اقتصادی

راهکار فرانسه برای فروش خودرو

در حالی که خودروسازان خودروهای الکتریکی جدید را معرفی می کنند، فرانسه یارانه ها را برای خریداران فقیرتر افزایش می دهد.

به گزارش خبر فوری، در حالی که امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه از پرداخت یارانه بیشتر برای خرید خودروهای برقی برای فقیرترین خانواده ها و تشویق تولید بیشتر داخلی خبر داده بود، رنو و استلانتیس خودروهای برقی جدید کارخانه فرانسوی را در نمایشگاه خودروی پاریس معرفی کردند.

مکرون در مصاحبه ای با روزنامه تجاری Les Eco قبل از بازدید از نمایشگاه گفت یارانه خودروهای برقی برای خانوارهای کم درآمد از 6000 یورو به 7000 یورو (9769 دلار) در سال آینده افزایش می یابد و برای سایر خریداران فرانسوی به 5000 یورو کاهش می یابد. .

وی افزود: برنامه «اجاره اجتماعی» برای کمک به خانواده‌های کم‌درآمد برای خرید خودروی برقی با مبلغ ۱۰۰ یورو در ماه از ابتدای سال ۲۰۲۴ آغاز می‌شود. امروزه بیشتر خودروهای الکتریکی گرانتر از سایرین هستند و برای بسیاری مقرون به صرفه نیستند.

مکرون گفت: ما یک استراتژی صنعتی برای مردم داریم تا فرانسوی‌های بیشتری خودرو بخرند. کمبود خودروهای برقی فرانسوی موضوعی حساس در نمایشگاه خودروی داخلی است که برندهای خودروسازی چینی در آن حضور پررنگی دارند.

به گزارش رویترز، کارلوس تاوارس، مدیرعامل Stlantis گفت: شرکت خودروسازی Stlantis از صنعت خودروسازی اروپا به ویژه فرانسه حمایت خواهد کرد. تاوارس گفت که تعداد مدل های تولید شده در فرانسه توسط چهار خودروساز جهان به زودی از 6 به 12 دو برابر خواهد شد.

انتهای پیام