اخبار جامعهکسب و کار خبر فوری

آیا امکان تعمیر مبل در کنار رویه کوبی وجود دارد؟

آیا تعمیر مبل به صرفه است؟ هزینه تعمیر انواع مبلمان

امروزه با توجه به شرایط اقتصادی کشور یکی از مهم ترین سوالات خانواده ها این است که آیا مبلمان قدیمی خود را کنار گذاشته و یک ست جدید بخریم یا همان را تعمیر و رویه کوبی کنیم؟ کدام یک به صرفه تر است؟ هزینه تعویض رویه مبل چقدر است؟ در این مقاله سعی کرده ایم تا جواب این سوال را به طور کامل بیان و بررسی کنیم.

 آیا اصلا مبلمان ما ارزش تعمیر دارد؟

این سوال یکی از اساسی ترین نکات این مقاله است، زیرا در برخی موارد هزینه تعمیر مبل قدیمی از هزینه خرید مبل جدید بیشتر می­ شود و اصلا عاقلانه نیست هزینه بیشتری برای تعمیر بدهیم. ابتدا بررسی کنید که آیا مبل شما شکستگی و ترک عمیقی روی بدنه دارد یا خیر، اگر دارد میزان آن چقدر است؟ سپس کلاف آن را بررسی کنید، اگر مبلمان شما کلاف خوب و قوی دارد و شکستگی خاصی روی آن نیست، می توانید با خیال آسوده تری به تعمیر مبلمان خود بیاندیشید.

در صورت از بین رفتن رنگ چوب، مبل نو بخریم یا آن را تعمیر کنیم؟

دومین نکته مهم توجه به سطح و رنگ چوب است. اگر رنگ قسمت کوچکی از چوب رفته باشد می توان از آن چشم پوشی کرد اما اگر قسمت بزرگی از چوب به این وضع باشد و سطوح خراشیده زیاد باشد، تعمیر و ترمیم آن کار راحتی نیست و برای تعمیر باید تمام پارچه و رویه مبل به وسیله دستگاه های مخصوص جدا شده و تعمیرات روی آن انجام شود. بدیهی است که این کار هزینه اضافی و زیادی دارد.

آیا مبل را خودمان هم می توانیم تعمیر کنیم؟

همیشه پیشنهاد می شود که برای تعمیر، کار را به افراد ماهر و کاربلد بسپارید. اما گاهی اوقات خرابی های به وجود آمده جزئی است و خودتان به سادگی می توانید آن را ترمیم کنید.

به عنوان مثال گاهی اوقات لکه های سفید کوچکی رو چوب مبل ایجاد می شود، شما می توانید با استفاده از پارچه آغشته به الکل به مقدار زیادی این لکه ها را از بین ببرید، و اگر می خواهید مبلتان نو به نظر برسد می توانید از محلول آب و صابون یا واکس های مخصوص روی چوب آن استفاده کنید و از تغییر چشم­گیر مبلتان لذت ببرید. پیشنهاد می شود برای این کار از دستمال های زبرتر و خشن تر استفاده کنید.

قسمت های کوچکی که رنگشان رفته را نیز می توانید با تهیه رنگ مخصوص، آن را ترمیم کنید.

رویه کوبی یا تعویض مبلمان؟

اساسا رویه کوبی شامل تعویض کلاف، فنرها، اسفنج­ها، فوم و … است. مهم ترین و پرهزینه ­ترین کار در تعمیر مبل رویه کوبی است. قیمت این کار نیز بین تعمیرکاران متفاوت است ولی توصیه می شود حتما مبل خود را به تعمیرکار حرفه ای بسپارید، شاید این کار هزینه بیشتری داشته باشد اما مطمئن باشید به هیچ وجه از این کار پشیمان نخواهید شد.

در رویه کوبی و تعویض پارچه مراحل مختلفی وجود دارد که با توجه به مبلمان شما می تواند متفاوت باشد. ما به عنوان نمونه چند مرحله مهم این کار را برای شما آورده ایم.

