اقتصادی

لزوم گسترش زیرساخت‌های حمل‌ونقل برای توسعه اقتصاد

با گسترش زیرساخت های حمل و نقل اثرات آن بر اقتصاد کشور نیز قابل مشاهده است و نمایشگاه حمل و نقل امسال با موضوع توسعه ترانزیت محور در ایران و با هدف گزارش آخرین دستاوردهای شرکت ها به ویژه دانش برگزار می شود. . شرکت های مستقر

به گزارش خبر فوری، حمل و نقل نقش موثری در اقتصاد کشور ایفا می کند و با گسترش زیرساخت های حمل و نقل، اثرات آن بر اقتصاد کشور نیز قابل مشاهده خواهد بود و همانطور که مهرداد بذرپاش – وزیر راه و شهرسازی – اعلام کرده است، اگر کشور حمل و نقل ریلی و جاده ای ندارد – بدون زیرساخت های کافی، اقتصاد موفق نخواهد شد.

پنجم آذرماه مصادف با فرمان تاریخی امام خمینی (ره) در سال 62 مبنی بر اعزام کامیون ها به بنادر جنوب برای تخلیه کالاهای وارداتی از بنادر کشور است. در آذرماه همان سال کالاهای اساسی در بنادر انباشته شد و پس از آن پیامی به امام خمینی (ره) ارسال شد و از کامیونداران خواستند به بنادر جنوب رفته و در حمل و نقل کالا به سراسر کشور مشارکت کنند. در پی این پیام کامیون داران از سراسر کشور وارد بنادر شدند و کالاهای ضروری را به استان های کشور منتقل کردند.

در سال 1376 به پیشنهاد وزارت راه و ترابری وقت، 26 آذر از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور به عنوان روز ملی حمل و نقل انتخاب شد و همه ساله مردم این روز را جهاد و ایثار کامیون داران و کارگران گرامی می دارند. . بخش حمل و نقل کشور است و از 5 آبان تا 1 دی ماه (روز جاده) هفته حمل و نقل نامیده می شود.

همچنین برگزاری نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته برای مدتی به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شد، اما ششمین دوره این نمایشگاه با شعار ترانزیت که محور توسعه ایران است برگزار شد. . از هفتم تا نهم آذرماه 1401 همزمان با هفته حمل و نقل حرم امام خمینی (ره) در تهران برگزار می شود و بیش از 300 شرکت، موسسه و مجموعه تخصصی زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در آن حضور خواهند داشت. این نمایشگاه

محورهای این دوره از نمایشگاه علاوه بر محورهای ترانزیتی کشور، زیرساخت‌های زمینی، دریایی، هوایی، ریلی، جاده‌ای و حمل‌ونقل در گروه‌های مختلف در حوزه‌های تخصصی راه‌سازی، مدیریت راه، تجهیزات و ایمنی راه است. ، باهوش. حمل و نقل، تونل، پل، آسفالت، قیر، ماشین آلات راهسازی، سیستم های کنترل راه، موسسات و مراکز آموزشی، دانشگاه ها، بیمه ها، بانک ها و موسسات مالی و اعتباری.

در همین راستا شهریار افندی زاده – معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی – درباره اهداف برگزاری این نمایشگاه گفت: یکی از اهداف، شناخت آخرین دستاوردهای شرکت ها به ویژه شرکت های دانش بنیان در این حوزه است. . حمل و نقل است تا این شرکت ها بتوانند محصولات خود را وارد صنعت حمل و نقل کنند. ایجاد تعامل بین شرکت ها و متقاضیان از دیگر اهداف این نمایشگاه است، قرار دادن میز خدمات در این نمایشگاه می تواند فضایی برای ارتباط با سازمان ها و ارائه نیازمندی ها و نیازهای آنها فراهم کند. نمایشگاه حمل و نقل بستری را فراهم می کند که می توان ایده های همه محققان و محققان را کشف و استفاده کرد.

کلیه دانشگاه ها، شرکت های تخصصی و دانش بنیان صنعت حمل و نقل، شرکت های تولیدی، خودروسازان، کلیه همکاران و سازمان های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی و کلیه کسانی که مسئولیت حمل و نقل را بر عهده دارند و این صنعت را صنعت زیرساختی می دانند. امور اقتصادی کشور می تواند تمام تلاش خود را بکار گیرد و در این نمایشگاه حضور فعال داشته باشد.

انتهای پیام