اخبار ورزشی

ورزش ایران با داشتن چنین مسئولانی اصلاً نیاز به دشمن ندارد/ یعنی چه که حقوق ورزشکاران را پرداخت نمی کنید؟

دقت کردید به همین راحتی، کسی هم پیدا نشد که خطاب به جناب مناف هاشمی بگوید یعنی شما، وزارت ورزش و ستاد عالی بازی‌های آسیایی فریاد این همه ورزشکار را بابت مشکلات معیشتی و دغدغه‌های مالی نمی‌شنوید که اینقدر راحت از مصوب نشدن پرداخت حقوق ماهانه به ورزشکاران حرف می‌زنید؟ البته سؤال اصلی این است که پس امثال رئیس کمیته ملی المپیک، دبیرکل و بالاتر از آن‌ها وزیر ورزش و آقایانی که در ستاد عالی بازی‌های آسیایی نشسته‌اند چکاره هستند که با این همه ادعا نتوانسته‌اند حقوق حقه ورزشکاران مدال‌آور و قهرمان کشور را مصوب کنند؟!

به همین راحتی؛ مصوب نشد؟ پس شما چکاره بودید که اینقدر راحت از حق ورزشکار کوتاه آمدید؟ موضوع زمانی تأسفبارتر می‌شود که جناب دبیرکل اعلام می‌کند در پارالمپیک از یک سال قبل حقوق می‌دادند، ما هم دوست داشتیم در کمیته ملی المپیک این اتفاق بیفتد و دو بار در هیئت اجرایی مطرح کردیم، ولی مصوب نشد. اگر ورزشکار حقوقش را می‌گرفت و دغدغه مالی نداشت، خیلی بهتر بود!

ورزش ایران با داشتن چنین مسئولانی اصلاً نیاز به دشمن ندارد. وقتی مسئول درد ورزشکار را می‌داند، اما کاری برای رفع و رجوع آن انجام نمی‌دهد دیگر به چه چیزی می‌توان امید داشت. این حرف مناف هاشمی در آستانه بازی‌های آسیایی مانند آب سردی بود بر پیکر ورزش ایران، آب سردی بر تمام اعتراض‌های ورزشکاران مدال‌آور به دیده نشدن و کم‌توجهی مسئولان، چراکه حالا همه متوجه شده‌اند که اصلاً برای آقایان کت‌وشلوارپوش ورزش اهمیتی ندارد که ورزشکار در چه وضعیتی قرار دارد. آن‌ها فقط برای خالی نبودن عریضه جلساتی برگزار می‌کنند و پیشنهادی می‌دهند و بلافاصله بعد از شنیدن پاسخ «نه» پرونده را مختومه اعلام می‌کنند و تمام تقصیر را به گردن دیگران می‌اندازند، بدون اینکه تلاش مضاعفی از خود نشان دهند.
تمام این‌ها در همان جمله کوتاه دبیرکل کمیته ملی المپیک خلاصه شده است «پول داشتیم، اما مصوب نشد»، تمام درد ورزش ایران همین جمله است. جمله‌ای که به خوبی نشان می‌دهد مسئولان ورزش کوچک‌ترین شناخت و دغدغه‌ای نسبت به مشکلات ورزشکاران ندارند و حتی در زمینه برطرف شدن آن سعی هم نمی‌کنند. آن‌هایی که از همین حالا چمدان‌هایشان را به مقصد هانگژو بسته‌اند تا به تفریح‌شان برسند و یک مسافرت مفت با هزینه بیت‌المال بروند. جالب اینکه هزینه‌های آن‌ها «مصوب» می‌شود، اما حقوق ماهانه ورزشکاران حتی با وجود پول «مصوب» نمی‌شود!

23302

بخش ورزشی

با استفاده از تحلیل‌های دقیق و ارائه‌ی آمار و ارقام، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی داده‌ها و آمارهای جالب و کاربردی درباره‌ی عملکرد تیم‌ها، بازیکنان و رویدادهای ورزشی می‌پردازم. هدفمندی خود را در افزایش دانش و اطلاعات ورزشی خوانندگان قرار می‌دهم. همراه با من را بپذیرید و به دنیای داده‌های جذاب و آماری ورزشی همراه شوید.