  1. جدا کردن و تعویض پارچه: در اولین مرحله رویه مبل شما که معمولا چرم یا پارچه است جدا می شود، تا تعمیر کار با استفاده از آن و بدنه مبل الگوی پارچه جدید را بدست آورد.
  2. تقویت یا تعویض فوم: در این مرحله ابتدا خودتان بررسی کنید که میزان خرابی فوم شما چقدر است. گاهی اوقات اگر آسیب و خرابی جزئی باشد، کار شما با تقویت قسمتی از فوم نیز راه می افتد. اما اگر آسیب جدی باشد، باید تمام فوم ها را جدا کرده و اندازه گیری کنید و سپس آن ها را با فوم های مناسب و مرغوب جایگزین بکنید. در نظر داشته­ باشید که خود فوم انواع مختلفی شامل گرم، سرد، نرم، سفت و … دارد که شما باید بسته به سلیقه و نیازتان آن را تهیه کنید.
  3. تعمیرات اصلی بدنه و فوم: در این قسمت تعمیرکار بدنه مبل و کلاف را بررسی می کند، و در صورت نیاز و وجود شکستگی باید آن را تعمیر کند. رنگ آمیزی قسمت های مشکل دار را نیز می توان جزو همین دسته حساب کرد و در صورت نیاز به پرداخت و رنگ آمیزی این کار را انجام داد. این تعمیرات بسیار حساس و اساسی هستند و انجام این مرحله حتما باید توسط تعمیرکار حرفه ای انجام بگیرد تا مشکلی به وجود نیاید.

بعد از انجام این مراحل شروع به پارچه کشی کرده و مبل را دوباره سرهم بکنید.

برای اینکه تخمین بزنید هزینه تعویض رویه مبل شما چقدر است ، بهترین کار این است که قبل از انجام همه این کار­ها با رویه کوب مورد نظرتان همه قیمت ها را محاسبه کنید و با خرید مبل جدید مورد نظرتان نیز مقایسه کنید. هر کدام برایتان به صرفه بود همان را انتخاب کنید.

افرادی که می خواهند تغییر دکوراسیون در منزل انجام دهند و انجام دهند بدون شک نام رویه کوبی را شنیده اند. رویه کوبی اصطلاحی است که در تعمیرات مبل استفاده می شود که در این بخش اطلاعات کافی را در مورد آن کسب می کنیم.

نمونه کار رویه کوبی مبل

تصاویر زیر نمونه ای از رویه کوبی است که توسط مبل شانا انجام شده است. شما می توانید اطلاعات لازم را در خصوص رویه کوبی مبل از مشاوران ما دریافت کنید.

با پیشرفت مردم به سوی راحت پسندی و توجه بیشتر به سلامتی جسمی امروزه زندگی ها کاملا تغییر یافته است و به شکل دیگری تبدیل شده است برای مثال در هر خانه که بروید شما می توانید مبل های گوناگونی را ببینید که بسته به نوع دکوراسیون و طراحی منزل متفاوت می باشند.

استفاده از مبل ها به دلیل راحتی نشستن آنها و هم به دلیل زیباتر کردن فضای منزل استفاده می شود و نقش مهمی را در زندگی افراد ایفا میکند.مبل ها  از انواع مختلف راحتی , چرمی ,چوبی و … در بازار عرضه می شود که انتخاب آن به سلیقه هر فرد برمی گردد.

ساخت مبل دارای مراحل زیادی است که مهمترین مرحله ی آن رویه کوبی مبل به حساب می آید که طی این فرایند بر روی مواد خام مبل را به مرحله تکمیل و آماده سازی برای مراحل دیگر می رسانند. رویه کوبی ها اکثرا چند نوع هستند و بسته به تازه بودن یا نبودن مبل از آنها استفاده می کنند. رویه کوبی مبل یکی از شغل های سخت به حساب می آید که نیازمند دقت و زمان بالایی است در واقع رویه کوبی جزو شاخه های صنعت مبل به حساب می آید.

در بسیاری از مواقع که شما قادر به پرداخت هزینه برای خرید مبل جدید نیستید رویه کاری مبل به کمک شما می آید تا به آسانی و با کمترین هزینه صاحب مبل های جدید با استحکامی بالا شوید. مهمترین گزینه در رویه کوبی پارچه ی مبل است چون ظاهر و زیبایی مبل را تضمین می کند علاوه بر آن میزان مقاومت مبل را در برابر کثیفی و یا پارگی مشخص خواهد کرد و باید به آن توجه ویژه ای شود. رویه های مبل انواع مختلفی مانند گیاهی , چرم و پشم دارند انتخاب این نوع رویه ها برای رویه کوبی به سلیقه و هزینه ی پرداختی شما بستگی خواهد داشت. نحوه ی رویه کوبی که روی مبل صورت می گیرد کیفیت آن مبل را تضمین می کند پس یکی از کارهای مهم در عرصه مبل می باشد و باید توسط افراد با تجربه و متخصص صورت بگیرد.

