اخبار جامعهکسب و کار خبر فوری

روز پدر و مادر در سال ۱۴۰۱

روز زن سال 1401 چه روزی است؟

  اگر می خواهید پدر و مادر خود را غافلگیر کرده و کادو تولد پدر، کادو روز پدر، کادو روز مادر و مناسبتهایی از این دست را آماده کنید، باید از تاریخ دقیق آن آگاه باشید. در این مطلب ، به بررسی تاریخ دقیق در تقویم شمسی – قمری – میلادی، استوری و کلیپ تبریک و پیامک روز پدر و مادر پرداخته ایم .با ما همراه باشید تا با برنامه ریزی به استقبال خرید کادوی مناسب همانند چاپ عکس روی شکلات بروید.

روز مادر ۱۴۰۱ چه روزی است ؟

.:: تاریخ دقیق روز مادر در تقویم 1401 مصادف است با 23 دی ::.

در ایران روز مادر ۱۴۰۱، ۲۰ جمادی‌الثانی زادروز دختر پیامبر اسلام، فاطمه زهرا (س) است. و به علت قمری بودن تاریخ تولد حضرت فاطمه زهرا (سدر ایران روز مادر تاریخ هجری شمسی ثابتی ندارد و هر ساله این روز در تقویم شمسی ما در حال گردش است.

تاریخ روز مادر در سال ۱۴۰۱

تاریخ شمسی روز مادر ۱۴۰۱ در ایران مصادف است با :

تاریخ شمسی روز مادر 1401 : یکشنبه ، ۲۳ دی ۱۴۰۱
۲۳ / ۱۰ / ۱۴۰۱

تاریخ دقیق روز مادر 1401 به قمری 1443

تاریخ قمری روز مادر 1401 (روز زن ۱۴۰۱ ) در تقویم قمری 1443 مصادف است با :

تاریخ قمری روز مادر : الأربعاء ، ۲۰ جمادی الثانی ۱۴۴۴
۲۰ / ۶ / ۱۴۴۳

تاریخ دقیق روز مادر 1401 در تقویم میلادی 2022

تاریخ میلادی روز مادر ۱۴۰۱ و روز زن 1401 در تقویم میلادی 2022 مصادف است با :

تاریخ میلادی روز مادر :
Sunday, 13 January 2022
13 – 1 – 2022

تاریخ روز جهانی مادر 2022 در تقویم سال 1401

تاریخ روز جهانی مادر در تقویم سال ۱۴۰۱ مصادف است با :

چهارشنبه ، ۲۲ اردیبهشت [ ثَور ] ۱۴۰۱
۲۲ / ۲ / ۱۴۰۱

تاریخ روز جهانی مادر در سال 2022 میلادی

تاریخ روز جهانی مادر ۲۰۲۲ در سال 1401 به میلادی مصادف است با :

2021 May 12 , Wednesday
12 – 5 – 2021

تاریخ روز مادر (تاریخ روز زن)

( بیستم جمادی الثانی ) ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها و روز مادر ( روز زن ) بر تمامی مادران عزیز مبارک باد.

تاریخ روز زن سال ۱۴۰۱

روز مادر ۱۴۰۱ : ۲۳ دی ۱۴۰۱ ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و روز مادر [ ٢٠ جمادی الثانیه ]

روز مادر و روز زن در کشورها و مناطق مختلف جهان

روز مادر و روز زن در کشورها و مناطق مختلف جهان تاریخچه های متفاوتی دارد. ولی عامل مشترک در بین تمامی روزهای مادر در کشورهای مختلف یادبود یک زن مهم در تاریخ آن کشور است.

روز مادر، روزی است که در کشور های مختلف برای بزرگداشت مقام زن و مادر گرامی داشته می شود. در کشور های مختلف جهان تاریخ های متفاوتی را به عنوان روز زن و روز مادر جشن می گیرند. برخی از تابلو سه بعدی به عنوان هدیه روز مادر استفاده می کنند و چهره مادر خود را ماندگار می کنند.

به عنوان مثال در کشور ایران روز 20 جمادی الثانی برابر با روز تولد حضرت فاطمه زهرا به عنوان روز مادر شناخته می شود، در کشور های اروپایی کاتولیک روز مریم مقدس را به عنوان روز مادر جشن می گیرند.

در کشور بولیوی روز جنگ ویژه‌ای که زن‌ ها نیز در آن شرکت داشتند را به عنوان روز زن و روز مادر جشن می گیرند، در برخی از کشور های غربی از جمله انگلستان دومین یکشنبه ماه مه هر سال روز مادر می باشد و در ژاپن، زاد روز همسر وقت امپراتور این کشور به عنوان روز مادر گرامی شمرده می‌شود. چاپ روی قاب گوشی نیز در سایر کشورها به عنوان ایده کادو روز مادر استفاده می شود.

