اخبار عمومیکسب و کار خبر فوری

خرید قطعات پیش ساخته آنلاین

هر یک از قطعات پیش ساخته بتنی، کاربردهای متفاوتی دارند. در واقع بسته به شکل، اندازه و عیار بتن مورد استفاده، عملکرد آن نیز متفاوت است. این محصولات در بسیاری از پروژه های ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از یک سیستم بتن پیش ساخته مزایای بالقوه زیادی نسبت به ریخته گری در محل دارد. برای مثال دیوار بتنی پیش ساخته یکی از قطعات پرکاربرد در ساختمان سازی است که زمان ساخت و ساز را به طور قابل توجهی کاهش می دهد. دو مزیت بزرگ آن ها نسبت به ریخته گری بتن در محل، یکنواختی قطعات و سهولت کنترل بر روی امر ساخت و ساز است. همچنین تولید بتن پیش ساخته را می توان در سطح زمین انجام داد که به ایمنی در طول پروژه کمک می کند.

انواع مختلف محصولات بتنی پیش ساخته

برای ساخت هر قسمت از ساختمان، قطعات بتنی خاصی نیاز است. در زیر انواع مختلفی از محصولات بتنی پیش ساخته موجود است که به بررسی هر کدام به صورت خلاصه می پردازیم:

  1. فوندانسیون

قطعات بتنی پیش ساخته زیر، مربوط به بخش فوندانسیون ساختمان است.

  • پایه های ایزوله

پایه های ایزوله معمولاً برای پی های کم عمق برای حمل و پخش بارهای متمرکز استفاده می شود که به عنوان مثال توسط ستون ها ایجاد می شود. پایه های جدا شده می توانند از مواد تقویت شده یا غیر تقویت شده تشکیل شوند. این ها برای سازه های کوچکتر و ساختمان های مسکونی استفاده می شوند.

  • پایه های جیبی

پایه های جیبی استحکام بیشتری را به پایه های کم عمق برای حمل و پخش بارهای متمرکز ارائه می دهند. از آنها برای ساختمان های تجاری و صنعتی استفاده می شود.

  • پایه های ترکیبی

این پایه های بتنی معمولاً مستطیلی هستند و دو یا چند ستون را پشتیبانی می کنند که به قدری نزدیک به یکدیگر هستند که پایه های آنها روی هم قرار می گیرند. از آنها برای ساختمان های تجاری و صنعتی استفاده می شود.

  • شمع های پیش ساخته

شمع ها قطعاتی هستند که از بتن پیش تنیده ساخته شده اند که با استفاده از دیزل یا چکش هیدرولیک به داخل زمین رانده می شوند. شمع ها از بتن پیش تنیده و دارای ابعاد ثابت هستند. از این شمع ها برای متداول ترین روش فونداسیون استفاده می شود. این معمولا سریع ترین و همچنین ارزان ترین روش علاوه بر استفاده از شمع های چوبی است. مزیت اصلی این شمع های بتنی بار و مقاومت بالای شمع عمودی است.

  1. تیرهای سازه

قطعات زیر مربوط به بخش تیرها و ستون های یک سازه هستند.

  • تیرهای RCC

تیرهای RCC عناصر سازه‌ای هستند که برای حمل بارهای خارجی عرضی طراحی شده‌اند که باعث ایجاد گشتاور خمشی، نیروهای برشی و در برخی موارد پیچش در طول آنها می‌شوند. تیرهای RCC عموماً دارای بتن مقاوم در ناحیه فشار و فولاد مقاوم در برابر بارهای اعمالی در ناحیه تنش هستند. . می توان آن را بر اساس اندازه به مستطیل، پرتو T، تیر I، پرتو دایره ای و پرتو L طبقه بندی کرد. برای حمایت از کف، سقف، دیوارها و روکش ساختمان استفاده می شود.

  • تیرهای پیش تنیده

تیرهای پیش تنیده با FRP بزرگتر از تیرهای پیش تنیده فولادی هستند. نصب آن با کاهش نیاز و هزینه های نیروی کار در محل بسیار آسان است. این در طیف وسیعی از اعماق برای برآوردن نیازهای دقیق ساختمان وجود دارد و تقویت بسیار مورد نیاز برای ساختمان های چند طبقه و کاربردهای صنعتی را فراهم می کند.

  • تیرهای پوسته ای

تیرهای پوسته معمولاً با سیستم های کف پیش ساخته برای ساده سازی برنامه های ساختمانی و کاهش کار در محل استفاده می شوند. واحدهای تیر پوسته پیش تنیده، با افزودن قفس تقویت کننده و بتن در محل. عمق باند 290 تا 600 میلی متر و عرض 600 میلی متر تا 2400 میلی متر امکان پذیر است. تیرهای Ultrashell تقویت شده می توانند تا 11 متر گسترش داشته باشند و دهانه های بیشتر با افزودن کابل های Post Tensioning امکان پذیر است.

  1. دل های بتنی پیش ساخته

قطعات زیر مربوط به کف سازی و سقف سازی ساختمان است.

  • دال‌های RCC

دال‌های RCC که ضخامت آنها بین 10 تا 50 سانتی‌متر است، بیشتر برای ساخت کف و سقف استفاده می‌شوند. دال های نازک RCC نیز برای اهداف روسازی بیرونی استفاده می شود. در بسیاری از ساختمان‌های خانگی و صنعتی، از دال بتنی ضخیم، که بر روی پایه‌ها یا مستقیماً روی زیرزمین قرار می‌گیرد، برای ساخت طبقه همکف ساختمان استفاده می‌شود. در ساختمان‌های بلند و آسمان‌خراش‌ها، دال‌های بتنی نازک‌تر و پیش‌ساخته‌ای بین قاب‌های فولادی آویزان می‌شوند تا کف‌ها و سقف‌ها را در هر سطح تشکیل دهند.

  • دال بتنی پیش تنیده هالوکور

از دال بتنی پیش تنیده هالوکور معمولاً در ساخت طبقات در ساختمان های آپارتمانی چند طبقه استفاده می شود. تولید این عناصر با استفاده از دستگاه‌های اکسترودر و اسلیپ‌فرمر ما که در یک فاز در امتداد بستر تولید بدون نیاز به قالب ریخته‌گری می‌شوند، حاصل می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به خرید قطعات پیش ساخته آنلاین، به سایت روزبه شن مراجعه فرمایید.