه ای و همچنین ساندویچ پنل مورد استفاده قرار می گیرد.

مدرن درب به عنوان یکی از تیم های فعال در حوزه ساخت قفسه متحرک برای رستوران در ادامه به معرفی ویژگی ها، مزایا و معایب و همچنین قیمت و نکات مهم در خرید آن ها اشاره خواهد داشت.

به دلایل مختلف از قبیل استفاده از فضای روباز رستوران ها و افزایش ظرفیت سالن ها و همچنین لذت بردن از مناظر زیبای آسمان و سرپوشیده شدن آن در روزهای بارانی، سقف های متحرک طراحی و تولید شده اند این سقف ها همان طور که از نامشان مشخص است متحرک و جمع شونده بوده و انرژی مورد نیاز برای کنترل عملکرد آنها توسط موتور الکتریکی تامین می گردد.

به عبارت دیگر، سقف های متحرک برای رستوران ها به مجموعه ای از سقف ها گفته می شود که دارای بدنه پارچه ای، شیشه ای یا پلی کربنات می باشد که موتور الکتریکی بر روی آنها نصب بوده و با فشردن دکمه ریموت باز و بسته میشوند.

به منظور افزایش مقاومت این سقف ها، بدنه و قاب فلزی بسیار مقاوم در برابر وزن سنگین سازه، ضربه و همچنین نم و رطوبت استفاده می گردد. سپس از شیشه های ضخیم لمینت یا سکوریت نشکن با ضخامت زیاد یا پارچه های پی وی سی و همچنین از پلی کربنات و ساندویچ پنل برای بخش متحرک و پوشش اصلی سقف استفاده می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد سقف متحرک روف گاردن می توانید پادناتنت در تماس باشید.

انواع سقف متحرک برای رستوران

در سالهای اخیر استفاده از سقف های متحرک در استخر، روف گاردن و گلخانه ها و همچنین کافی شاپ و رستوران ها کاربرد بسیار زیادی پیدا کرده است. به همین دلیل تنوع در طراحی آنها نیز تغییرات زیادی بوجود آمده و در حال حاضر حق انتخاب بالایی برای این سازه ها وجود دارد. به عنوان مثال، بر اساس جنس پوشش به کار رفته برای این سازه ها می توان آنها را در گروه های زیر تقسیم بندی نمود:

زیباترین و مدرن ترین نوع سقف های متحرک دارای پوششی از شیشه های لمینت یا سکوریت نشکن می باشند که درون قاب های فلزی بسیار مقاوم قرار میگیرند. این سقف ها از چند تایل و لت جدا از هم تشکیل شده و در ریل قرار گرفته و به صورت کشویی باز و بسته میشوند. موتور به کار رفته برای این سقف ها با توجه به وزن و اندازه و ابعاد شیشه ها انتخاب می گردد. به عنوان مثال، برای سقف هایی که وزن زیادی ندارند از موتورهای تیوبلار یا استوانه ای استفاده می شود.

  • از ارزان ترین نوع سقف های مناسب برای فضای روباز رستوران و کافی شاپ ها می توان به سقف هایی اشاره نمود که پارچه ای می باشند. سقف پارچه ای متحرک برای رستوران ها اغلب از پارچه های پی وی سی تشکیل شده و نوع برزنتی آنها مقاومت بسیار کمی داشته و به همین دلیل کاربرد زیادی ندارد. سقف های پارچه ای نسبت به نوع شیشه ای قیمت بسیار ارزان تری دارند و راه اندازی آنها نیز زمان زیادی نیاز نخواهد داشت، اما از نظر زیبایی، مقاومت و کارایی در سطح پایین تری قرار گرفته اند.

سقف پلی کربنات متحرک رستوران

سقف های پلی کربنات از نمونه های بسیار کاربردی و البته مشابه به سقف های شیشه ای می باشند که برای رستوران ها و همچنین گلخانه و استخرهای روباز مورد استفاده قرار می گیرند. این سقف ها مقاومت بسیار بالایی داشته و شفاف بودن سقف باعث می شود تا چشم انداز زیبایی در محیط ایجاد شده و در عین حال قیمت آنها نیز ارزان تر از شیشه می باشد.

