اخبار جامعهکسب و کار خبر فوری

چگونه طراحی گرافیک را شروع کنیم؟

صفر تا صد تبدیل شدن به یک گرافیست حرفه ای + درآمد گرافیست

به نقل از طرحیسا یک گرافیست تمام وقت بسته به توانایی های خود و کاری که قرار است انجام دهد، به عنوان مثال از روتوش عکس تا سرپرستی واحد گرافیک یک مجموعه، با حقوقی بین 7 تا 20 میلیون تومان استخدام خواهد شد. یک گرافیست مستقل بسته به توانایی اش در جذب و نگهداری مشتری ها و اینکه چطور کار خود را اصطلاحا پرزنت می کند می تواند نامحدود درآمد داشته باشد.

کاربردهای گرافیک کامپیوتری

  • طراحی لوگو
  • طراحی اقلام چاپی (از کارت ویزیت تا بیلبورد)
  • طراحی تصاویر تبلیغاتی قابل استفاده در شبکه های اجتماعی
  • طراحی تصاویر تبلیغاتی قابل استفاده در وب سایت ها و اپلیکیشن های موبایل
  • صفحه بندی مجله و روزنامه
  • طراحی رابط کاربری(قالب یا پوسته) انواع وب سایت
  • طراحی رابط کاربری(قالب یا پوسته) انواع اپلیکیشن موبایل
  • تولید و فروش و درآمد ارزی. خصوصا اگر به سمت نقاشی های دیجیتال کشیده شوید

شرکت های قابل فعالیت

  • کانون های تبلیغاتی
  • شرکت های طراح وب
  • شرکت های طراح اپلیکیشن موبایل
  • شرکت هایی که برای شبکه های اجتماعی یا وب سایت خود نیاز به طرح های گرافیکی دارند
  • دفاتر مجله یا روزنامه

یا اینکه مستقل و در محل خودتان بصورت پروژه ای کار کنید. چند نمونه کار خوب طراحی از لینک زیر مشاهده کنید :

هزینه های یک گرافیست

اگر بصورت مستقل و آزاد قصد فعالیت به عنون یک گرافیست را داشته باشید هزینه های زیر متوجه شما خواهند بود:

  • یک لپ تاپ (حدود 30 میلیون تومان)
  • اینترنت (ماهیانه حدود 100هزار تومان)
  • فضای کار (می تواند یک کافی شاپ، یک اتاق از یک دفتر، فضای کار اشتراکی و… باشد)

خوشبختانه یا متأسفانه در ایران عملا مبلغی بابت نرم افزارهای طراحی پرداخت نمی شود

برای گرافیست شدن از کجا باید شروع کنم؟

بسته به اینکه چقدر تصمیم دارید در این حوزه حرفه ای شوید و اینکه چه پروژه هایی را تصمیم دارید قبول کنید، پیشنهاد می شود ابتدا از طراحی و نقاشی دستی شروع کنید. کلاس های آموزشی بسیاری برای این هدف وجود دارند. توجه کنید که طراحی و نقاشی دستی می تواند روی کاغذ و یا بصورت دیجیتالی و روی اصطلاحا تبلت های Wacom انجام شود. مطمئنا طراحی بصورت دیجیتالی کاربردی تر خواهد بود چرا که می توانید طراحی و نقاشی های خود را مستقیما در نرم افزارهای گرافیک کامپیوتری انجام داده و در پروژه های خود از آنها استفاده کنید. بعد از آن بسته به فعالیتی که قرار است انجام دهید لازم است نرم افزارهای موردنیاز آن را یاد بگیرید.

نرم افزارهای گرافیکی و کاربرد آنها

مرحله بعدی  یادگیری نرم افزارهایی است که برای انجام طراحی ها به آنها نیاز خواهید داشت.

