اقتصادی

فروش خودروهای جدید آمریکا ترمز کشید

فروش خودروهای جدید آمریکا در ماه نوامبر به دلیل نرخ بهره بالا ثابت خواهد بود.

گزارشی از مشاوران صنعت خودرو JD Power نشان می دهد که انتظار می رود خرده فروشی خودروهای جدید در ایالات متحده در ماه نوامبر نسبتاً ثابت باشد زیرا افزایش قیمت خودرو همراه با افزایش نرخ بهره باعث تعدیل تقاضا شده است. مصرف کنندگانی که در بحبوحه کمبود مایل بودند بیشتر برای خودروها بپردازند، اکنون به دلیل قیمت بالا عقب نشینی می کنند.

توماس کینگ، رئیس داده ها و تجزیه و تحلیل در JD Power گفت: در حالی که تقاضا، قیمت معاملات و سود خرده فروشی همچنان در بخش خرده فروشی قدرت نشان می دهد، این اقدامات نشانه هایی از تعدیل یا کاهش را نشان خواهند داد. کینگ گفت که انتظار دارد روند مشاهده شده در نوامبر تا سال 2023 ادامه یابد.

بر اساس این گزارش، پیش‌بینی می‌شود فروش خرده‌فروشی خودروهای جدید در این ماه به 933402 دستگاه برسد که نسبت به نوامبر 2021 0.3 درصد کاهش داشته است.

به گزارش رویترز، این گزارش نشان می دهد که انتظار می رود نرخ سالانه تعدیل شده فصلی برای کل فروش خودروهای جدید در ماه نوامبر 13.9 میلیون دستگاه باشد که نسبت به 12.9 میلیون دستگاه در سال گذشته افزایش یافته است. با این حال، این گزارش نشان می دهد که قیمت خودروهای جدید همچنان در حال افزایش است، البته با سرعت کمتری نسبت به اوایل سال جاری.

انتهای پیام