اخبار عمومیکسب و کار خبر فوری

نکات مهم برای واردات از دبی

برای واردات موفق از دبی، داشتن شناخت کامل از بازار مصرفی ایران بسیار ضروری است و این یعنی به عنوان یک تاجر و واردکننده، باید با لیست کالاهای مهم وارداتی از دبی به ایران به صورت کامل آشنا باشید.

مهمترین کالاهای وارداتی از دبی به ایران، بدین قرار است:

  • پوشاک و اکسسوری
  • لوازم آرایشی و بهداشتی
  • پارچه و منسوجات
  • لوازم خانگی
  • مواد غذایی
  • ماشین آلات ک تجهیزات برقی و الکترونیکی
  • ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی

مراحل واردات از دبی به ایران

با رعایت کردن مراحل واردات از دبی به ایران، می‌تونید تجربه موفق آمیزی از واردات داشته باشید.

  • انتخاب کالاهای مورد نظر برای واردات از دبی، که باید دارای یک سری شرایط خاص باشند شامل این موارد:
    • برندهای معتبر تولیدی در دبی مشغول ارائه این کالاها در سطح جهانی هستند.
  • دارای کیفیت و قیمت معقول و مناسب هستند.
  • بازار مصرفی بزرگی در ایران دارند و آینده هم نشان دهنده رشد تقاضا برای این کالاها در بازار ایران است.
  • گام دوم، پیدا کردن شرکت‌های هدف در دبی و دریافت پروفرما یا پیش فاکتور است تا بتوانید هزینه‌های کامل خرید کالاها برای واردات از دبی را محاسبه کنید، همین طور باید هزینه‌های مسافرت به دبی، باربری و جابجایی کالا از دبی به ایران و بیمه کردن کالاها را هم در نظر بگیرید.
  • گام سوم، دریافت کامل مجوزهای لازم از نهادهای دولتی و وزارتخانه‌های مربوطه است و ترخیص کالا از گمرک که شامل فرآیند خاص خود است.

با استفاده از خدمات یک شرکت معتبر بازرگانی، به راحتی می‌توانید تمامی فرآیندهای تخصصی واردات را به این شرکت سپرده و بر روی کار اصلی و کسب و کار اصلی خود تمرکز کنید.‌

هزینه واردات کالا

همانطوری که در ابتدای این مقاله خدمت شما عزیزان عرض کردیم، واردات از دبی به ایران از دهه ها و سده های گذشته در بین کشور های امارات و ایران رواج داشته است. هزینه ی واردات کالا از دبی به ایران به موارد بسیاری بستگی دارد. در ادامه شما را با این موارد بیشتر آشنا می کنیم:

  • فاصله‌ی کشوری که قصد واردات از آن را داریم

یکی از مهم ترین و اصلی ترین مواردی که بر روی قیمت و هزینه ی واردات کالا از کشور های مختلف به ایران تاثیر گذار است، فاصله ی کشور مبدا تا ایران است. بدیهی است هر کشوری که فاصله ی مکانی آن با کشور مقصد یعنی ایران بیشتر باشد، قیمت و هزینه ی صادرات کالا از آن کشور و واردات آن ها به داخل کشور ایران بیشتر خواهد بود. به عنوان مثال صادرات و واردات محصولات از کشور ترکیه به ایران، بسیار ارزان تر از صادرات و مراحل واردات کالا به ایران از سایر کشور های مثل آلمان و هلند می باشد. البته موارد دیگری نیز بر هزینه ی واردات کالا از دبی به ایران تاثیر دارند که درباره ی آن ها در ادامه صحبت خواهیم کرد.

  • با چه کیفیتی می خواهیم کالا وارد کنیم

یکی دیگر از مهم ترین و اصلی ترین مواردی که باعث شده است تا هزینه ی واردات و صادرات کالا ها از کشور ها به ایران متفاوت باشد، این است که قیمت و کیفیت کالا در کشور مبدا متفاوت می باشد. به عنوان مثال هر چقدر که کیفیت کالای تولیدی توسط یک کشور خاص در قاره ی دبی بیشتر و بهتر باشد، بدیهی است که قیمت آن نیز بیشتر بوده و هزینه ی نقل و انتقال آن به ایران نیز گران تر خواهد بود.

  • تعرفه های گمرک

یکی دیگر از مهم ترین مواردی که بر هزینه ی واردات کالا از دبی به ایران تاثیر گذار است، تعرفه گمرکی می باشد. هر چقدر که تعرفه گمرکی برای یک کالای خاص بیشتر باشد، بدیهی است که هزینه ی واردات آن نیز بیشتر خواهد بود.

پرسودترین کالاهای وارداتی از دبی

اگر بخواهیم کالاهای وارداتی از دبی را از نظر سودآوری دسته بندی کنیم، باید به اقلام غذایی نیز بپردازیم. کالاهای پر مصرف مثل مواد غذایی مانند بادام زمینی و داردبی و زنجبیل و لوبیا چیتی بسیار پرطرفدار بوده و سودآور است. از سوی دیگر واردات سرور از دبی، لاستیک ماشین دبیی در ایران با سودآوری بالایی همراه است. این موضوع به دلیل کیفیت قابل قبول و قیمت مناسب آن است. موضوع مهم دیگ در خصوص واردات دستکش و ظروف آشپزخانه است. ظروف آشپزخانه دبیی در ایران از نظر قیمت شرایط خاص خود را دارند و این موضوع سبب سود بیشتر می شود.

از سوی دیگر بیشترین سودآوری در واردات کالا از دبی مربوط به لوازم الکتریکی، انواع خودروهای سنگین و پوشاک اعلام شده است. محصولات حوزه ساخت و ساز و اسباب و بازی نیز در این زمینه اهمیت دارد. گیاهان دارویی در ایران به طور کلی از نظر کیفیت و قیمت شرایط خاصی دارند. این محصولات نیز در واردات بسیار مهم هستند.

محصولات عمده کشاورزی که از دبی به ایران وارد می شوند قیمت مناسبی دارند. این قیمت سبب می شود تا بتوانید استفاده بهتری از محصولات ببرید. باکس های تزیینی و دکوری ها نیز بخش مهمی از سودآوری محسوب می شوند. دقت کنید که واردات کالا از دبی می تواند دستخوش یک سری موارد باشد که به طور کلی موضوع پر اهمیتی محسوب می شود.

آشنایی با شرکت باروس

استفاده کردن ار خدمات یک شرکت معتبر بازرگانی مانند شرکت بازرگانی باروس، هزینه‌های واردات انواع کالاها را برای شما ار دبی به ایران به شدت کاهش داده و می‌تونید بر روی کسب و کار اصلی خود تمرکز کنید.

شرکت بازرگانی باروس، دارای بیشتر ار یک دهه تجربه تخصصی در زمینه صادرات و واردات در سطح جهانی بوده و حضوری مستقیم و قدرتمند در شهرهای مختلف دبی دارد.

برای اطلاعات بیشتر درباره خدمات شرکت باروس برای واردات از دبی به ایران و دریافت مشاوره تخصصی کاملا رایگان، به وب‌سایت شرکت باروس مراجعه کنید‌.‌َ