اقتصادی

جریمه یک میلیارد یورویی اپل در فرانسه تخفیف یافت

یک دادگاه فرانسوی جریمه 1.1 میلیارد یورویی اپل را به دلیل رفتار ضدرقابتی به 372 میلیون یورو (366.31 میلیون دلار) کاهش داد.

به گزارش خبر فوری، جریمه اولیه در سال 2020 توسط ناظر ضد انحصار فرانسه علیه اپل به دلیل رفتار ضدرقابتی در قبال شبکه توزیع و خرده‌فروشی اعمال شد. در آن زمان، این بزرگ‌ترین جریمه‌ای بود که تا به حال توسط تنظیم‌کننده ضدانحصار صادر شده بود، که می‌گفت اپل از خرده‌فروشان برای مطابقت با قیمت‌های شرکت کالیفرنیا در فروشگاه‌ها یا آنلاین خود، هزینه‌ای را از خرده‌فروشان دریافت می‌کرد.

یک دادگاه تجدیدنظر، یافته‌های ناظر رقابت فرانسه مبنی بر سوء استفاده اپل از وابستگی اقتصادی خرده‌فروشان به این شرکت را تایید کرد، اما اتهام تعیین قیمت را کنار گذاشت. همچنین مدت زمان شارژ را کاهش داد تا مشتریان عمده فروشی کاهش یابد.

دادگاه تصمیم گرفت نرخ مورد استفاده برای محاسبه جریمه را کاهش دهد.

در سال 2020، ناظر ضد تراست فرانسه به دلیل اندازه و قدرت مالی اپل، از نرخ بالایی برای محاسبه جریمه استفاده کرد.

بر اساس گزارش رویترز، اپل اعلام کرده است که به این تصمیم اعتراض خواهد کرد، اما به میزان جریمه صادر شده توسط دادگاه اشاره ای نکرده است. این شرکت آمریکایی در اطلاعیه ای اعلام کرد که اگرچه دادگاه بخشی از تصمیم سازمان رقابت فرانسه را به درستی ابطال کرده است، اما معتقدیم این تصمیم باید به طور کامل لغو شود و قصد داریم درخواست تجدید نظر کنیم. این حکم برای رویه هایی است که بیش از یک دهه پیش ایجاد شده اند و خود سازمان فرانسوی اعتراف می کند که دیگر از آنها استفاده نمی شود.

انتهای پیام