Adobe Photoshop: پر طرفدارترین نرم افزار گرافیکی دنیا. به جز صفحه بندی، تمام کاربردهای بالا در فتوشاپ قابل اجرا هستند. فتوشاپ بر اساس پیکسل کار می کند.

Adobe Illustrator: این نرم افزار هم به جز صفحه بندی، تمام قابلیت های اشاره شده در بالا را دارا می باشد. تفاوت آن با فتوشاپ این است که به صورت برداری(Vector) کار می کند. فایل ها حجم کمتری دارند و بیشتر برای طراحی لوگو، آیکون و تصاویر وکتور پیشنهاد می شود.

Adobe Indesign: برای صفحه بندی مجلات، روزنامه ها و کاتالوگ های دارای صفحات زیاد از این نرم افزار استفاده می شود.

Adobe XD: طراحی رابط کاربری موبایل و وب سایت.

چطور پروژه طراحی بگیرم؟

بعد از یادگیری نرم افزارها (که پیشنهاد میگنم با فتوشاپ شروع کنید) جهت مواجه شدن با چالش های گوناگون و افزایش مهارت های خود و همچنین افزایش سرعت عمل، لازم است دست به کار شوید، با مشتریان ارتباط داشته باشید و روی پروژه های واقعی کار کنید. شما می توانید:

  • از طراحی کردن برای اقوام و آشنایان بطور رایگان یا با هزینه های خیلی کم شروع کنید.
  • بصورت کارآموز در شرکت ها فعالیت کنید.
  • با دوستان خود تماس بگیرید و بگویید که چه کاری انجام می دهید.
  • در سایت هایی مثل ponisha.ir یا anjammidam.com برای دریافت پروژه ها ثبت نام کنید و فعال باشید.
  • صفحه اینستاگرام‌ بسازید، نمونه کارهای خود را در آن قرار دهید و فعال باشید.
  • در سایت های نیازمندی خدمات خود را آگهی کنید.
  • می توانید بعد از زیاد شدن نمونه کارهایتان یک وب سایت ساده و شکیل راه اندازی کنید و نمونه کارها و سوابق کاری خود را در آن قرار دهید.

برای پروژه های گرافیک چه مبلغی دریافت کنم؟

در مورد هزینه پروژه ها، واقعا متغیر هست، با توجه به تورم تغییر میکند. به حوزه کاری شما و نوع مشتری های شما هم بستگی دارد. برای شروع با هزینه های خیلی کم و حتی رایگان شروع کنید تا نمونه کار جمع کنید. بعد از مدتی فعالیت متوجه خواهید شد که مشتری های شما چه هزینه هایی پرداخت می کنند. به خاطر داشته باشید هرگز کار خود را دست کم نگیرید، به خاطر پول هم کار نکنید که ناچار باشید با هزینه کم پروژه دریافت کنید و تا پایان پروژه مدام خود را سرزنش کنید.

نحوه شروع به کار طراحی گرافیک

طراحی گرافیک به دو دسته دستی و سیستمی تقسیم شده است. اصولا اگر می خواهید گرافیست خوبی بشوید باید هنر دست خوبی داشته باشید اگر هنر دست آزادی داشته باشید به راحتی می توانید با سیستم ارتباط برقرار کنید. زمانی که میخواهید با سیستم کار کنید ابتدا طرحی که در ذهن خود دارید بر روی کاغذ بیاورید تا در هنگام طراحی با سیستم با مشکلی مواجه نشوید. باید برای طراحی باسیستم نرم افزار خود را بشناسید با این کار با توجه به توانایی خودتان می توانید با نرم افزار خودتان ارتباط برقرار کنید. برای انتخاب نرم افزار خود تحقیقات لازم را انجام دهید تا بدانید نیاز هایی که از یک نرم افزار توقع دارید بشناسید.

