اقتصادی

حذف ۷۰۰۰ اپلیکیشن از فروشگاه اپ استور روسی

اپ استور روسیه از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین، 6982 اپلیکیشن موبایل را از دست داده است، زیرا چندین شرکت برنامه ها و بازی های خود را از فروشگاه اپلیکیشن آیفون و آیپد این کشور حذف کرده اند.

به گزارش خبر فوری، آمارهای شرکت تحقیقاتی Sensor Tower نشان می دهد که این اپلیکیشن ها تا به امروز ۲۱۸ میلیون بار در روسیه دانلود شده اند که معادل بیش از سه درصد از ۶.۶ میلیارد دانلود جهان است.

در بحبوحه مهاجرت گسترده چندین شرکت روسی، برنامه های چندین شرکت بزرگ فناوری در اپ استور روسیه همچنان در صدر بیشترین دانلود قرار دارند، اما جدول برنامه های محبوب پر از برنامه های VPN است.

اگرچه اپل به طور منظم برنامه های منسوخ شده را از اپ استور حذف می کند، اما پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین در 24 فوریه، حذف برنامه ها از فروشگاه روسی این شرکت نسبت به دو هفته اول فوریه 105 درصد افزایش یافته است. است.

به گزارش TechCrunch، روسیه تنها کشوری نیست که توسط طراحان اپلیکیشن تحریم شده است. بسیاری از ناشران برنامه ها و بازی ها را از اپ استور بلاروس، همسایه و متحد روسیه حذف کرده اند. این کشور از آغاز تهاجم روسیه 9500 درخواست را حذف کرده است که 73 درصد نسبت به دو هفته اول فوریه افزایش داشته است.

انتهای پیام/