اخبار ورزشی

بیرانوند و طارمی در بین ۱۰ ستاره آسیایی در جام جهانی

به گزارش شفاف و به نقل از ساکرنت، بازیکنانی مانند هیده توشی ناکاتا، علی دای، پارک جی سونگ در تاریخ جام جهانی خوش درخشیدند. در واقع تعداد بازیکنان آسیایی که توانستند در این رویداد بدرخشند کم نبود.

اکنون همه نگاه ها به جام جهانی 2022 قطر است و باید دید کدام بازیکنان آسیایی این بار خواهند درخشید.

معز علی (قطر)

عبدالکریم حسن (قطر)

مهدی طارمی (ایران)

مهدی طارمی در جام جهانی گذشته همچنان در آسیا بازی می کرد. همه موقعیت لحظه آخری مقابل پرتغال را به یاد دارند. چهار سال بعد و او اکنون در دوران اوج خود یک مهاجم است و برای پورتو درخشیده است و امسال 5 گل در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسانده است.

طارمی یکی از مهره های کلیدی تیم پورتو است که فصل گذشته قهرمان لیگ و جام حذفی پرتغال شد. طارمی در سه فصل و نیم حضور در پرتغال 62 گل به ثمر رساند و توانایی درخشش در این خط را دارد.

علیرضا بیرانوند (ایران)

اگرچه این طارمی بود که پیروزی تاریخی ایران مقابل پرتغال در جام جهانی را از دست داد، اما درخشش علیرضا بیرانوند در آن دیدار را نباید فراموش کرد. بیرانوند با مهار پنالتی رونالدو خود را در کانون توجه قرار داد.

بیرانوند که با پرسپولیس چهار قهرمانی در لیگ ایران را به دست آورده بود، در نهایت به اروپا رفت و به رویال آنتورپ بلژیک پیوست و به صورت قرضی در پرتغال در بوآ ویستا ماند، هرچند اخیرا با مصدومیت دست و پنجه نرم می کند.

حالا این دروازه بان 30 ساله به پرسپولیس بازگشته است و با روی کار آمدن گزینه های قابل قبول دیگری مانند امیر عابدزاده، رقابت سختی بر سر پیراهن تیم اول پیش رو دارد، هرچند به نظر می رسد این پیراهن اولین پیراهن کارلوس کی روش باشد. برای دومین بار متوالی انتخاب هدف.

سلمان الفرج (عربستان)

سالم الدوساری (عربستان)

تاکهیرو تومیاسو (ژاپن)

دایچی کامادا (ژاپن)

کیم مین جائه (کره جنوبی)

سون هیونگ مین (کره جنوبی)