هر نرم افزاری در یک بخش قوی اسنت باید بدانید از چه استعداد خود را ادامه دهید. برای اینکه دید خود را نسبت به کار های گرافیکی قوی کنید نمایشگاه های گرافیکی و فیلم های آموزشی را از دست ندهید با اینکار می توانید دید خود را نسبت به طراحی گرافیکی بالا ببرید. جشنواره ها تنها بهانه ای هستند برای اینکه شما انگیزه ادامه کار را پیدا کنید. پس از مدتی جشنواره ها جذابیت روزهای نخستین را برای شما از دست می دهند. در این مرحله سعی کنید در انتخاب جشنوارهای با کیفیت، و ارائه کار خوب وسواس به خرج دهید.

اگر یک وب سایت حرفه ای می خواهید ، یک وب سایت آماده و ارزان قیمت هیچ وقت نمی تواند قابلیت ها و ویژگی های وب سایت های اختصاصی را داشته باشد. در ادامه این صحبت ها باید بدانید که از سایت های ارزان قیمت دوری کنید به دلیل اینکه نمی توانید قابلیت های و ویژگی وب سایت های اختصاصی را داشته باشد.

شما در عین حال که می توانید بی نهایت قابلیت و ویژگی به وب سایت خود اضافه کنید ، برعکس می توانید قابلیت هایی را از آن کم کنید و از این طریق قیمت نهایی طراحی وب سایت را کنترل کنید. هر ارزانی بی حکمت نیست انتظار نداشته باشید که شرکت هایی که با تعرفه طراحی سایت اندک به شما وعده وعید وب سایت های اختصاصی را می دهند. شما پس از مدتی متوجه آماده بودن قالب سایت به ظاهر اختصاصی خود خواهید شد و این تازه شروع دردسر شماست.

طراحی و گرافیک دو مقوله ای است که بسیار نزدیک به یکدیگر به هم مربوط می باشند. کار طراح، طراحی ایده پردازی ست که بیشتر به هنر های زیبا نزدیک است. در حالی که گرافیگ بیشتر به کارهای تجاری مربوط می شود و کارهای تبلیغاتی انجام می شود. نحوه همکاری یک طراح و یک گرافیست به این شکل می تواند باشد که گرافیست یک تصویر یا نقاشی را مطابق با نیاز خود از یک طراح درخواست کند، پس از آماده شدن طرح، گرافیست تصمیم می گیرد که در پروژه خود به چه شکل از آن استفاده کند.

تفاوت طراح و گرافیست

هدف گرافیک، انتقال پیغام به مخاطب یا ترغیب کردن او به کاری است. شرکت ها بیشتر نیاز به گرافیست دارند تا بتوانند کارهای تبلیغاتی خود را بتوانند به راحتی تبلیغ کنند. شرکت هایی که کارهای گرافیکی خود را به گرافیست ها می سپارند حرفه هایی از نظیر طراحی وب سایت، طراحی بسته بندی، طراحی لوگو و دیزاینر انجام می گیرد. دیزاینر برای ایجاد هویت های بصری در برند ها کاربرد دارد. اصولا گرافیست های حرفه ای درگیر ساختار های تایپوگرافی، صفحات، برند سازی، عکاسی دارند که تمام اینکار ها را انجام می دهند.

ولی در کار طراح تجسم خلاقانه ای تری نسبت به گرافیسیت ها دارد، به طور مثال استفاده و کاربرد تصاویر و نقاشی برای تزئین و جلوه دادن به یک من موجود در یک اثر را دارد. با توجه به ایننوع طراحی ها می توانند طراحی جلد انواع کتاب ها و جلوه دادن در طراحی صفحات و تصویر سازی ها برای کتاب کودک صورت می گیرد، یا یک بیلبورد که سرشار از طرح و رنگ می باشد و هر کسی را مجذوب کار خود می کند. یک طراح و تصویر گر هم می توانند یک گرافیست خوب باشد ولی در بیشتر مواقع یک گرافیست نمی تواند یک طراح خوبی بشود.