روز جهانی مادر ۲۰۲۱ در سال ۱۴۰۱

از مادر سالی یکبار در اکثر کشورهای جهان تجلیل می شود. اما این روز مثل روز جهانی زن نیست که در همه جهان در یک روز (8 مارس) تجلیل شود، اکثر کشورها این روز را در روزهای مختلف ماه می تجلیل می کنند. کشورهای که روز مادر را در یکشنبه دوم ماه می جشن می گیرند، عبارت اند از:

امریکا، کانادا، استرالیا، نیوزیلاند، جاپان، مالیزیا، فلیپین، سنگاپور، بنگلادیش،چین، هانگ کانگ، تایوان، دنمارک، بلجیم،اتریش، سویزرلیند،جرمنی، فنلیند، نیدرلند،جمهوری چک، سلواکیا، کروشیا،ایتالیا، ترکیه، یونان، برازیل، انگولا، چلی، کولومبیا، کیوبا، ایکوادور، هاندوراس، جامایکا، مالتا، پیرو، اروبا، بهاماس، باربادوس، برمودا، بنیری، افریقای جنوبی، یوروگوا، ونزویلا و زیمبابوی.

کشورهای هنگری، لیتوانیا، پرتگال و هسپانیا در اولین یکشنبه ماه می ، فرانسه، جمهوری دومینیکن، هایتی و سویدن در آخرین یکشنبه ماه می، کوریای جنوبی و البانیا به تاریخ دهم ماه می ( روز والدین)، کشور های هند، پاکستان، سنگاپور، عمان، قطر، مکسیکو، گواتیمالا و السلوادور به تاریخ دهم ماه می، پولند به تاریخ 26 ماه می، بولیویا به تاریخ 27 ماه می، نیکاراگوا به تاریخ 30 ماه می جشن روز مادر را برپا می کنند.

روز مادر در کشور های البانیا، بلغاریا، رومانیا، بلاروسیه، اوکراین، بوسنیا و هرزه گوینا، صربستان، مونتینگرو، سلوانیا، مکدونیا و ویتنام به تاریخ هشتم مارچ که روز جهانی زن نیز می باشد، تجلیل می گردد.

روز مادر در کشور های عربی مثل بحرین، مصر، لبنان، سوریه، فلسطین، کویت، سعودی و یمن به تاریخ 21 مارس که روز اول بهار است، و در گرجستان به تاریخ 3 مارس، در اسرائیل به تاریخ 30 جنوری و در ارمنستان به تاریخ 7 آوریل، در تایلند به تاریخ 12 آگوست ( روز تولد ملکه سریکیت کیتیا کارا) و در کاستاریکا به تاریخ 15 آگوست و در ارجنتاین به تاریخ دومین یا سومین یکشنبه ماه اکتبر و در روسیه در آخرین یکشنبه ماه نوامبر و در پانامه به تاریخ 8 دسامبر و در اندونیزیا به تاریخ 22 دسامبر روز مادر تجلیل می گردد.

روز مادر درکشورهای آیرلند و بریتانیا در چهارمین یکشنبه ماه روزه عیسویان به نام ( یکشنبه مادر) و در افغانستان به تاریخ 14 جون ( 24 جوزا) طی محافل باشکوه تجلیل می شود.

روز مادر روزی است که به یادبود و افتخار مادران در کشورهای مختلف گرامی داشته می‌شود.

تاریخچه روز جهانی مادر به قرن نوزدهم برمی‌گردد. در نخستین سال‌های دهه ۱۸۵۰، یک فعال امور زنان به نام «اَن ریوس جارویس»، انجمن‌هایی را با نام فعالیت‌های روز مادر تشکیل داد. هدف این انجمن‌ها، کمک به سربازان مجروح جنگ بود. بعد از جنگ جارویس و دیگر زنان این انجمن‌ها روز دوستی مادران را راه انداختند.

هدف این انجمن‌ها کمک به صلح و نزدیک کردن دشمنان سابق به همدیگر بود. یکی از زن‌های فعال در این انجمن‌ها، به نام «جولیا وارد هاو» در سال ۱۸۷۰، بیانیه روز مادر را منتشر کرد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت جان کلام این بیانیه این بود که زنان نقش سیاسی فعال‌تری برای ترویج صلح به عهده بگیرند.

