اخبار عمومیکسب و کار خبر فوری

مزایای استفاده از سرور اختصاصی برای سایت دانلود

کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک با طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها برای میزبانی وب‌سایت، برنامه وب یا سرور ایمیل خود مواجه هستند. رایج‌ترین گزینه، هاست اشتراکی است که در آن منابع یک سرور توسط تعدادی وب‌سایت مختلف به اشتراک گذاشته می‌شوند؛ اما، وب‌سایتی که به دنبال قدرت و کنترل بیشتری روی سایت خودش است به ارائه‌دهنده خدماتی نیاز دارد که میزبانی اختصاصی ارائه می‌دهد.

با میزبانی اختصاصی، مشتری سروری را از یک ارائه‌دهنده میزبانی اختصاصی اجاره کرده و از منابع آن سرور استفاده انحصاری می‌کند. ارائه‌دهنده با مشتری کار می‌کند تا CPU، RAM و فضای دیسک مورد نیاز آن‌ها را در اختیارشان قرار دهند. ارائه‌دهنده سرور را می‌سازد و نگهداری می‌کند و هزینه‌های اولیه یک کسب‌وکار برای خرید خود را حذف می‌کند. در این مقاله قصد داریم به‌طور مفصل به مزایای استفاده از سرور اختصاصی برای سایت‌های دانلود بپردازیم؛ پس، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

سرور اختصاصی چیست؟

همانطور که در مقاله ی مزیت سرور اختصاصی ایران برای سایت های داخلی گفتیم، سرور اختصاصی دقیقاً همان چیزی است که به نظر می‌رسد: سروری که کاملاً به وب‌سایت شما و نیازهای آن اختصاص داده شده است. برخلاف سرور اشتراکی، تمام قدرت و منابع به تنهایی متعلق به شماست و هیچ وب‌سایت دیگری به آن‌ها دسترسی ندارد. این منجر به افزایش سرعت، قابلیت اطمینان و امنیت می‌شود. علاوه بر این، شما کنترل کاملی بر نحوه راه‌اندازی سرور، از جمله تنظیمات سخت‌افزاری و گزینه‌های نرم‌افزار سفارشی دارید.

منابع سرور به اشتراک گذاشته نمی‌شوند

هنگامی که یک ارائه‌دهنده هاست اختصاصی را انتخاب می‌کنید، منابع کامل یک سرور را دریافت خواهید کرد. شما نیازی به نگرانی در مورد مسدودشدن CPU و RAM سرور توسط سایر وب‌سایت‌ها ندارید. با یک سرور اختصاصی، می‌توانید مطمئن باشید که اسکریپت‌های بدی که در وب‌سایت دیگری اجرا می‌شوند یا افزایش استفاده از پهنای باند، سرعت سرور شما را کاهش نمی‌دهند.

بهبود عملکرد و امنیت

انتخاب یک ارائه‌دهنده هاست اختصاصی حداکثر زمان آپ تایم را برای وب‌سایت شما تضمین می‌کند. میزبانی مشترک اغلب برای وب‌سایت‌هایی با ترافیک کم تا متوسط، بهترین است. اگر وب‌سایت شما ترافیک زیادی دریافت می‌کند، سرورهای اختصاصی نسبت به هاست اشتراکی ثبات و قابلیت اطمینان بیشتری را ارائه می‌دهند.

با یک سرور اختصاصی، همچنین می‌توانید مطمئن باشید که فضایی را با یک وب‌سایت مخرب یا یک هرزنامه بالقوه به اشتراک نمی‌گذارید. هاست اختصاصی امکان افزایش امنیت را فراهم می‌کند، به ویژه برای سایت‌های دانلود که تراکنش‌های حساس را از طریق FTP یا SSL انجام می‌دهند.

انعطاف‌پذیری

یک سرور اختصاصی به مشتری امکان سفارشی‌سازی سرور را بر اساس نیازهای منحصربه‌فردش برای CPU، RAM، فضای دیسک و نرم‌افزار ارائه می‌دهد. با میزبانی مشترک، مشتری محدود به برنامه‌ها، نرم‌افزارها و محیط عملیاتی بوده که قبلاً روی سرور بارگذاری شده است. آن‌ها ممکن است نرم‌افزاری را ارائه دهند که مشتری به آن نیازی ندارد یا فاقد چیزهایی باشد که انجام می‌دهند.

یک سرور اختصاصی به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا یک محیط سرور قابل تنظیم و متناسب با نیازهای‌شان داشته باشند. آن‌ها می‌توانند پلتفرم و نرم‌افزاری را که واقعاً به آن نیاز دارند، انتخاب کنند که اجازه می‌دهد کنترل بیشتری بر نحوه پیکربندی سرور اختصاصی آن‌ها داشته باشد.

 

بدون هزینه اضافی برای خرید یا نگهداری تجهیزات

اگر یک شرکت به سرور اختصاصی نیاز دارد؛ اما، زمان یا منابع لازم برای مدیریت سرور خود را ندارد، میزبانی اختصاصی یک راه کم هزینه برای دسترسی به منابع یک سرور کامل است. یک ارائه‌دهنده میزبان اختصاصی هزینه ساخت و نگهداری تجهیزات سرور، کاهش هزینه‌های سربار برای خرید فضای سرور یک کسب‌وکار و بهبود بازگشت سرمایه آن‌ها را بر عهده می‌گیرد.

با این حال، این مزایا با هزینه همراه است. هاست اشتراکی ارزان‌ترین راه برای یک کسب‌وکار برای راه‌اندازی وب‌سایت است و میزبانی اختصاصی در مقایسه با آن بسیار گران‌تر خواهد بود؛ اما، سایت‌هایی که با ترافیک زیادی سروکار دارند یا نیازهای سختگیرانه‌ای برای سفارشی‌سازی و امنیت دارند، ممکن است متوجه شوند که ارائه‌دهنده هاست اختصاصی بهترین آن‌هاست.

آدرس IP منحصربه‌فرد

هر سرور آدرس IP منحصربه‌فرد خود را دارد. با میزبانی اشتراکی، این بدان معناست که شما همچنین یک آدرس IP را با چندین وب‌سایت دیگر به اشتراک می‌گذارید. اگر یکی از همسایگان شما یک سایت اسپم است، این می‌تواند به معنای پایین‌آمدن رتبه وب‌سایت شما باشد.

با هاست اختصاصی، شما یک سرور اختصاصی دارید که به معنای آدرس IP منحصربه‌فرد شماست. اگر شما یک سایت تجارت الکترونیکی هستید که برای پردازش کارت اعتباری به SSL نیاز دارد، این امر بسیار مهم خواهد بود.