اگر اکنون به فکر طراحی سایت برای کسب و کار آنلاین خود شده اید پیشنهاد ما به شما این است از ابتدا قدم استوار و محکم بگذرارید. از ابتدا به دنبال سایت های آماده و ورپرس نروید این کار باعث پسرفت کار آنلاین  شما می شود و ممکن مشکلات زیادی را در بر بگیرد. شما می توانید با در وب باش یه یک طراحی سایت حرفه ای به حساب می آید سایتی حرفه ای و اختصاصی که متناسب با سلیقه شما باشد به راحتی برای خود داشته باشید. باید این نکته هم بدانید که اینکار در قدم هزینه بالایی برای شما دربر خواهد داشت. ولی با همین هزینه ها می توانی به دوبرابر این هزینه ها دست یابی کنید.

طراح گرافیک چه کاری انجام می‌دهد؟

طراحان گرافیک و یا گرافیست‌ها از هنر و فناوری برای انتقال ایده‌ها استفاده می‌کنند و این کار را با استفاده از ابزارهای مختلف طراحی انجام می‌دهند. گرافیست‌ها طرح‌های خود را برای کمپین‌های تبلیغاتی، بروشورها، مجلات و گزارش‌های شرکتی می‌زنند، که هم به صورت دستی و هم با کمک رایانه و تبلت‌های دیجیتال انجام می‌شود.

هدف نهایی یک گرافیست این است که کسب و کاری که در آن کار می‌کند را با طرح‌های خود برجسته کند و به آگاهی بخشی از برند نیز کمک می‌کند. آنها با استفاده از متن، تصاویر و انواع المان‌ها، ایده یا هویت برند را در تبلیغات به اشتراک می‌گذارند. المان‌ها در گرافیک می‌توانند شامل فونت، اندازه، شکل و ظاهر، رنگ، طراحی چاپ، عکاسی، انیمیشن، لوگو و بیلبورد شوند. طراحان گرافیک اغلب در پروژه‌ها با دیگر طراحان گرافیک، متخصصان ، انیماتورها، ، کارگردانان ویدیو و طراحان وب همکاری می‌کنند. هنگام استفاده از متن در چیدمان‌ها، آنها از نزدیک با کپی رایترها همکاری می‌کنند و تصمیم می‌گیرند که چه کلماتی در بنرها قرار بگیرد.

وظایف یک گرافیست شامل موارد زیر میشود:

  • برای تعیین بایدها و نبایدهای هر پروژه ملاقاتی با کارفرما دارد.
  • به مشتریان خود، در مورد استراتژی‌هایی برای دستیابی به طیف وسیعی از مخاطبان، توصیه‌هایی ارائه می‌دهد.
  • پیامی که طرح باید به مخاطب ارائه دهد را بیان می‌کند.
  • تصاویری خلق می‌کند که تمام ویژگی‌های یک محصول را نشان می‌دهند و همچنین پیام مد نظر کارفرما را منتقل کنند.
  • گرافیست از طراحی بنر تا طراحی صفحات وب و لوگو را انجام می‌دهد.
  • با مهارت در استفاده از ابزارهای گرافیک، طرح‌های خود را می‌زند.
  • رنگ‌ها، تصاویر، سبک متن و قالب‌بندی طرح را انتخاب می‌کند.
  • طرح‌ها را در هر مرحله به مشتری خود نشان می‌دهد.
  • تغییرات خواسته شده مشتری و کارفرما را در طرح نهایی اعمال می‌کند.
  • قبل از چاپ یا انتشار، طرح‌ها را از نظر هرگونه خطا بررسی می‌کند.

