اقتصادی

مقررات جدید اپ استور برای استفاده از رمزارز

اپل با به‌روزرسانی دستورالعمل‌های فروشگاه App خود در مورد ارزهای دیجیتال و توکن‌های قابل تعویض (NFT) خط‌مشی این شرکت را روشن کرده است.

به گزارش خبر فوری، اپل هیچ مشکلی با صرافی‌های ارزهای دیجیتال یا هر اپلیکیشن دیگری که امکان معامله ارزهای دیجیتال و توکن‌های دیجیتال را فراهم می‌کند، ندارد. تا زمانی که این صرافی ها مجوزهای منطقه ای لازم را برای فعالیت در منطقه ای که این اپلیکیشن در آن توزیع می شود، داشته باشند.

با این حال، برای فروش برنامه‌ها، NFT و خدمات مرتبط، باید از سیستم‌های خرید درون‌برنامه‌ای اپل استفاده کنند که ممکن است حاوی دکمه‌ها، پیوندهای خارجی یا سایر ویژگی‌های تماس نباشد تا مشتریان را به مکانیسم‌های خرید داخلی اپل هدایت کند. خریدهای درون برنامه ای داشته باشید

تلاش اپل برای مسیریابی پرداخت ها از طریق سیستم پرداخت این شرکت، با توجیه اینکه سیستم پرداخت اپل تنها راه امن برای کاربران و اطلاعات حساس آنهاست، منجر به اختلافات حقوقی با اپیک گیمز و درگیری با دولت هایی مانند کره جنوبی شده است.

اپل برای پرداخت های انجام شده 30 درصد کارمزد دریافت می کند که درآمد قابل توجهی را از برنامه هایی مانند Fortnite گرفته است.

اپل به کاربران این امکان را می دهد که مجموعه NFT خود را در برنامه های آیفون و آیپد مشاهده، مرور و به اشتراک بگذارند. اما پس از یک سری شوک‌های اقتصادی و فروپاشی بازار ارزهای دیجیتال که تقاضا برای دارایی‌های دیجیتال را کاهش داد، حجم معاملات NFT نسبت به بالاترین رکورد خود در ژانویه حدود 97 درصد کاهش یافته است.

اپل همچنین برای اولین بار قیمت خدمات Music و TV Plus خود را با استناد به هزینه های مجوز افزایش داد. این شرکت قیمت سرویس Apple Music را از 9.99 دلار به 10.99 دلار برای کاربران افزایش داده و قیمت این سرویس را در مقایسه با سرویس های آمازون و اسپاتیفای گران کرده است.

به گزارش بلومبرگ، قیمت اشتراک Apple TV Plus از 4.99 دلار به 6.99 دلار و قیمت بسته Apple One با دو دلار افزایش به 16.95 دلار رسیده است. اشتراک Apple TV Plus ارزانتر از خدمات شرکت هایی مانند نتفلیکس یا Warner Bros Discovery است.

انتهای پیام