رویه کوبی مبل چیست؟

رویه کوبی جزوه کار های صنعت مبل تلقی می شود و توسط افرادی که در این کار خبره هستند و آموزش دیده اند انجام می شود . در واقع به فرآیند تبدیل مواد خام اولیه به مبل تکمیل و آماده سازی شده رویه کوبی مبل گفته می شود که این افراد را رویه کوب می گویند.رویه کوبی روی دو نوع مبل صورت می گیرد اولی کلاف های خام و دومی مبل های دسته دوم است.

برای همه از ما پیش آمده که بخواهیم طراحی منزلمان را تغییر دهیم اما خریدن تمام وسایل جدید برای خانه کاری پر هزینه خواهد بود پس می توانید با کمک روش هایی مانند رویه کوبی برای مبل ها که وجود دارد از هزینه ها کم کنیم و در مقابل همان رنگ و طرحی که مورد پسندمان است و مناسب با طراحی منزل به مبل های قدیمی مان بدهیم.

اما توجه داشته باشید که قبل از رویه کوبی حتما توسط فرد متخصص از سالم بودن یا نبودن کلاف مبل تان اطمینان حاصل کنید. کلاف مبل نقش استخوان بندی هر مبل را برعهده دارد که در صورت سالم نبودن آن رویه کاری آن مبل فقط هزینه ای اضافی برای شما خواهد بود و شما بعد از مدت کوتاهی باید دوباره هزینه ای برای مبل های جدید پرداخت کنید. رویه کوبی به دو دسته ی فریم رویه مبل جدید و رویه کوبی مبل های قدیمی و فرسوده تقسیم می شود.

انواع رویه کوبی مبل

در واقع می توان گفت که رویه کوبی به دو دسته ی زیر تقسیم می شود:

 در این نوع رویه کوبی , رویه کوب باید از مواد خام و اولیه ای در اختیار دارد با توجه به طراحی و دیزاینی که طراحی شده روی مبل پیاده کند تا به یک مبل قابل استفاده و زیبا تبدیل شود. این نوع رویه کوبی به دلیل وجود مواد تازه آسانتر از سایر رویه کوبی ها تلقی می شود.

·         رویه کوبی مبل دست دوم و فرسوده:

در این نوع رویه کوبی مبل از مبل های فرسوده و قدیمی برای کار استفاده می شود. در این نوع رویه کوبی تمامی محتوی داخل مبل را خارج می کنند تا کلاف اصلی مبل را مشاهده کنند و در صورت آسیب دیدن آن را تعمیر کنند سپس در مرحله ی بعد توسط رویه کوب مواد جدید برای مبل شامل پر کردن محتوا یا فنر بندی مبل انجام می شود و در آخرین مرحله پارچه ی انتخابی شما برای مبل روی آن قرار داده می شود.رویه کوبی روی این نوع مبل ها زمانی انجام می شود که از سالم بودن و محکم بودن کلاف مبل مطمئن باشند چون مهمترین گزینه در مبل ها کلاف آن می باشد و کیفیت هر مبل توسط کلاف مشخص خواهد شد.

هزینه ها برای هر نوع رویه کوبی کاملا متفاوت با دیگری است چون هر نوع رویه کوبی سختی های مخصوص به خود را دارد و از مواد متفاوتی استفاده می شود. عوامل زیادی بر روی هزینه های مبل رویه کاری شده تاثیر دارند که عبارتند از : نوع پارچه ای که در رویه کوبی استفاده می شود که پارچه ها انواع مختلفی دارند که  انتخاب جنس خوب و بد آن بر عهده ی شما خواهد بود , ابعاد و اندازه مبل سفارشی شما که باید ساخته شود , رنگ کاری یا تعمیرات سخت افزاری که برای مبل لازم است , نوع و قدمت مبل که هرچه قدیمی تر باشد دقت و ظرافت بیشتری لازم خواهد داشت و میزان کاری که مبل لازم دارد تا رویه کوبی شود که بعضی از مبل ها به دلیل فرسوده بودن و قدیمی بودن کار زیادی لازم است تا به حالت اولیه بازگردد.