رشته طراحی گرافیک میتواند شما را به چه سمتهای شغلی برساند؟ سمتهای شغلی بسیاری وجود دارد که میتوانید یکی از آنها را انتخاب کنید:

  • مدیر تیم‌های خلاق – می‌توانید یک تیم خلاق که کار آن طراحی محصول، اجرای کمپین‌های تبلیغاتی و تصاویر بصری است را مدیریت کنید.
  • مدیر هنری – می‌توانید گروهی از هنرمندان و تصویرگران را برای ارائه به موقع کارهای مشتریان مدیریت کنید.
  • مدیر تولید هنری – می‌توانید تیم‌های تولید کارهای هنری را با تمرکز بر بهبود کارایی و کاهش هزینه‌ها مدیریت کنید.
  • طراح بسته‌بندی – می‌توانید طراحی بسته‌های محصولات فیزیکی را بر عهده بگیرید.
  • طراح هویت برند – می‌توانید هویت برند را برای سازمان‌های مختلف طراحی کنید.
  • طراح لوگو – با توجه به کار و هویت برند، برای سازمان و کسب و کاری لوگو طراح می‌کنید. البته طراحی هویت برند و لوگو دو مقوله جدا از هم هستند و شما از هر کدام در طراحی دیگر می‌توانید استفاده کنید.
  • طراح رابط کاربری – در طراحی وب‌سایت‌ها، می‌توانید رابط کاربری را شما طراحی کنید.
  • طراح وب – گرافیست‌ها با توجه به دید هنری و خلاقانه‌ای که دارند می‌توانند وب‌سایت را طراحی کنند.
  • تولید محتوا – با توجه به نوع فعالیت گرافیست، او می‌تواند تولید کننده محتوای بصری و ویدیویی نیز باشد.

حقوق طراح گرافیک

ارقام زیر از گزارش بازار کار وب‌سایت ، مرجع ، به دست آمده است که آن را در اختیار شما قرار خواهیم داد. طبق اطلاعات بدست آمده از ، افرادی که به عنوان طراح گرافیک در ایران کار می‌کنند به طور معمول حقوق تعریف شده‌ای دارند، که میانگین آن معمولاً هر ماه حدود ۵.۵۰۰.۰۰۰ تومان است. میزان در ایران از ۱.۷۰۰.۰۰۰ تومان (کمترین) تا ۱۵.۰۰۰.۰۰۰ تومان (بالاترین) متغیر است.

درآمد طراح گرافیک با سابقه کار

مسلما افزایش سابقه کار در افزایش حقوق نقش بسیار زیادی دارد. این در مورد گرافیست هم صدق می‌کند و در برخی شرکت‌ها به افرادی که سابقه بیشتری در این شغل دارند، حقوق بیشتری پرداخت می‌شود.

سابقه کاری زیر سه سال

بیشترین: ۹,۵ میلیون تومان

میانگین: ۴,۲ میلیون تومان

کمترین: ۱,۷ میلیون تومان

سابقه کاری هفت تا پانزده سال

بیشترین: ۱۵,۰ میلیون تومان

میانگین: ۶,۷ میلیون تومان

کمترین: ۲,۵ میلیون تومان

سابقه کاری سه تا هفت سال

بیشترین: ۱۲,۰ میلیون تومان

میانگین: ۵,۶ میلیون تومان

کمترین: ۳,۰ میلیون تومان

سابقه کاری پانزده سال به بالا

بیشترین: ۶,۷ میلیون تومان

میانگین: ۶,۱ میلیون تومان

کمترین: ۵,۵ میلیون تومان

برای اینکه از میزان حقوق و دستمزد طراح گرافیک به طور کامل و با جزئیات بیشتر باخبر شوید، می‌توانید به وب‌سایت ایران سلری مراجعه کنید.

چگونه می‌توان طراح گرافیک شد؟

برای تبدیل شدن به طراح گرافیک یا گرافیست باید مراحلی را طی کنید که شاید برخی از آنها در دیگر مشاغل نیز وجود داشته باشند.

