اخبار جامعه

فواید عجیب شیرهای فاسد برای گیاهان

این نوشیدنی نه تنها برای بدن انسان، بلکه برای گیاهان نیز مفید است. خار مریم می تواند نقش مهمی به عنوان کود برای باغچه، باغچه یا گلدان های کوچک روی طاقچه آشپزخانه داشته باشد. شیر تاریخ مصرف گذشته، شیر تازه، پودر یا له شده می تواند در باغبانی به رشد گیاهان کمک کند.

شیر به عنوان یک ضد قارچ و آفت کش

ممکن است تعجب کنید؛ اما باید بگوییم که شیر نه تنها برای گیاهان مغذی است، بلکه خاصیت ضد قارچی و آفت کشی نیز دارد. شیر مصرف نشده یا ( تاریخ مصرف گذشته ) حشرات را از گیاهان دفع می کند و البته عملکرد رشد آنها را بهبود می بخشد. برای این کار لازم نیست از شیر 100 درصد استفاده کنید. در عوض، از شیر کم چرب (2 درصد) یا کم چرب (1 درصد) به جای شیر بدون چربی یا کامل استفاده کنید. شیر را با آب به نسبت 50-50 مخلوط کنید و در یک بطری اسپری بریزید تا گیاهان به راحتی مقدار شیر را دریافت کنند.

شیر مغذی با کلسیم برای آبیاری

این مایع مغذی علاوه بر ضد قارچ بودن، مواد مغذی مانند کلسیم را در اختیار گیاه قرار می دهد. آبیاری گیاهان با شیر مخصوصاً برای گیاهان زیبای گوجه فرنگی مفید است. برای آبیاری گیاهان با شیر، شیر کشک را در ظرفی بریزید تا خنک شود و سپس آن را از صافی رد کنید تا تکه های پنیر از آب جدا شود. سپس از آب لوله کشی بریده شده برای آبیاری گیاهان استفاده کنید و تکه های پنیر را دور بریزید.

فواید شیر در باغ

همان خواصی که شیر را برای انسان مفید می کند، مانند کلسیم و ویتامین های گروه B، همان خواصی است که برای گیاهان مفید است. کلسیم از رشد گیاه حمایت می کند و از پوسیدگی انتهای شکوفه ها که می تواند ناشی از کمبود کلسیم باشد جلوگیری می کند. این حالت در گیاهان گوجه فرنگی، فلفل و کدو حلوایی بسیار شایع است. محققان دریافتند که شیر با خواص ضد قارچی خود نتایج موفقیت آمیزی در درمان سفیدک کرکی (یک بیماری قارچی) دارد که بر بسیاری از محصولات مهم اقتصادی مانند خوشه انگور تأثیر می گذارد.

مضرات شیر ​​در باغچه

با این حال، شیر نوشدارویی برای رشد گیاه نیست. استفاده بیش از حد می تواند گیاه را از بین ببرد، به لطف باکتری های موجود در نوشیدنی که می تواند رشد را متوقف کند و باعث پژمردگی شود. چربی شیر کامل نیز می تواند باعث ایجاد بوی بد شود و شیر بدون چربی می تواند باعث پوسیدگی سیاه، پوسیدگی نرم و لکه برگ آلترناریا در برخی محصولات شود.

برگ های گیاهان را بچرخانید

شیرها وظیفه صیقل دادن برگ درختان را دارند. هنگامی که برگ های درختان را با آب می شستیم، ممکن است لکه های سفیدی روی برگ ها مشاهده کنید که گیاه شما را لکه دار می کند. اما می‌توانید با پاشیدن شیر روی پنبه یا دستمال نرم، برگ‌ها را نرم کنید.

نسبت آبیاری کافی

شیر را با آب به نسبت 50-50 مخلوط کرده و در یک بطری اسپری بریزید. آبیاری در فضای باز برای اطمینان از سودمندی باغ شما، به جای کشتن گیاهان ضروری است. این نسبت نباید دقیق باشد. در واقع، شما حتی می توانید یک چهارم فنجان یا بیشتر شیر را زمانی که آخرین قسمت های لیتر را تمام کردید استفاده کنید.

روش های استفاده

  • مخلوط شیر را روی برگ های گیاه بمالید و بعد از 30 دقیقه دوباره چک کنید تا مطمئن شوید شیر مایع جذب شده است. اگر در این مرحله هنوز مایعی روی برگ ها وجود دارد، به آرامی با یک پارچه مرطوب آنها را پاک کنید. اگر مایع برای مدت طولانی روی برگ ها بماند، گیاهان خاصی مانند گوجه فرنگی می توانند مستعد ابتلا به بیماری های قارچی باشند. همچنین می توانید مخلوط شیر را مستقیماً در پایه گیاه بریزید تا ریشه ها آن را جذب کنند.
  • اگر فضای باغ بزرگی دارید که می خواهید با محلول شیری رنگ آن را اسپری کنید، از سمپاش شیلنگ باغچه استفاده کنید. تقریباً 1 گالن شیر یک باغ 20×20 فوتی را پوشش می دهد و 5 گالن شیر باید 1 هکتار را پوشش دهد.
  • پس از سمپاشی شیر از سموم و کودهای شیمیایی روی گیاهان استفاده نکنید. این باعث از بین رفتن باکتری های موجود در شیر می شود که به رشد گیاهان کمک می کند. پس از استعمال شیر روی گیاهان، ممکن است بوی کمی به مشام برسد. با این حال، در نهایت فروکش خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

آیا می دانید آدامسی که می جوید چقدر سالم است؟/ خواص و ترکیبات جالب آدامس هایی که نمی دانستید!

7 اشتباه آرایشی که باعث پیری شما می شود!

کدام سبزیجات برای افراد دیابتی مفید است؟

بهترین و سالم ترین روش برای تهیه صبحانه با جو

233236