اخبار جامعه

شماره اضطراری مشترک در اروپا/ قدیمی‌ترین شماره اضطراری جهان چیست؟

112 شماره اورژانس اروپا است، رایگان و 24 ساعته در هر نقطه از اتحادیه اروپا در دسترس است و شهروندان می توانند با شماره گیری 112 با پلیس، فوریت های پزشکی و آتش نشانی تماس بگیرند.

به گزارش خبر فوری، در حالی که داشتن یک شماره اضطراری مشترک در اروپا می تواند به طور مستقیم به نفع شهروندان و گردشگران باشد، اما این عدد تا حد زیادی ناشناخته است.

112 شماره اضطراری در تمامی 27 کشور عضو اتحادیه اروپا و همچنین سایر کشورهای اروپایی است. افرادی که در معرض خطر هستند می توانند برای دسترسی به خدمات آتش نشانی، مراقبت های پزشکی و پلیس به صورت 24 ساعته با 112 تماس بگیرند.

شماره اضطراری اروپا رایگان است و از طریق تلفن ثابت و تلفن همراه قابل تماس است. افزایش سطح سفر در اتحادیه اروپا، شورای اتحادیه اروپا را بر آن داشت تا یک شماره اضطراری مشترک در همه ایالت ها ایجاد کند تا نیازی به به خاطر سپردن شماره های مختلف ملی بسته به موقعیت مکانی فرد نباشد. به خاطر سپردن عدد 112 آسان است.

با این حال، در داخل هر کشور اروپایی، شماره های اضطراری دیگری با دسترسی ملی وجود دارد و بسیاری از کشورها شماره های اضطراری متعددی دارند. به عنوان مثال، در فرانسه می توانید با شماره 15 برای خدمات پزشکی، 17 برای پلیس و 18 برای آتش نشانی تماس بگیرید. اما در مواقع اضطراری، به خاطر سپردن شماره برای استفاده دشوار است. حتی ممکن است گردشگران این کشور این اعداد را ندانند، بنابراین عدد 112 ساده و به راحتی قابل یادآوری است.

بنابراین، 112 تنها شماره اضطراری رایج در اروپا در سال 1991 شد.

شماره اضطراری مشترک اروپایی 112 در کشورهای اروپایی زیر موجود است:

همه کشورهای اتحادیه اروپا، آلبانی، گرجستان، مولداوی، ایسلند، مقدونیه شمالی، مونته نگرو، لیختن اشتاین، نروژ، صربستان، سوئیس، ترکیه، بریتانیا.

قوانین اتحادیه اروپا مستلزم دسترسی برابر به خدمات اضطراری برای افراد دارای معلولیت است، اما هنوز به طور کامل اجرا نشده است.

نکاتی در مورد شماره اضطراری استاندارد

گاهی اوقات چندین نفر با 112 تماس می گیرند و همان اورژانس را گزارش می دهند. در این موارد، تعجب نکنید اگر اپراتور به سادگی اطلاعات اضافی را بخواهد و سپس تلفن را قطع کند. این روش استاندارد برای جلوگیری از دریافت اطلاعات تکراری، آزاد کردن سریعتر خط تلفن و اطمینان از پاسخ سریع به تماس اضطراری بعدی است.

مهم است که بدانید چه زمانی باید با این شماره اضطراری تماس بگیرید. تماس های جعلی، دانسته یا ندانسته، خدمات اورژانس را از افرادی که به کمک فوری نیاز دارند دور می کند.

قدیمی ترین شماره اورژانس دنیا

در 30 ژوئن 1937 در لندن با شماره 999 به فضا پرتاب شد. پس از مدتی این سیستم به کل انگلستان گسترش یافت.

در انگلستان شماره های 999 و 112 به یک سرویس متصل هستند و هیچ کدام اولویت و هزینه ندارند. همچنین، در صورتی که تماس از طریق تلفن همراه بریتانیا باشد، تماس با 911، شماره اضطراری آمریکای شمالی، به سیستم تماس اضطراری 999 منتقل خواهد شد.

چندین کشور شماره های اضطراری دیگری دارند

همچنین 119 به عنوان شماره تلفن استاندارد اضطراری آتش نشانی در چین شناخته می شود. مشابه ژاپن، شماره تلفن اضطراری برای تماس با پلیس در چین 110 است، اما شماره های اضطراری در چین با 120 موجود است.

همچنین در صورت نیاز به کمک فوری پزشکی، پلیس، آتش نشانی و نجات یا ضد تروریستی در روسیه با شماره تلفن رایگان 112 تماس بگیرید.

انتهای پیام