از مهم ترین مزایای موجود در این سقف ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • در ساخت سقف متحرک رستوران، علاوه بر بدنه و پوشش اصلی از قاب فلزی بسیار مقاوم، موتور، ریموت و یراق آلات استفاده می شود. به همین دلیل باز و بسته شدن آنها بسیار آسان و از راه دور قابل انجام می باشد.
  • با توجه به شرایط محیط می توان بر روی سقف از چراغ های ال ای دی استفاده نمود.
  • بر اساس نوع آب و هوایی و خواسته مشتری، سقف قابل باز و بسته شدن می باشد.
  • تنوع در این سقف ها بسیار زیاد بوده و بر اساس میزان بودجه، شرایط محیط می توان گزینه های مختلفی را انتخاب کرد.
  • شیشه و سایر متریال های به کار رفته در این سقف ها از ورود اشعه های مضر خورشید جلوگیری می کنند.

۳ نکته درباره سقف متحرک رستوران

عدم اطلاع از ویژگی های این سقف ها و انتخاب اشتباه آنها در نهایت باعث میشود تا نه تنها سقف کارایی مناسبی نداشته باشد، بلکه ضرر و زیان مالی زیادی را ممکن است منجر شود. به منظور انتخاب و خرید سقف متحرک رستوران با بهترین کارایی لازم است چند نکته مهم مد نظر قرار گرفته شود که عبارتند از:

  • متریال مورد استفاده برای سقف باید بر اساس شرایط محیط از نظر آب و هوا، نوسانات دمایی و میزان وزش باد و اندازه و ابعاد انتخاب گردد.
  • به همان اندازه که زیبایی سقف مهم است، مقاومت قاب و بدنه اصلی حائز اهمیت می باشد. لذا پیشنهاد می کنیم قبل از خرید حتما از کیفیت بدنه و ضد زنگ بودن و قدرت تحمل بالای آنها در برابر وزن اطمینان حاصل کنید.
  • ارزان بودن را تنها ملاک برای انتخاب و خرید در نظر نگیرید. در بسیاری از مواقع دلیل کاهش قیمت این سقف ها استفاده از موتورهای نامرغوب و تقلبی می باشد که تاثیر زیادی بر کاهش کارایی سقف خواهد داشت.

قیمت های ارائه شده برای این سقف ها از تنوع بسیار بالایی برخوردار بوده و به همین دلیل سوالاتی برای مشتریان در این زمینه ممکن است بوجود آید. نکته بسیار مهم در تعیین قیمت سقف متحرک رستوران، جنس پوشش اصلی به کار رفته برای آنها می باشد. به عنوان مثال، شیشه گران ترین متریال و پارچه ارزن ترین گزینه می باشد که هر یک نیز دارای زیر مجموعه های زیادی بوده و بر همین اساس قیمت ها تغییر می کند. نوع موتور و برند تولید کننده آنها از دیگر مواردی می باشد که منجر به افزایش یا کاهش قیمت ها می گردد. برای استعلام قیمت می توانید با مجموعه مدرن درب تماس بگیرید.

خرید سقف متحرک رستوران ساخت مجموعه مدرن درب

گروه پادنا  یکی از نام های شناخته شده در حوزه ساخت سقف متحرک برای رستوران و سایر فضاهای روباز می باشد که تلفیقی از کیفیت و قیمت مناسب و کارایی بالا محصولات را با هم ارائه داده است. برای خرید سقف های برقی از این مجموعه می توانید با شماره های تلفن پایین صفحه تماس بگیرید. سقف متحرک رستوران از مدرن ترین سازه های به کار رفته برای سقف می باشد که امکان سرپوشیده و روباز بودن به صورت همزمان را برای این محیط ها فراهم می کنند.

متریال به کار رفته در این سقف ها تنوع بسیار زیادی داشته و با توجه به شرایط آب و هوایی، بودجه در نظر گرفته شده برای کار و همچنین اندازه و ابعاد سقف یکی از انواع سقف های شیشه ای، پلی کربنات و پارچه ای و همچنین ساندویچ پنل مورد استفاده قرار می گیرد.

سقف متحرک چگونه حرکت می‌کند؟

با فشردن دکمه ، فرمان حرکت به رسیور سقف متحرک ارسال میشود. رسیور به صورت مستقیم به موتور توبلار متصل است در قسمت انتهایی سقف باکس موتور وجود دارد موتور درون این باکس جایگذاری می‌شود نیروی تولید شده توسط این موتور به وسیله چرخ دنده هایی خاص و قدرتمند به شفت عقب سیستم انتقال می‌یابد.

