اخبار عمومیکسب و کار خبر فوری

مزایای ماربل شیت برای سرویس بهداشتی

این محصول که با عنوان تاپشیت نیز خوانده می ‌شود به صورت یک تکه و بدون درز بوده و در حال حاضر نیز بسیاری از افراد در دکوراسیون داخلی منزل و یا محیط کار خود از آن استفاده می ‌کنند. ماربل شیت در بخش‌ های مختلف ساختمان مانند دکور پشت تلویزیون، دیوار بین کابینت ها، دیوار های سرویس بهداشتی و حمام در محیط‌ های مختلف از جمله مراکز تجاری، بیمارستان ‌ها، کلینیک‌ ‌ها، مجتمع ‌ها و غیره کاربرد خواهد داشت.

ماربل شیت چیست؟ مزایا و معایب این دیوارپوش مدرن و زیبا | مجله خوگر

این دیوارپوش ها در طرح‌ هایی همچون سنگ مرمر، کلکته، امپرادور و غیره تولید می ‌شوند. با استفاده از ابزار های گوناگونی همچون گلویی، فیتیله و غیره در کنار آن می ‌توان دکوراسیونی خاص و کلاسیک را ایجاد نمود. بازسازی سرویس بهداشتی یکی از مهم ترین اقدامات حین بازسازی خانه است و موجب افزایش بها و ارزش خانه هم می شود. اگر به بازسازی سرویس بهداشتی بپردازید می توانید هم زیبایی آن را بیشتر کنید و هم استحکام آن را افزایش دهید.

مزایا و نقاط قوت

تاپشیت مزایای زیادی دارد و به همین علت است که امروزه جهت زیباسازی دکوراسیون به وفور مورد استفاده قرار می ‌گیرد. مهمترین مزایای ماربل شیت عبارت است از:

  • بدون درز :‌ در حقیقت این دیوارپوش یک تکه بوده و در ابعاد بزرگی تولید می‌ گردد.
  • وزن سبک :‌ کاهش هزینه‌ های حمل و نقل و کاهش بار مرده ی ساختمان
  • ضد آب و قابل شستشو :‌ برای تمیز کردن آن وجود مقداری محلول شستشو کافی خواهد بود.
  • نصب سریع : سرعت بالا به دلیل عدم نیاز به ملات برای نصب آن ها خواهد بود. نصب آن از طریق چسب پلی اورتان انجام می ‌شود‌.
  • تنوع در طرح و رنگ
  • دارای قابلیت آنتی باکتریال :‌ امروزه در دکوراسیون محیط‌ های درمانی و بهداشتی به وفور مورد استفاده قرار می ‌گیرند. به طور کلی می ‌توان گفت که این دیوارپوش هیچ گونه آلودگی و باکتری را ‌ جذب نمی کند.
  • دارای گواهینامه آتش نشانی :‌ استفاده از آن در محیط ‌های عمومی هیچ گونه ممانعتی نخواهد داشت.
  • بسیار مقرون به صرفه :‌ بسیاری از افراد به منظور کاهش هزینه ‌های خود از آن استفاده می ‌کنند.
  • مقاومت بالا در برابر ضربه و طول عمر و دوام بالا
  • قابلیت استفاده در محیط ‌های مرطوب و نمدار مانند استخر از دیگر مزایای آن است.
  • بدون نیاز به نازک کاری پیش از نصب
  • استحکام بالا در برابر ساییدگی و خراش

تاپشیت‌ ها علاوه بر مزایای بسیار زیادی که دارند دارای معایبی نیز هستند، اما تعداد مزیت ‌های آن نسبت به معایب این دیوارپوش بسیار بیشتر خواهد بود به گونه‌ ای که می ‌توان معایب آن را نادیده گرفت.

  • بالا بودن قیمت تاپشیت نسبت به کاشی و سرامیک یکی از معایب مهم آن خواهد بود.
  • این محصول تنها جهت استفاده در محیط ‌های داخلی مناسب خواهد بود و امکان استفاده از آن در فضا های خارجی وجود نخواهد داشت.
  • از مقایسه ماربل شیت و سنگ‌ های طبیعی می ‌توان دریافت که این دیوارپوش حس واقعی بودن را به فرد القا نمی ‌کند.
  • تاپشیت ‌ها در فصل زمستان سرد می ‌شوند و نمی ‌توانند همانند یک عایق عمل کنند.
  • از دیگر معایب این دیوارپوش آن است که تنها می ‌تواند دکوراسیونی شیک و لوکس را ایجاد نماید و همانند چوب قادر به ایجاد فضایی طبیعی نخواهد بود.

ماربل شیت و تاپ شیت خوبه ؟

حال در پاسخ به اینکه آیا ماربل شیت خوبه و ارزش خرید دارد باید بگوییم که بهتر از خودتان مزایا و معایب آن را در نظر بگیرید. با توجه به شرایط خود و مکانی که میخواهید از آن استفاده کنید می توانید تصمیم بگیرید که این نوع کفپوش برای شما مناسب است یا خیر ؟

از کجا بخریم ؟ماربل شیت یکی از مهمترین لوازم دکوری و تزیینی در صنعت معماری عصر حاضر است که در میان اقشار مختلف جامعه مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر یک از آن‌ها در بخش‌های مختلف محیط یک ساختمان به کار می‌روند و مزایا و معایب به خصوصی دارند. یکی از مهمترین عللی که سبب افزایش استقبال از این مصالح شده، نصب ساده و آسان آن‌ها در محیط ساختمان است که مشتریان را برای خرید انواع ماربل شیت ترغیب می‌کند.

