اقتصادی

جریمه‌های نشت اطلاعات در استرالیا سنگین‌تر می‌شود

دولت استرالیا قانونی را معرفی می کند که جریمه های افشای اطلاعات خصوصی را به دنبال هک Optus به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

به گزارش خبر فوری، این آیین نامه جریمه نقض جدی یا مکرر اطلاعات را به 50 میلیون دلار استرالیا (32 میلیون دلار) افزایش می دهد که سه برابر ارزش سود حاصل از سوء استفاده از اطلاعات یا 30 درصد گردش مالی خالص یک شرکت است. در دوره مربوطه جریمه فعلی 2.22 میلیون دلار استرالیا است.

مارک دریفوس، دادستان کل استرالیا در بیانیه‌ای گفت: «استرالیا به قوانین بهتری برای تنظیم نحوه رسیدگی شرکت‌ها به اطلاعاتی که جمع‌آوری می‌کنند و جریمه‌های بالاتری برای تشویق رفتار خوب نیاز دارد». متأسفانه، افزایش تعداد نقض اطلاعات در هفته های اخیر نشان می دهد که اقدامات امنیتی موجود کافی نیست. این کافی نیست که جریمه یک نقض بزرگ داده را به عنوان هزینه انجام تجارت بدانیم.

این لایحه به کمیسر اطلاعات استرالیا اختیارات بیشتری برای مقابله با نقض داده ها می دهد.

Optus، زیرمجموعه استرالیایی سنگاپور (Singtel)، ماه گذشته یک نقض امنیتی بزرگ را فاش کرد که اطلاعات 9.8 میلیون مشتری فعلی و سابق این شرکت را فاش کرد. افشای جزئیات مالی بیش از دو میلیون مشترک Optos نگرانی هایی را در مورد کلاهبرداری مالی گسترده ایجاد کرده است.

این هک برای Optus و Singapore Telecom تبدیل به یک بحران شده است. این شرکت برای مجوزها و پاسپورت های جایگزین پرداخت می کند و هزینه های کلی، از جمله صورت حساب ها و جریمه ها، می تواند به صدها میلیون دلار برسد.

سینگتل در این ماه اعلام کرد که دیالوگ، دیگر زیرمجموعه استرالیایی این شرکت، قربانی یک حمله سایبری شده است که ممکن است اطلاعات 20 مشتری و کمتر از 1000 کارمند را افشا کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، شرکت تلفن استرالیایی Telstra پس از افزایش چشمگیر موارد کلاهبرداری از مشتریان، خواستار بازنگری قانون حفظ اطلاعات خود شده است.

انتهای پیام