اقتصادی

جک دورسی رقیب جدیدی برای توییتر معرفی می‌کند

همزمان با خرید توییتر توسط ایلان ماسک، یکی از بنیانگذاران این شبکه اجتماعی در حال تست اپلیکیشن شبکه اجتماعی دیگری برای رقابت با پرنده آبی است.

به گزارش خبر فوری، منابع آگاه اشاره کردند که یک هفته قبل از اینکه ایلان ماسک خرید توییتر را تکمیل کند، جک دورسی، یکی از بنیانگذاران و مدیران عامل سابق توییتر، اعلام کرد که به دنبال تست کننده های بتا برای اپلیکیشن اجتماعی مبتنی بر بلاک چین “Blue” است. . آسمان اجتماعی”. (Bluesky Social).

وی گفت: مرحله بعدی شروع تست این پروتکل است. توسعه پروتکل های توزیع شده فرآیند پیچیده ای است و نیاز به همکاری بسیاری از طرفین پس از ایجاد شبکه دارد. بنابراین، ما یک نسخه بتا را برای شناسایی مشکلات راه‌اندازی می‌کنیم، و در حین آزمایش بتا، به تکرار مشخصات پروتکل ادامه می‌دهیم و جزئیات نحوه عملکرد آن را به اشتراک می‌گذاریم. وقتی آماده شد، وارد نسخه بتای باز می شویم و پیوند را به اشتراک می گذاریم تا در لیست انتظار آزمایش بتا قرار بگیریم.

دورسی هفته گذشته در توییتر اعلام کرد که Blue Sky قصد دارد هر شرکتی را که سعی می کند مالک عناصر اصلی شبکه اجتماعی یا داده های مربوط به افرادی که از آن استفاده می کنند، به چالش بکشد.

به گزارش بیزینس اینسایدر، در پیام‌های خصوصی که در جریان نبرد حقوقی دورسی و ماسک با ایلان ماسک توییتر منتشر شد، دورسی گفت: “یک پلتفرم جدید مورد نیاز است و نمی‌تواند یک شرکت باشد.” به همین دلیل توییتر را ترک کردم. وی همچنین گفت: توییتر باید پروتکل متن باز مشابه اپلیکیشن پیام رسان رمزگذاری شده سیگنال داشته باشد و توییتر نمی تواند مدل تبلیغاتی باشد.

دورسی در تأسیس توییتر در سال 2006 نقش اساسی داشت و چندین سال به عنوان مدیرعامل این شرکت خدمت کرد. او در نوامبر 2021 از این سمت کنار رفت و پاراگ آگراوال، مدیر ارشد فناوری توییتر که در آن زمان مدیر ارشد فناوری توییتر بود، جایگزین او شد که مدت کوتاهی پس از تکمیل قرارداد خرید توییتر توسط ایلان ماسک برکنار شد.

توییتر Blue Sky را در سال 2019 به عنوان راهی برای این شرکت برای توسعه یک مفهوم غیرمتمرکز مشابه ایجاد کرد. دورسی در آن زمان در یک پرسش و پاسخ نوشت که هدف بلندمدت بزرگ ایجاد یک پروتکل دائمی و باز برای مکالمات عمومی است.

Blue Sky اعلام کرده است که داده‌های کاربران عاری از مداخله دولت است و توسط کاربران کنترل می‌شود نه اینکه توسط یک شرکت مورد سوء استفاده قرار گیرد، که می‌تواند اقتصاد اطلاعات شخصی را متحول کند.

کد برنامه اجتماعی Blue Sky اجازه می دهد تا اطلاعات حساب کاربر از یک پلتفرم به پلتفرم دیگر منتقل شود. کاربران Blue Sky Social می توانند از حساب خود برای ورود به هر حساب رسانه اجتماعی که از کد جدید استفاده می کند استفاده کنند. به این ترتیب، یک حساب به آنها امکان دسترسی به تمام شبکه های اجتماعی مورد علاقه خود را می دهد.

به گفته Yahoo Finance، تیم توسعه Blue Sky این برنامه را به عنوان پروتکلی برای برنامه های کاربردی شبکه های اجتماعی توزیع شده در مقیاس بزرگ توصیف می کند که قابلیت حمل، انتخاب الگوریتم، قابلیت همکاری و عملکرد را امکان پذیر می کند.

انتهای پیام