شفتی از انتهای ریلها عبور می‌کند که این شفت به وسیله یک چرخ دنده تسمه داخل ریل را به حرکت در می آورد یکی از چرخهای داخل ریل به آن تسمه متصل است و حرکت دورانی این تسمه تیغه ابتدایی پارچه سقف برقی را به جلو و عقب جا به جا مینماید. در صورتیکه تمام این مکانیزم با دقت و ظرافت تولید و نصب شود در انتهای کار میتوانیم کشش کافی و لازم را در سطح پارچه داشته باشیم، این کشش کافی است که باعث آبندی و هوابندی فضا خواهد شد.

چگونه کیفیت و سازه سقف متحرک را تحلیل و بررسی کنیم ؟

در بسیاری از پروژه‌های اجرا شده سایبان برقی متاسفانه یا به نوعی خوشبختانه کیفیت سازه سقف متحرک در نگاه اول قابل تشخیص نیست ما تصمیم داریم دراین متن به شما کمک کنیم قبل از خرید، توانایی تحلیل و بررسی کیفیت سازه سقف مورد نظر خود را داشته باشید. اما چگونه میتوان کیفیت سازه را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم.

1-غشاء سقف متحرک

در ابتدا باید بدانیم که مهم ترین عنصر و حساس‌ترین قسمت سقف متحرک، پارچه یا   بکار رفته در سقف می‌باشد مسلماً قرار نیست هیچ نوع پارچه PVC (حتی معمولی ترین پارچه‌ها ) ظرف مدت 6 ماه تا یک سال پاره  یا از هم گسیخته شود. اما استفاده از پارچه نامطلوب حتی در چنین زمان کوتاهی آسیب‌های دیگری برای کل سیستم به همراه دارد.

بعنوان مثال چنین پارچه‌هایی به واسطه سرما و گرمای فصول دچار انبساط و انقباض شده در نهایت رگلاژ کلی سقف را بهم زده و همچنین افتادگی‌های ایجاد شده بین پارچه و پروفیل باعث ورود آب به فضا می گردد. بدیهی است که چنین پارچه هایی ضعیفتر عمل کرده و طول عمر کمتری دارند و سریعتر فرسوده می شوند. به همین جهت سایه روشن همواره فقط و فقط از پارچه های اروپایی مهلر آلمان یا فراری فرانسه استفاده می کند

2مقاومت سازه در سقف جمع شونده

دومین اصل و مهمترین اصل بعد از پارچه مقاومت سازه می‌باشد سازه‌های سقفهای متحرک سایه روشن در سه تیپ دسته بندی می‌شوند

  • سازه‌های لایت
  • سازه‌های مقاوم الومینیومی
  • سازه‌ای استراکچرال که این نوع سازه از ستونهای فولادی با کامپوزیت الومینیوم ساخته شده است، برای سازه‌هایی با ابعاد بزرگتر و به عنوان مثال طول ریل 12 متر مناسب هستند

3-بررسی اتصالات بکار رفته در سقف

سیستم های سقف متحرک علیرغم داشتن سازه ای مقاوم و مستحکم در صورت نداشتن اتصالاتی متناسب با سازه ، قطعا در شرایط بحرانی قرار خواهند گرفت(ناشی از بار برف و باد شدید) و دچار آسیب و فروریختگی خواهد شد

4اکسسوری و یراق آلات بکار رفته در سقف

مورد چهارم اکسسوری و یراق آلات بکار رفته در سقف می باشد. سایه روشن برای انتخاب اکسسوری های بکار رفته در سقف مثل چرخها که وزن برف را تحمل می کنند ویا آپاراتوس عقب که وظیفه انتقال بار را به قسمت بیس سیستم رابرعهده دارد نهایت دقت و سختگیری را اعمال کرده است. و مهمترین اصل بعد از طراحی یک سیستم سقف جمع شونده مقاوم در برابر بار برف و وزش باد شدید چگونگی نصب آن سیستم می باشد

حداکثر ابعاد قابل اجرا در سقف متحرک

امروزه در صورتیکه یک شرکت از تیم فنی و مهندسی قوی سازه بهرمند باشد این امکان را دارد که سازههای با ابعاد و دهانه ای بزرگتر از معمول را طراحی و اجرا کند. مقاطعی که از پیش طراحی و مهندسی آنها در شرکت سایه روشن انجام شده، حداکثر تا چه دهانه ای را می توانند پوشش دهند؟

سایه روشن ریلها و ستونهای متنوعی را طراحی و مهندسی کرده  که شامل 3 تیپ سازه میباشند.