دختر جارویس، به نام «آنا جارویس»، بعد از مرگ مادرش، تلاش‌های بسیاری برای برگزاری این روز کرد. در نهایت رئیس جمهور وقت آمریکا (وودرو ویلسون) به صورت رسمی دومین یکشنبه ماه می را از سال ۱۹۱۴، روز مادر اعلام کرد. از آن روز به بعد هر ساله 12 می را به عنوان روز جهانی مادر جشن می‌گیرند.

تاریخ دقیق روز جهانی والدین | در تقویم 1401 کی و چه روزی است؟

روز ملی پدر و مادر در چهارمین یکشنبه ماه جولای به همه والدین گرامی می‌دارد. مهم نیست که والدین ما کجا هستند، این روز نقش مهم آنها را در زندگی ما جشن می گیرد. می توانیم همه والدین خود را دور هم جمع کنیم و یکباره از آنها قدردانی کنیم. والدین نقش مهمی در زندگی فرزندان دارند.

از بدو تولد ما، والدین محافظت می کنند، آموزش می دهند، ارائه می دهند و به عنوان الگو عمل می کنند. به عنوان بخشی از یک خانواده، ما به دنبال راهنمایی آنها هستیم. ما رفتار آنها را منعکس می کنیم و یاد می گیریم که بخشی اصلی از جوامع خود باشیم. در ادامهرا در تقویم شمسی، میلادی و قمری ارائه داده ایم.

تاریخ روز جهانی والدین در تقویم 1401 کی و چه روزی است؟

تاریخ دقیق روز جهانی والدین در تقویم میلادی:

تاریخ دقیق روز جهانی والدین سال 2022 در تقویم میلادی مصادف است با:

Wednesday, June 1, 2022
2022-06-01

تاریخ دقیق روز جهانی والدین در تقویم شمسی:

تاریخ دقیق روز جهانی والدین سال 1401 در تقویم شمسی مصادف است با:

، ۱۴۰۱
۱۴۰۱/۰۳/۱۱

تاریخ دقیق روز جهانی والدین در تقویم قمری:

تاریخ دقیق روز جهانی والدین سال 1401 در تقویم قمری مصادف است با:

الأربعاء، ١ ذوالقعده ١٤٤٣
۱۴۴۳/۱۱/۰۱

چگونه روز جهانی والدین را جشن بگیریم؟

در طول زندگی ما، والدین ما را به سمتی سوق می دهند که افراد مستقلی باشیم. همانطور که بسیاری از ما می دانیم، این تلاش ها می توانند چالش برانگیز باشند. جهان به همان سرعتی که آنها رشد می کنند در حال تغییر است. اغلب شب های بی خوابی و نگرانی بی پایان به نظر می رسند. در حالی که کاملا برعکس این مسئله است. برای جشن گرفتن این روز مدتی را با والدین خود بگذرانید یا به دیدار کسی بروید که برای شما مانند والدین است.

متن تبریک روز جهانی والدین

خورشید

هر روز دیرتر از پدرم بیدار می شود

اما زودتر از او به خانه بر می گردد !

////////////

سرم را نه ظلم می تواند خم کند نه مرگ ، نه ترس

سرم فقط برای بوسیدن دست های تو خم می شود مادرم

////////////

اشک‌های مادر , مروارید شده است در صدف چشمانش

دکترها اسمش را گذاشته‌اند آب مروارید

حرف‌ها دارد چشمان مادر گویی زیرنویس فارسی دارد

////////////

دستانش را نوازش می کنم داستانی دارد دستانش

دست پر مهر مادر تنها دستی ست

که اگر کوتاه از دنیا هم باشد

از تمام دستها بلند تر است

 مادر یعنی به تعداد همه روزهای گذشته تو، صبوری!

مادر یعنی به تعداد همه روزهای آینده تو ،دلواپسی!

مادر یعنی به تعداد آرامش همه خوابهای کودکانه تو، بیداری!

مادر یعنی بهانه بوسیدن خستگی دستهایی که عمری به پای بالیدن تو چروک شد!

مادر یعنی بهانه در آغوش کشیدن زنی که نوازشگر همه سالهای دلتنگی تو بود!

مادر یعنی باز هم بهانه مادر گرفتن….

////////////

کهکشانها کو زمینم؟

زمین کو وطنم؟

وطن کو خانه ام؟

خانه کو مادرم؟

مادر کو کبوترانه ام؟

معنای این همه سکوت چیست؟

من گم شدم در تو یا تو گم شدی در من ای زمان؟!

کاش هرگز آنروز از درخت انجیر پایین نیامده بودم!