اخبار جامعه

آغاز به کار نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی اصفهان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، علی اصغر در شالبافیهمعاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عصر امروز پنجشنبه گفت: شعار روز جهانی گردشگری امسال به معنای ایده های نو است، یعنی مدیران و مسئولان نیز باید بتوانند کارآفرینان را واقعا رها کنند. عرصه

وی ادامه داد: در سال گذشته تلاش کرده ایم با ساماندهی همکاری و تسهیل بین بخشی در دو محور، بر حضور بخش خصوصی در گردشگری تاکید کنیم. اصفهان نیاز به ایجاد اقامتگاه و هتل دارد و می تواند از فرصت این مشارکت ها استفاده کند.

در شالبافیه وی افزود: در سال گذشته اولویت با توزیع زمانی و مکانی سفرها بوده و لایحه سازمان تعطیلات نیز تهیه شده است. با تصویب این لایحه امیدواریم شهرهایی مانند اصفهان بتوانند در همه روزهای سال از نعمت گردشگران بهره مند شوند.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: معتقدیم بسیاری از مشکلات شرق استان اصفهان با حضور گردشگران قابل حل است. بیش از هزار رویداد در کشور برگزار می شود که قابلیت جذب گردشگر را دارند و امکان ثبت ملی از این رویدادها وجود دارد و فرصت خوبی برای توسعه گردشگری به ادارات کل ارائه می شود. لذا در حوادث اصفهان تلاش شده است شاین ملیت داشته باشید، ثبت نام کنید و شرایط را دریافت کنید.

شرایط گردشگری و صنایع دستی اصفهان خوب نیست

عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در شورای اسلامی در این مراسم گفت: هنرمندان از رئیس جمهور تقاضای توجه دارند و ما از گروهی که در حوزه دولت برنامه ریزی نمی کنند، درخواست کار داریم چرا همه اینها. در اصفهان با اتفاقات خوبی در زمینه هنر و گردشگری دست و پنجه نرم می کنند

وی ادامه داد: فعالیت های سال گذشته در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مطلوب نبود و تنها گام های اولیه ای بود که باید به آن رسیدگی شود. مجلس نیز از این سه حوزه در صلاحیت خود حمایت خواهد کرد. حتی اگر به کالاها و هنرهای اصفهان رسیدگی نشود، تا جایی که بتوانیم به نصف دنیا کمک می کنیم.

مقتدایی تصریح کرد: کارهای خاکی در اصفهان باید سریعتر انجام شود.

تفکر برای پیشرفت و موفقیت لازم است

علیرضا ایزدی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان اظهار کرد: ایران اسلامی اگر می خواهد ایران بماند و ایران باشد، نیازمند کارآفرینان گردشگری و هنرمندان صنعتگر است که سفیران نماینده ایران باشند.

وی ادامه داد: پنجم آنلاین روز جهانی گردشگری با عنوان بیندیشید و اندیشه ای نو برای گردشگری پرورش دهید. تفکر برای توسعه، برنامه ریزی و موفقیت لازم است. گردشگری عنصری از توسعه پایدار است.

ایزدی تاکید کرد: گردشگری در شناساندن نام بزرگ ایران اسلامی به جهانیان موثر است. امروزه شاهد رشد ایده ها برای توسعه پایدار گردشگری هستیم.

وی در پایان پیشنهاد کرد استان اصفهان به عنوان پرچمدار گردشگری و صنایع دستی ایران پایلوت نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی ایران شود.

لازم به ذکر است در پایان این رویداد تفاهم نامه همکاری مشترک بین وزارت میراث فرهنگی و وزارت صنعت، معدن و تجارت امضا شد.