۱. اصول طراحی گرافیک را بیاموزید

برای تبدیل شدن به یک طراح گرافیک، ابتدا به درک کاملی از اصول طراحی گرافیک (graphic design) نیاز دارید. هر طرح خوبی با دقت توسط یک گرافیست طراحی شده است. بنابراین اولین اصل در گرافیک، دقت است. برای یادگیری اصول گرافیک باید برنامه ریزی کنید و نیاز است که یا آن را در دانشگاه و به صورت آکادمیک یاد بگیرید و یا اینکه در کارگاه‌های حضوری و آنلاین شرکت کنید. طراحان گرافیک باید عناصری مانند خطوط، رنگ، شکل، فضا، بافت، تایپوگرافی، مقیاس و هارمونی را یاد بگیرند و بر آنها تسلط داشته باشند. همه این عناصر بر طراحی تاثیر می‌گذارند و می‌توانند احساسات را در مخاطب برانگیزند.

۲. در دوره‌های طراحی گرافیک ثبت نام کنید

دوره‌های طراحی گرافیک به شما اصول طراحی را می‌آموزند و به شما کمک می‌کنند تا مهارت‌های گرافیک را از طریق کار بر روی پروژه‌ها به دست آورید. دوره‌های طراحی گرافیک همچنین شما را با اساتید و همکاران آینده آشنا می‌کند که تمام این افراد می‌توانند در آینده به شما در رشد شغلی کمک کنند. اکثر دوره‌های طراحی گرافیک موضوعاتی مانند تئوری رنگ، تایپوگرافی، چیدمان، ابزارها و نرم افزارهای طراحی گرافیک را پوشش می‌دهند. بسته به بزرگی و کوچکی هر دوره نیز، ممکن است برخی مباحث دیگر مانند تاریخچه طراحی گرافیک، تجربه کاربری (UX) و اصول طراحی وب‌سایت به شما آموزش داده شود.

۳. ابزارهای کلیدی طراحی گرافیک را یاد بگیرید

ابزارهای مختلفی وجود دارد که طراحان گرافیک از آنها استفاده می‌کنند. معمولاً آنها با نرم افزارهای طراحی گرافیک کار می‌کنند. ابزاری استانداردی برای تمام طراحان گرافیک است. یادگیری کار با این ابزارها بسیار آسان است،‌ چرا که راهنماها و مقالات رایگان بسیاری در سطح وب برای آنها وجود دارد و وب‌سایت خود آنها نیز مرجع مناسبی برای یادگیری است.

۴. روی پروژه خود کار کنید تا بتوانید مهارت خود در گرافیک را بیشتر کنید

پس از اینکه دانش خود در مورد اصول و ابزارهای طراحی گرافیک را افزایش دادید، زمان تمرین فرا رسیده است. بهترین راه برای رشد مهارت‌ها و تسلط بر نرم افزارهای طراحی گرافیکی این است که روی پروژه‌های طراحی خود کار کنید. برای شروع، می‌توانید مجموعه‌ای از بنرهای تبلیغاتی را طراحی کنید و یا اینکه سراغ طراحی لوگو بروید. همچنین می‌توانید طرح‌های موجود یک شرکت را انتخاب کنید و روی آنها کار کنید و به اصطلاح آنها را بازطراحی کنید. این کار می‌تواند تمرینی عالی برای شناسایی مخاطبان هدف باشد.

گزینه دیگر این است که با شرکت‌های خصوصی کوچک و استارت‌آپ‌ها صحبت کنید و در آنها به عنوان کارآموز مشغول به کار شوید. در این حالت می‌توانید مهارت‌های بیشتری کسب کنید و همچنین رزومه‌ی خود را بهتر کنید.

