اقتصادی

شروط پلیس برای شماره‌گذاری خودروها و موتورسیکلت‌های برقی

رئیس مرکز تعویض شماره گذاری و ثبت نام پلیس راهنمایی و رانندگی در خصوص شمارش خودروهای برقی و موتورسیکلت توضیح داد.

سرهنگ علی محمدی در گفت وگو با خبر فوری، درباره شماره گذاری خودروهای پلیس گفت: شماره خودروها تابع قوانین و مقررات جاری کشور و هر خودرویی که مورد تایید وزارتخانه باشد، بله. پلیس همچنین چک لیست های صادر شده توسط آژانس ملی استاندارد و سازمان حفاظت از محیط زیست را شماره گذاری خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پلیس سواری سمند سورن پلاس را محاسبه می کند، گفت: مجوز شماره گذاری برای این مدل خودرو صادر شده و در حال حاضر شمارش در حال انجام است.

رئیس مرکز تعویض شماره گذاری و ثبت نام پلیس راهور نیز درباره شماره گذاری خودروها و موتورسیکلت های برقی گفت: در مورد شماره گذاری خودروها و موتورسیکلت های برقی قوانین و مقررات مانند سایر خودروها است و این خودروها دارای مجوز و توسط سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت محیط زیست تایید شده است. همچنین توسط پلیس شماره گذاری خواهد شد. این خودروها معمولاً به دلیل برق و آلایندگی کم مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست هستند، اما ایمنی و دوام آنها نیز مهم است و باید توسط سازمان تنظیم مقررات ملی بررسی و اعلام شود.

محمدی همچنین درباره اینکه پلیس تاکنون اقدام به شمارش خودروها و موتورهای برقی کرده است، گفت: ثبت و شماره گذاری قبلی این خودروها وجود دارد و مواردی را که تاییدیه های زیست محیطی و استاندارد لازم را کسب کرده اند، شمارش کردند.

وی همچنین تصریح کرد: هر خودروی مدل اعم از برق، بنزین، گاز و … باید دارای استاندارد 85 باشد و سازمان استاندارد مدارک خود را به پلیس ارسال کند. معاون فنی و مهندسی پلیس راهور این موارد را بررسی کرده و در صورت کسب همه مصوبات، شمارش را ادامه خواهیم داد.

رئیس مرکز تعویض شماره گذاری و ثبت نام پلیس راهور در خصوص شماره گذاری خودروها نیز گفت: در حال حاضر شماره گذاری خودروها مطابق با قوانین و استانداردهای روز است و پلیس راهور به محض پلمپ پلاک و نصب آن بر روی خودروها اقدام می کند. ممکن است.”

انتهای پیام/