شما می‌توانید، با خرید از یک دیوارپوش ضد خش در محیط‌های پر رفت و آمد استفاده کنید و استقامت و استحکام فضا را با استفاده از آن‌ها افزایش دهید. انواع مدل‌های ماربل شیت در ساختمان‌های مدرن امروزی کارایی دارند و زیبایی ظاهری هر مدل، همه توجه‌ها را به خود جلب می‌کند. این صفحات به صورت یک تکه و یک سره مورد استفاده قرار می‌گیرند و در میان آن‌ها هیچ درزی وجود ندارد.

ماربل شیت چه کاربردی دارد؟

ماربل شیت در مکان‌های متعددی به کار می‌رود. موارد استفاده از انواع ماربل شیت هر روز بیشتر می‌شوند. جنس این مصالح از پی وی سی است و نصب آن‌ها در مکان‌های مختلف بسیار ساده انجام می‌گیرد. شما می‌توانید از این صفحات، برای افزایش مقاومت ساختمان خود استفاده کنید؛ چرا که با استفاده از آن‌ها از نفوذ رطوبت در محیط نیز جلوگیری خواهد شد. در نظر داشته باشید که انواع این مصالح برای نصب بر کف ساختمان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند و کاربرد آن‌ها در این زمینه نیز بر همه روشن شده است.

مکان های مورد استفاده ماربل شیت

قبل از پرداختن به موضوع مزایا و معایب ماربل شیت باید بگوییم که این سازه‌ها را در محیط هتل‌های شیک و لوکس نیز به کار می‌برند. به علاوه استفاده از آن‌ها در محیط‌های تجاری و اداری نیز رایج می‌باشد. این اقلام برای محیط های مسکونی نیز قابل استفاده هستند و زیبایی نمای این ساختمان را به حداکثر می‌رسانند. برای مطالعه بیشتر درباره این نوع از دیوار پوش، شما می‌توانید را از سایت دریافت کنید.

مزایای ماربل شیت

ماربل شیت مزایای بیشماری برای مصرف کنندگان به همراه می‌آورد و به همین خاطر میزان استفاده از این دیوارپوش روز به روز در حال افزایش است. برخی از مهمترین مزایای استفاده از این خدمات به شرح زیر می‌باشند:

  • ماربل شیت‌ها قابل شست و شو با مواد جرم گیرنده هستند و این مواد خللی بر سطح این صفحات ایجاد نمی‌کنند. به همین خاطر فرایند شست و شوی آن‌ها بسیار ساده انجام می‌گیرد. از این مصالح در بیمارستان های بسیاری استفاده می‌شود و نکات بهداشتی را با استفاده از آن ها بهتر رعایت می‌کنند.
  • این محصولات راه نفوذ انواع مواد شیمیایی را می‌بندند و مانع از پوسیدگی دیواره‌های اصلی ساختمان شما می‌شوند و به این ترتیب بر دوام و استحکام محیط ساختمان می‌افزایند.
  • استفاده از این محصولات در محیط آشپزخانه نیز بلامانع است. این سازه‌ها در محیط‌هایی که در معرض خطر موریانه یا مورچه ها هستند، به کار می‌روند و آسیبی در برابر این جانوران موذی نخواهند دید.
  • نصب آن‌ها با استفاده از میخ و چسب‌های ساده صورت می‌گیرد و در این زمینه با مشکلی رو به رو نخواهید شد.

ماربل شیت در کنار صدها مزیتی که برای محیط ساختمان شما به ارمغان می‌آورد، دارای یک سری معایب است. برخی معایب موجود در آن‌ها برخی از مشتریان را در رابطه با خریدشان مردد می‌کند. اولین ایراد وارده به این سازه‌ها، سطح صیقلی و براق آن‌ها است که هر گونه خط و خش را به سهولت نمایان می‌کند. به این ترتیب ظاهر آن ها در طولانی مدت کمی دگرگون خواهد شد.

مواد اسیدی نیز بر این سطوح تاثیر نامطلوبی برجای می‌گذارند. از این رو امکان نصب آن ها در محیط های آزمایشگاهی وجود ندارد. به علاوه برخی از این سطوح را برای کف ساختمان نیز به کار می‌برند. اما لغزندگی بالای آن ها مشکلاتی در این نوع کاربرد ماربل شیت به وجود می‌آورد.

در صورتی که ماربل شیت بر کف محیط ساختمان ها نصب شود، احتمال لیز خوردن افراد بر روی آن ها افزایش می‌یابد. احتمال نفوذ آب در برخی از مدل های ماربل شیت نیز یکی از معایب این سازه ها به شمار می‌رود.

یکی از معایب ماربل شیت که می‌توان به آن اشاره کرده این است که برای هر خانه‌ای ایده‌آل نیست. به این معنا که شما باید با توجه به متراژ، دکوراسیون و مواردی که باعث یک ترکیب مناسب با ماربل شیت می‌شود توجه کنید. از آنجایی که برخی از افراد از این سنگ‌ها برای کف آشپزخانه استفاده می‌کنند این نکته را باید توجه داشت که لکه‌پذیری در ماربل شیت بالاست و شاید مناسب آشپزخانه نباشد.

منبع : https://archatrina.net