۵. برای طرح‌های خود یک پورتفولیو بسازید

داشتن یک پورتفولیوی قوی برای هر گرافیستی واجب است. نمونه کارهای شما می‌تواند شامل پروژه‌های دوره آموزشی و همچنین پروژه‌های شخصی یا کاری شما باشند. بر کیفیت بیشتر از کمیت تمرکز داشته باشید. نمونه کارهای شما می‌توانند باعث به وجود آمدن ذهنیت خوب و بد در کارفرما شوند، بنابراین در انتخاب آنها دقت کنید. شرکت‌ها برای طراح گرافیک شرایط و ویژگی‌های خاصی را در نظر می‌گیرند و افراد را بر اساس آن ویژگی‌ها فیلتر می‌کنند.

اگر دوست دارید ببینید که افراد با چه مدرکی در سمت‌های شغلی طراحی گرافیک/ طراحی UX و UI مشغول به کار هستند، می‌توانید در صفحه مسیر شغلی فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف، به طور کامل مشاهده کنید. در جستجوی ما در مورد مشاغل طراحی گرافیک/ طراحی UX و UI این اطلاعات به دست آمده که بیشتر افراد در این حیطه با مدرک هنر، مهندسی کامپیوتر و نرم افزار و بعد مهندسی معماری و شهرسازی مشغول به کار هستند. بنابراین این موضوع می‌تواند به خوبی مسیر شغلی طراح گرافیک را مشخص کند و درباره الزامات شغلی به شما سرنخ‌هایی بدهد.

در این صفحه و با کلیک بر روی علامت اینفو در کنار نام مشاغل، همچنین می‌توانید شرح شغلی مربوط به موقعیت شغلی مورد نظر خود را ببینید و به اطلاعات کافی از آنچه افراد در این موقعیت شغلی انجام می‌دهند، دست پیدا کنید. برای موقعیت شغلی طراح گرافیک، شرح شغلی به شرح زیر است:

  • توانایی طراحی پیشرفته با برنامه های طراحی گرافیک از جمله Adobe Indesign، Photoshop و Illustrator و Sketch و After Effects و Motion Pictures
  • آشنایی با انیمیشن کامپیوتری و توانایی ادیت عکس و ویدئو
  • توجه دقیق به جزئیات، شناخت اصول گرافیک و تئوری رنگ ها
  • توانایی طراحی لوگو و پیاده سازی قالب های وب سایت
  • آشنایی با صنعت چاپ و بسته بندی
  • توانایی ترسیم وایرفریم (Wireframe) ، تست، ادیت و در نهایت تبدیل وایرفریم ها به موکاپ (Mockup)
  • تحقیق اصولی در جهت درک و تجزیه و تحلیل نیازهای کاربران به منظور ترسیم فرآیند طراحی و توانایی مدیریت تعامل میان کاربر و محصول
  • در نظر گرفتن درخواست های تیم بازاریابی برای ارائه ی طرحهای گرافیکی و ویرایش و بروزرسانی مستمر طرح های گرافیکی با توجه به بازخورد مشتریان
  • چیدمان و پیکربندی قالب های طراحی و حفظ ثبات سبک طراحی و و کلیات طراحی در تمام صفحات وب سایت
  • آشنایی با تکنولوژی اپلیکیشن های تلفن همراه برای اجرای برنامه های موجود بر روی تلفن همراه و انطباق با تمام اندازه ی صفحه نمایش دستگاه ها

علاوه بر اطلاعات بالا، می‌توانید به اطلاعات متوسط دریافتی، رده سازمانی و همچنین نوع فعالیت شرکت‌های افراد شاغل در آنها، در سمت‌های انتخاب شده دسترسی داشته باشید.

در نهایت برای اینکه طراح گرافیک شوید باید یک سری از مهارت‌ها و ویژگی‌های خاص را داشته باشید. همچنین باید خود را در مورد این شغل به روز نگه دارید، چرا که کار در این حیطه به شدت به علم روز دنیا وابسته است. به طور خلاصه باید خلاق باشید، به خوبی مخاطبان هدف را بشناسید، روانشناسی بدانید، روحیه کار تیمی داشته باشید و همچنین در کار با ابزارها و نرم افزارهای گرافیک مهارت داشته باشید.