همه ی این موارد تاثیر مستقیمی با هزینه ای رویه کوبی مبل دارند و شما بسته به سفارشاتی که به رویه کوب می دهید هزینه ها متفاوت خواهد بود در واقع هرچه کیفیت مواد شما بهتر و ریز کاری بیشتری داشته باشد هزینه ها نیز افزایش خواهند داشت و بعد از تعیین این موارد قیمت نهایی مشخص می گردد.

بهترین رویه کوب مبل

مهارت و تخصص متخصص رویه کوب از اهمیت ویژه ای برخوردار است در نتیجه سعی کنید در انتخاب متخصص رویه کوبی دقت کافی را داشته باشید. معمولا افرادی که از تخصص بالاتری برخوردار هستند هزینه های بالاتری را دریافت می کنند. سعی کنید نمونه کار های رویه کوبی و تعمیرات مبل را مشاهده کنید و با تحقیق کافی بهترین رویه کوب مبل را انتخاب کنید.

رویه کوبی مبل استیل

در تعمیرات انواع مبل معمولا با توجه به این که مبلمان انواع مختلفی را دارد تعمیرات آن ها نیز با هم متفاوت است و به عملیات انجام شده روی کلاف خام مبل رویه کوبی گفته می شود رویه کوبی مبل استیل به دلیل نوع چوب جنس کلافش با سایر مبلمان تفاوت دارد در رویه کوبی مبل استیل خارج کردن فنر و اسفنج اولین کاری است که با دقت باید صورت بگیرد سپس به تعمیر مبل پرداخته می شود ممکن است که فنر و اسفنج نیز نیاز به تعمیر داشته باشد که بعد از تعمیرات مبل و خشک شدن رنگ آن در مرحله ی بعد فنر یا اسفنج ها حتی بالش های مبل را تعمیر می کنند و نوع و جنس پارچه رویه مبل طبق سلیقه و نظر خود شخص انتخاب می شود پس از اتمام تعمیرات مبل مجدد باز سازی و قابل استفاده می شود.

رویه کوبی مبل راحتی

سوالات متداول رویه کوبی

آیا امکان ارسال کارشناس برای براورد قیمت دقیق رویه کوبی وجود دارد؟

بله شما می توانید برای براورد قیمت رویه کوبی با کارشناسان مبل شانا تماس بگیرید.

آیا امکان تعمیر مبل در کنار رویه کوبی وجود دارد؟

بله شما می توانید علاوه بر خدمات رویه کوبی و تعویض رویه مبل مشکلات دیگر مبل را اصلاح کنید.

قیمت رویه کوبی برای رویه کوبی مبل 7 نفره حدودا چقدر می شود؟

500،000 تومان تا 4،000،000 تومان این هزینه برای یک دست مبل 7 نفره است و با توجه به نوع پارچه متغیر است.

براورد هزینه رویه کوبی مبل به چه شکل محاسبه می شود؟

هزینه رویه کوبی مبل با توجه به میزان پارچه و دستمزد تعمیر کار مبل محاسبه می شود.

در صورتی که تشک های مبل دارای فرورفتگی شده باشد و کیفیت اولیه خود را از دست داده باشد آیا امکان تعمیر وجود دارد؟

بله در صورتی که پارچه روکش تشک مبل هنوز سالم است می توانید اسفنج و فوم آن را تعویض نمایید.

در صورتی که در ساخت اولیه مبل از پارچه خاصی استفاده شده باشد آیا امکان تغییر نوع پارچه مبلی در زمان تعمیر وجود ندارد.

بله انتخاب پارچه مبلی کاملا به سلیقه مشتری بستگی دارد. مثلا در مبلمان قدیمی پارچه مبل مخمل ترک استفاده شده اما در حال حاضر شما تمایل دارید از پارچه مبلی شانل ایرانی استفاده نمایید و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

 در پایان اگر نیاز به مشاوره دقیق و یک تیم حرفه ای و قابل اعتماد برای تعمیرات مبلمان خود دارید، ما در گالری ونوس همه این موارد از جمله مشاوره و راهنمایی برای خرید انواع ، متراژمناسب پارچه مبلی مورد نیاز ، خرید انواع مبل ، تعمیرات و رویه کوبی و … را در بهترین شکل ممکن برای شما انجام می دهیم.

اگر سوال و یا انتقادی نسبت به این مقاله داشتید، در قسمت نظرات، نکات مد نظر خود را برای ما بنویسید تا کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخ شما را بدهند.