اول سازه‌های لایت با ابعاد کوچک که در آنها از نوع خاص و سبکی از پروفیلها استفاده میشود

دوم سازه‌های میدل یا مقاوم هستند که در آنها از ریلها و ستونهای آلومینیومی قوی تر استفاده میشود

سوم سازه های کامپوزیت هستند که برای دهانه های بزرگ تر و وسیع تراستفاده میشود به این صورت که داخل همان مقاطع آلومینیوم از مقاطع فولادی استفاده میشود

فاصله ستونهای جلویی در سازه‌های سایه روشن تا 12 متر هم میتواند باشه (همانند پروژه سالن اجتماعات ساختمان اداری ایسوز با طول ریل 12 متر، این پروژه که مساحت 350 مترمربع میباشد فقط با 3 ستون میانی پوشش داده شد) با تکیه بر علم مهندسی سازه می توان هر نوع سقف متحرک یا سازه ای را در ابعاد بزرگ و مساحت وسیع طراحی و تولید نمود.

تکیه گاه مناسب در کف یا بدنه ساختمان برای نصب سقف متحرک

مهمترین اصل بعد از طراحی یک سیستم سقف برقی مقاوم ،چگونگی نصب آن سیستم می باشد

1-در زمان اتصال به بدنه موجود

برای نصبی کاملا ایمن نیاز به بیسی مناسب در نما و بدنه ساختمان داریم.

بهترین نوع بیس، اتصال به تیرهای افقی ساختمان میباشد که بر روی این تیرها، پلیت انتظاری نصب میشود و سقف به صورت پیچ و مهره به این بیس پلیتها اتصال پیدا میکند

2-در زمان اجرای ستون نگهدارنده

در کف بهترین نقطه برای نصب سقف متحرک سر ستونهای بام و در صورت عدم دسترسی به سر ستونها، میتوان برای ایجاد اتصالی مستحکم از تیرهای اصلی که در کف موجود است بهره برد و در صورت عدم دسترسی به هیچ کدام از این موارد با توجه به ابعاد سقف و کد ارتفاعی محل اجرای سقف و میزان باد وارده در منطقه می‌توان به دو روش زیر برای تامین استحکام مورد نیاز عمل کرد:

  • با اجرای یک مت یا لایه بتنی در کف
  • ساخت فلاور باکس تجهیز شده به لایه سیمانی در کف آن

خدمات پس از فروش و گارانتی سقف متحرک چگونه است؟

شاید مهمترین عناصری که در گارانتی سایبان متحرک از نگاه مشتری حائز اهمیت است گارانتی غشاء و موتور میباشد. در صورتیکه از دید کارشناسان ما مهمترین اجزایی که نیاز به گارانتی دارند یراق آلات حرکتی میباشد. این موضوع زمانی پیچیده و حائز اهمیت میشود که سقف جمع شونده شما تولید شرکتهای ایرانی نباشد.

زمانی که یکی از قطعات یا اکسسوریهای سقف جمع شونده برقی دچار آسیب شود برای تعویض آن قطعه و راه اندازی مجدد سایبان برقی با مشکلات بی‌شماری مواجه خواهید شد. محدودیتهای پستی در ایران ،هزینه ایاب و ذهاب و اسکان نیروهای خارجی، پروازهای خارجی و هتل، پیگیری های خسته کننده و طولانی و… امروزه با تجربه بالای همکاران و جامعه مهندسی کشورمان در زمان انتخاب شرکت سازنده محصول، قطعاً به مقوله خدمات پس از فروش توجه ویژه ای می‌گردد.

این موضوع وقتی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که شما قصد خرید یک سیستم موتورایز یا متحرک را داشته باشید. زیرا در طول دوره بهره برداری هر لحظه احتمال و احتیاج به رفع نقص پیش خواهد آمد. در این شرایط و زمان می باشد که اهمیت کیفیت خدمات پس از فروش برای مشتری محرز خواهد شد. محصول ما در بخش موتور و غشاء تاشو سقف 5 سال گارانتی ودر بخش اکسسوری و یراق آلات حرکتی سقف دارای 2 سال گارانتی می باشد. همچنین سایه روشن 15 سال خدمات پس از فروش به مشتریان خود ارائه می‌دهد